ظرفیت دکتری ۹۳ با احتساب پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم و پردیس های دانشگاهی ۱۱،۹۸۰ نفر است

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور:

ظرفیت دکتری ۹۳  با احتساب پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم و پردیس های دانشگاهی ۱۱،۹۸۰ نفر است

هزینه نوبت دوم و پردیس های دانشگاهی بر اساس تصمیم هیات امنای دانشگاهها اعمال می شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ظرفیت پذیرش دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳ را اعلام کرد و گفت: این ظرفیت با توجه به پذیرش در دوره های روزانه، نوبت دوم و پردیس های دانشگاهی حدود ۱۲ هزار نفر تعیین شده است.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ظرفیتی که برای این دوره پذیرش در دوره دکتری نیمه متمرکز از سوی دانشگاه ها اعلام شده است ۱۱ هزار و ۹۸۰ نفر است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۵۰۰ نفر افزایش داشته است.

وی افزود: ظرفیت در دوره سال ۹۲ حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بود که در نهایت پس از اعمال مرحله تکمیل ظرفیت تعداد ۱۱ هزار و ۳۴۴ نفر قبول شدند.

خدایی خاطرنشان کرد: البته ممکن است در این دوره نیز پس از طی مراحل آزمون، مرحله تکمیل ظرفیت نیز داشته باشیم که در آن زمان تعداد قبولی ها افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: هزینه نوبت دوم و پردیس های دانشگاهی بر اساس تصمیم هیات امنای دانشگاهها اعمال می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره زمان اعلام نتایج آزمون دکتری سال ۹۳ اظهار داشت: نتایج آزمون در روز یکشنبه ۳۱ فروردین ماه ۹۳ از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود.

به گزارش مهر، کنکور دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۳ برای پذیرش دانشجو در ۸ گروه آموزشی و ۲۶۷ کد رشته امتحانی با تعداد ۲۴۰ هزار و ۳۶۱ داوطلب که از این تعداد ۱۰۲ هزار و ۲۳۴ نفر زن و ۱۳۸ هزار و ۱۲۷ نفر مرد بودند در صبح جمعه ۱۶ اسفند ۹۲ در ۵۳ شهرستان مختلف کشور برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا