صورتجلسه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری

شورای اجرایی اسکودا تشکیل جلسه داد

پایگاه خبری اختبار – شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای ایران (اسکودا) روز پنجشنبه بیست‌وسوم آذرماه در محل اتحادیه تشکیل جلسه داد.

اخبار ثبت نام آزمون وکالت ۹۶

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از وبگاه اسکودا، در شورای اجرایی اسکودا نسبت به موضوعات مندرج در دستورجلسه به‌شرح زیر بحث و اتخاذ تصمیم شد:

پیش از ورود در دستور موضوع تصمیم اخیر رئیس جمهور امریکا در زمینه شناسایی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس مطرح و با توجه به تعارض این تصمیم و اعلام با اسناد بین‌المللی و تصمیمات الزام‌آور قبلی سازمان ملل متحد این اقدام رئیس جمهور امریکا از جانب اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری ایران به شدت محکوم شد.

بند اول: تعیین تکلیف مبلغ اهدایی جناب آقای عسکری

جناب آقای اکبر عسکری همکار محترم مبلغی را که  به عنوان حق الوکاله برای اقدامات قضایی در دیوان عدالت از طرف اتحادیه تقدیم ایشان شده بود عیناً به کانون محترم کرمانشاه جهت کمک به زلزله زدگان اهدا فرمود. ضمناً به منظور درج در سوابق و یادآوری بعدی تذکر داده می‌شود رأی بدوی و تجدید نظر در خصوص مالیات اسکودا عملکرد سال ۱۳۹۱ صادر شده که قابل تسری به عملکرد سال‌های بعدی است بنابراین مدیریت بعدی اسکودا باید این معنا را به طور جدی تعقیب کند با این توضیح که پرونده‌های جریانی مالیاتی نیز با دفاعی که به عمل آوردیم همه به کارشناسی ارجاع شده است و بنابراین باید موارد به طور جدی پیگیری شود تا به ویژه اموال غیر منقول اتحادیه در معرض تهدید قرار نگیرد.

بند دوم: تعیین دستور جلسه هیأت عمومی

بند دو دستور مطرح و دستور جلسه هیأت عمومی اسکودا به شرح ذیل تصویب شد.

الف.انتخابات هیات رئیسه و بازرسان اسکودا

ب. گزارش بازرس اسکودا و گزارش مختصر عملکرد دوساله

پ.تجدید نظر در نحوه تامین منابع مالی اسکودا

ت. بررسی و تصویب اصلاحات اساسنامه اسکودا

ث.گزارش آخرین وضعیت مسائل مبتلی به به تفصیل آتی:

اولاً– آخرین وضعیت اصلاح قوانین وکالت

ثانیاً– دعاوی مطروحه در دیوان عدالت اداری در خصوص جذب مجدد مرکز مشاوران قوه قضاییه

ثالثاً– آخرین وضعیت اقدامات شورای رقابت در خصوص کانون‌های وکلا

در این موقع نظر به تذکر تعدادی از حضار محترم مقرر شد موضوع نمایندگی آقایان دکتر مالکی، دکتر رضایی و ثابت قدم جهت حضور در بررسی اصلاح قوانین وکالت در مجلس شورای اسلامی تاکیداً به کمیسیون محترم حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی اعلام شود. بدیهی است حداقل خواسته‌های کانون‌ها همان است که در متن ارسالی به کمیسیون محترم حقوقی و قضایی مجلس تفصیلاً آمده است.

بند سوم: با توجه به انجام انتخابات آزمایشی الکترونیکی در جلسه حاضر انجام انتخابات هیأت رئیسه اسکودا با همین روش و اصلاح آیین کار بر همین مبنا مطرح و تصویب شد. ضمناً انتخاب هیئت رئیسه همایش نیز به همین ترتیب خواهد بود. بدیهی است احتیاطاً اوراق رأی نیز تدارک خواهد شد تا در صورت بروز اشکال فنی رأی گیری به شکل سنتی انجام شود.

بنابراین این تبصره به ماده ۲۸ آیین کار الحاق شد: «در کلیه مواردی که در این آیین کار موضوع رأی  گیری مطرح است، اخذ رأی می تواند از طریق الکترونیکی انجام شود«.

بند چهارم: گزارش تجلیل از جناب آقای دکتر طیرانیان

گزارش موضوع به استحضار حضار محترم رسید

بند پنجم: موارد مربوط به آزمون و نحوه تقدیر وتشکر از افراد موثر در آزمون ۱۳۹۶

در خصوص تشکر و تقدیر از افراد موثر در آزمون مقرر شد به نحو انجام شده در سال‌های قبل این اقدام معمول گردد.

ضمناً مقرر شد به سازمان سنجش تذکر داده شود و در قرارداد فی ما بین منعکس گردد که از هر گونه تبلیغ و تظاهر افراد و اشخاص در محل برگزاری آزمون جلوگیری کند. همچنین شأن اعضای هیأت های مدیره کانون‌ها از نظر نظارت بر آزمون به سازمان سنجش یادآوری شود.

بند ششم: تجویز استفاده از لوگوی اسکودا در همایش بین‌المللی «جنبه‌های حقوقی فناوری اطلاعات و ارتباطات» که به وسیله  دانشگاه علم و فرهنگ وابسته به جهاد دانشگاهی برگزار می شود.

تصویب شد

بند هفتم: از دستور حذف شد

بند هشتم: پایان کار سرکار خانم نوشین لطفی مسئول امور مالی اسکودا

مورد به استحضار حضار رسید و مقرر شد به نحو شایسته از همکاری ایشان تقدیر و تشکر شود.

بند نهم:  ………………………………………………………..

بند دهم: گزارش کارگروه ویژه آیین کار کمیسیون‌های تخصصی و تصویب آیین کار مذکور

بند ده دستور جلسه مطرح گزارش سرکار خانم دکتر داوودی استماع و آیین کار کمیسیون‌های تخصصی مصوب کارگروه ویژه که قبلاً جهت کانون‌های محترم ارسال و بررسی شده بود تصویب و مقرر شد در جریان اجرا چنان‌چه مشکلی به نظر کمیسیون‌های محترم برسد و نیاز به تغییر و یا اصلاح ببینند به شورای اجرایی اعلام نمایند.

نمایندگان محترم کانون‌های آذربایجان شرقی، ایلام، قم، یزد، فارس، مازندران (با عذر موجه) تشریف نداشتند. جلسه در ساعت ۱۵:۳۰ خاتمه یافت.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. چرا در مورد پاسخنامه تصمیمی گرفته نشده؟؟؟کل داوطلبان منتظر انتشار پاسخنامه هستند،چرا هیشکی نیست به داد ما برسه؟یعنی وقتی اسکودا سوالات رو طراحی میکنه پاسخنامشو نداره؟؟؟

    1. چندروزه با ایلنا تماس میگیرم
      میگن سنجش جوابمونو نمیده
      اونروز جواب داده گفتن ما کلیدو منتشر کردیم،،بعد ایلنا گفته ماکه ندیدیم چیزی!!!!!!!
      وسنجش همچنان میگفته زدیم!!! ایلنا مجدد تماس میگیره وسنجش جواب نمیداده،!!!!!
      نمیدونم دلیل اینکارای سنجش چیه،،
      من مشهد هستم،،،
      اگر تهران زندگی میکردم نیاز به ایلنا نداشتم،،،خودم میرفتم وبا مسوول سنجش صحبت میکردم،،،دوستانی که تهران هستید برید سنجش ببینین چی میگن،،،نگرانی هامونو بگین تا متوجه بشن دارن چه میکنن باما،،،،،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا