ماده واحده سوگند نامه معلمی مصوب ۱۳۹۵

ماده واحده سوگند نامه معلمی

مصوبه نهصد و بیست و نهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، تاریخ ۱۳۹۵/۱/۳۰ ( بررسی شده در جلسات ۸۸۹‌‌‌‌ ،‌ ۸۹۰ ،‌۸۹۱  و ۹۲۹)

ماده واحده :

به منظور نهادینه سازی پذیرش مسئولیت خطیر معلمی و تقویت باور به رسالت عظیم و انسان ساز این موهبت الهی و با هدف زمینه سازی برای انجام آگاهانه، صادقانه و مسئولانه وظایف معلمی، وزارت آموزش و پرورش موظف است نسبت به برگزاری مراسم رسمی و شوق انگیز ادای سوگند معلمی به شرح پیوست برای تمام معلمان جدیدالورود، اقدام نماید.

تبصره ـ  صدور احکام و ابلاغ اشتغال به کار معلمان جدیدالورود مشروط به ادای سوگند و امضای سوگند نامه و طی تشریفات اداری است که آیین نامه اجرایی آن توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه و با امضای وزیر ابلاغ می شود.

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

اکنون که با استعانت از الطاف بیکران الهی، مسئولیت خطیر معلمی را بر عهده می‌گیرم، به عنوان عضوی از جامعه معلمان  در  پیشگاه  خداوند متعال که دانای آشکار و نهان است، به قرآن کریم۱ سوگند یاد می‌کنم:

معلمی را رسالتی بزرگ و پیامبر گونه بدانم. خود را به تقوای الهی و فضایل اخلاقی آراسته سازم. از آنچه با پرهیزگاری و شرافت انسانی و اخلاق معلمی منافات داشته باشد، دوری گزینم. مدافع حق و عدالت و آزادی و آزادگی باشم. مصالح  دانش آموزان و جامعه را بر منافع خود مقدم بدارم و با همگان صادقانه و صمیمانه رفتار کنم. در آموختن و دانش افزایی و ارتقای مستمر شایستگی‌ها و صلاحیت‌های حرفه‌ای خود و جامعه معلمان کوشا باشم. از شأن و منزلت معلمی پاسداری کنم و در نشر علم کریمانه عمل کنم. به قوانین و مقررات پای بند باشم و وظایف حرفه‌ای خود را، فکورانه و مدبرانه انجام دهم.

فرزندان ایران عزیز را چون فرزند خود و دانش آموزان را امانت‌های الهی بدانم و حرمت و کرامت ایشان را پاس بدارم‌. رازدار و امین آنان باشم. ‌تمام توان خود را  در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان به کار گیرم تا زمینه رشد و شکوفایی فطرت الهی و استعدادهای نهفته و فضایل اخلاقی آنان را فراهم سازم‌. آنان را به خردورزی و تفکر، ایمان و عمل صالح، خلاقیت و پرسشگری برای زندگی پاک و سعادتمند رهنمون سازم و شهروندانی امیدوار، پرتلاش و آرمان‌خواه، قانون مدار و مسئولیت‌پذیر  برای خدمت به مردم و میهن اسلامی و جامعه مهدوی (عج) تربیت کنم. عشق به همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها، به ویژه عشق به راه امام (ره) و شهیدان و ارزش های  انقلاب اسلامی را در وجود آنان پرورش دهم.

من آگاهانه و مسئولانه، بر این سوگند، وفادار خواهم ماند و از خداوند متعال می‌خواهم در پیمودن این راه خطیر، بینش مرا افزون، اراده‌ام را راسخ و گام‌هایم را استوار گرداند.

اللّهم وفقنا لما تحب  و ترضی

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا