طرح “وکیل خانواده” در لایحه “جامع وکالت” گنجانده خواهد شد

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح وکیل خانواده در لایحه جامع وکالت که هم اکنون در دستور کار کمیسیون لوایح دولت قرار دارد گنجانده می شود.

ˈ محمد علی اسفنانیˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: بر اساس مشورتی که با اعضای کمیسیون قضایی مجلس صورت گرفت، قرار شد طرح وکیل خانواده در لایحه جامع وکالت گنجانده شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که چه سازوکاری برای اجرای این طرح در نظر گرفته خواهد شد گفت: ممکن است مجموعه ای تحت عنوان سازمان حمایت حقوقی تشکیل شود تا در قالب آن بتوان طرح یاد شده را اجرایی کرد.
اسفنانی ادامه داد: اگر هم گنجاندن طرح وکیل خانواده در لایحه جامع وکالت مقدور نباشد، این طرح با لایحه اصلاح قانون وکالت ادغام می شود.
طرح وکیل خانواده یا به عبارت دیگر لزوم استفاده هر خانواده از وکیل در امورات مختلف زندگی، از زمان ریاست آیت الله هاشمی شاهرودی بر دستگاه قضا مطرح شد اما به دلایل نامشخص در مجلس هشتم مسکوت ماند.
لایحه جامع وکالت نیز هم اکنون در کمیسیون لوایح دولت در دست بررسی است و طبق اعلام عبدالعلی میرکوهی معاون وزیر دادگستری این طرح تا پایان دولت دهم، نهایی و به مجلس ارسال می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا