قانون شمول قانون استخدام کشوری به کارکنان دادستانی ویژه روحانیت مصوب ۱۳۷۵

قانون شمول قانون استخدام کشوری به کارکنان دادستانی ویژه روحانیت

مصوب ۳۰ بهمن ۱۳۷۵

ماده واحده. از تاریخ تصویب این قانون، کارکنان دادستانی ویژه روحانیت – که از این به بعد دادستانی نامیده می‌شود – مشمول قانون استخدام ‌کشوری و قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و اصلاحات بعدی آنها است و کارکنان دایمی و تمام وقت آن به مستخدم رسمی تبدیل وضع ‌می‌یابند.

تبصره ۱. سوابق خدمت تمام وقت کارکنان مزبور در دادستانی تا تاریخ تصویب این قانون از هر لحاظ جزو سنوات خدمت رسمی آنان قابل‌ احتساب است .

تبصره ۲. کارکنان دادستانی مشروط بر اینکه سن آنان در هنگام شروع به کار در دادستانی از حداکثر مقرر در بند (‌الف) ماده (۱۴) قانون استخدام ‌کشوری بیشتر نباشد، به هنگام تبدیل وضع از شرط حداکثر سن یاد شده معاف هستند.

تبصره ۳. کسور بازنشستگی سهم کارکنانی که تبدیل وضع می‌یابند، بابت مدت خدمت تمام وقت آنان در دادستانی بر اساس اولین حقوق و‌فوق‌العاده شغل و سایر فوق‌العاده‌هایی که مشمول برداشت کسور بازنشستگی هستند، حداکثر ظرف پنج سال کسر و به صندوق بازنشستگی کشوری ‌واریز می‌شود و کسور بازنشستگی سهم دادستانی بابت مدت مذکور طبق مقررات قانون استخدام کشوری ظرف سه سال توسط دادستانی به صندوق‌ مزبور پرداخت می‌شود.

تبصره ۴. تشکیلات دادستانی توسط دادستانی تهیه و پس از تایید سازمان امور اداری و استخدامی کشور به اجرا در می‌آید.

تبصره ۵. آیین‌نامه اجرایی این قانون حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تصویب توسط وزارت دادگستری تهیه و پس از تایید سازمان امور اداری و‌استخدامی کشور به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

تبصره ۶. از تاریخ تصویب این قانون، کلیه قوانین و مقررات مغایر لغو می‌شود.

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و شش تبصره در جلسه علنی روز سه شنبه مورخ سی ام بهمن ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و پنج مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۷۵/۱۲/۱۲ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی – علی اکبر ناطق نوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا