قانون بیمه شخص‌ ثالث در آستانه ابلاغ

مدیرعامل ستاد دیه کشور :

قانون مترقی بیمه شخص‌ ثالث در آستانه ابلاغ است

پایگاه خبری اختبار – مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: پس از ۱۸ سال تلاش و پیگیری این ستاد و همیاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هشتم و نهم، قانون مترقی بیمه شخص ثالث در آستانه ابلاغ است.

سیداسدالله جولایی در گفت‌ وگو با ایسنا گفت: به دلیل ناقص بودن قانون و ناقص اجرا شدن آن در پرداخت دیه از سوی برخی شرکت‌های بیمه‌ گر، ستاد دیه با برپایی کمیته‌های ویژه حقوقی در نهایت شهریور سال ۸۷ توانستیم قانون بیمه اجباری شخص ثالث را با رفع مشکلات اساسی آن به تصویب برسانیم.

وی ادامه داد: این قانون آزمایشی بعد از طی ۵ سال با پیگیری‌های مستمر این مجموعه، در سال‌های بعد نیز طی دو مرحله تمدید شد و اسفند ماه سال گذشته این قانون با افزایش ۳۸ ماده‌ای در نهایت بدون هیچ رای مخالفی به تصویب نمایندگان بهارستان رسید و در هفته گذشته نیز تایید نهایی شورای نگهبان در این مورد اعلام شد.

جولایی از نکات قابل توجه در قانون جدید ۶۸ ماده‌ای بیمه اجباری شخص ثالث، به موضوع حبس زدایی و عملی کردن رویکرد آموزشی در آن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری خوب اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به هر دو محور درمان و پیشگیری به طور دقیق و معین در قالب مواد الحاقی پرداخته شده است.

وی اظهار کرد: در قانون جدید به دلیل تفکیک و تعیین دقیق تعهدات شرکت‌های بیمه‌گر بسیاری از تبصره‌های قانون قبلی، به صورت مواد قانونی مجزا آمده است که امیدواریم با ابلاغ قانون در آینده‌ای نزدیک بسیاری از مسائل مربوط به یوم الادا بودن پرداخت‌های دیه و مشکلات مربوط به آن برای همیشه برطرف شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا