ظرفیت استخدام قضات در سال آینده ۱۶۰۰ نفر خواهد بود

حجت‌الاسلام عاملی، مدیرکل آموزش قوه قضائیه :

ظرفیت استخدام قضات در سال آینده برای تکمیل پیش بینی برنامه پنجم  1600 نفر خواهد بود

مدیرکل آموزش قوه قضائیه گفت: مقایسه آمار فارغ‌التحصیلان دوره‌های کارآموزی قضایی سال جاری با سال ۸۸ نشان از رشد ۸ برابری جذب قاضی در دستگاه قضا دارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عاملی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی، گفت: آمار فارغ‌التحصیلان از ابتدای سال تاکنون ۳۰۴ نفر است که با احتساب ۱۸۱ نفر حاضر به ۴۸۵ نفر در قالب ۱۸ دوره رسیده است. تا پایان سال هم بیش از ۳۲۰ نفر از کارآموزان دوره خود را تمام می‌کنند تا کارنامه فارغ‌التحصیلان امسال با ۸۰۶ نفر بسته شود که از این تعداد کارآموزان حوزوی ۲۲۲ نفر را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با بیان این‌که مقایسه آمار فارغ‌التحصیلان امسال با سال ۸۸ نشان از رشد ۸ برابری جذب دستگاه قضا دارد، گفت: در سال ۸۸، ۱۱۸ نفر، در سال ۸۹،‌ 269 نفر، در سال ۹۰ ،‌184 نفر،‌ در سال ۹۱ ،‌648 نفر، در سال ۹۲،‌ 931 نفر و در سال ۹۳ نیز ۸۰۶ نفر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

عاملی تصریح کرد: هم‌اکنون ۱۳۶۲ نفر با احتساب لیست انتظار در ۹ مرکز کارآموزی یعنی تهران، قم، مشهد،‌ شیراز، تبریز، کرمانشاه،‌ ساری، اهواز و اصفهان مشغول کارآموزی هستند که در ماه جاری مرکز آموزش‌های بدو خدمت اصفهان نیز برای کارآموزان منطقه مرکزی کشور راه‌اندازی شد.

وی افزود: مرکز آموزش قم با ۳۸۳ نفر،‌ مرکز تهران با ۲۶۰ نفر،‌ مشهد با ۱۱۹ نفر، فارس با ۶۹ نفر، کرمانشاه با ۵۴ نفر، تبریز با ۳۵ نفر، اصفهان با ۳۳ نفر، ساری با ۲۳ نفر و اهواز با ۱۸ نفر بیشترین کارآموز را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه اظهار کرد: با تدابیری که اتخاذ شده است ان‌شاءلله در سال ۹۴ یعنی سال آخر برنامه پنجم توسعه کشور نیز قریب به ۱۰۰۰ نفر قارغ‌التحصیل خواهیم داشت که هم‌اکنون ۷۸۷ نفر از این تعداد جزء آمار قطعی ما محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: با این حساب ظرفیت استخدامی مورد نیاز سال آینده برای تکمیل پیش‌بینی برنامه پنجم بدون احتساب ظرفیت امسال ۱۶۰۰ نفر خواهد بود که امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

عاملی گفت: البته با توجه به تعداد پست‌های خالی در دستگاه قضا و متوسط خروجی نیرو از دستگاه در هر سال پیش‌بینی ما این است که در برنامه ششم توسعه کشور نیز پیش‌بینی ظرفیتی برابر با برنامه پنجم یعنی ۴ هزار نفر، لازم است که امیدواریم اقدامات لازم در این زمینه هم صورت گیرد.

مدیرکل آموزش قوه قضائیه تصریح کرد: نظرسنجی از روسای کل دادگستری حاکی از ارتقای کیفی آموزش‌های کارآموزی و اثربخشی این آموزش‌ها در ایجاد شایستگی‌های حرفه‌ای قضات جدیدالورود است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا