طرح آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی به مجلس شورای اسلامی اعاده شد

ره پیک، عضو حقوقدان شورای نگهبان:

طرح آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی به مجلس شورای اسلامی اعاده شد

عضو حقوقدان شورای نگهبان از اعاده طرح آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی بعلت اشکالات و ایرادت وارد شده به آن در جلسه امروز این شورا به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
به گزارش واحد مرکزی خبر سیامک ره پیک گفت : این طرح در گذشته ضمیمه آیین دادرسی کیفری بود اما الحاق این دو بخش به آیین دادرسی کیفری ایرادهایی داشت و به مجلس بازگردانده شده بود که مجلس دوباره آن را به صورت طرح به شورای نگهبان ارائه کرد.
وی گفت: این طرح در دو جلسه عادی و یک جلسه فوق العاده در شورای نگهبان بررسی شد که امروز در مجموع بررسی آن پایان یافت و اشکالات و ایرادهایی به آن وارد شد؛ در بخش آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح ، ایرادها عمدتاً به صلاحیتهای سازمان قضایی نیروهای مسلح مربوط بود که به مجلس اعلام کردیم تا اصلاح شود.
ره پیک افزود: بخش دیگر این طرح مربوط به دادرسی الکترونیکی است که بحث هایی درباره بار مالی این بخش از طرح مطرح و مقرر شد با بررسی بیشتر درباره تأمین مالی آن تصمیم لازم گرفته شود.
وی گفت: با این حال مجموعاً ایرادهایی به این طرح گرفته و به مجلس عودت داده شد تا پس از بررسی بیشتر اشکالات و ایرادهای آن برطرف شود.
عضو حقوقدان شورای نگهبان طرح بیمه بیکاری را از دیگر موضوعات دستور جلسه امروز شورای نگهبان دانست و افزود: این طرح نیز قبلا ً به این شورا آمده بود و اشکال بار مالی داشت که برغم اصلاحات صورت گرفت درباره آن همچنان به نظر شورای نگهبان از نظر تأمین مالی دچار اشکال است و نمایندگان مجلس باید در این باره اظهار نظر روشنتری کنند.
ره پیک گفت: یکی دیگر از موضوعات مطرح در جلسه امروز شورای نگهبان لایحه تعیین حریم حفاظتی ـ امنیتی اماکن و تأسیسات کشور بود که قبلا ً در این شورا مطرح و اشکالاتی به آن گرفته شده بود؛ اشکالات عمده این طرح رفع شده و فقط اشکال مختصری باقیمانده است که به مجلس باز می گردد و رفع می شود.
وی همچنین گفت: چندین موافقتنامه و پروتکل همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای مختلف در نشست امروز شورای نگهبان مطرح شد که بخشی از آن تأیید و بخش دیگری به علت لزوم مطالعه بیشتر مقرر شد در جلسات آینده این شورا مطرح و بررسی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا