صدور شناسنامه های دست نویس متوقف شده است

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال شرایط صدور شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان را اعلام کرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران ، “محسن کرمی” با بیان اینکه صدور شناسنامه‌های قدیمی از چند سال قبل متوقف شده است، گفت: هم‌اکنون برای هر یک از هموطنانی که خواستار صدور شناسنامه المثنی باشند، شناسنامه مکانیزه صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از اسناد سازمان ثبت احوال به صورت الکترونیک آرشیو شده است، گفت: به این ترتیب امکان صدور شناسنامه از طریق آرشیو الکترونیکی در سراسر کشور ایجاد شده است و این امکان تا نیمه اول سال آینده و با اتمام پروژه آرشیو الکترونیک در کلیه شهرها فراهم خواهد شد.

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال درباره شرایط صدور شناسنامه مکانیزه، توضیح داد: برای هموطنانی که به سن ۱۵ سال رسیده و برای عکس‌دار کردن شناسنامه خود اقدام می‌کنند، شناسنامه‌های جدید و مکانیزه صادر می‌شود.

کرمی خاطرنشان کرد: در صورتی که اطلاعات سجلی شناسنامه افراد تغییر کند نیز می‌توانند برای دریافت شناسنامه جدید به دفاتر ثبت‌ احوال مراجعه و شناسنامه‌ مکانیزه به جای شناسنامه قدیمی خود دریافت کنند.

بر اساس اخبار ستاد حقوق بشر،‌ معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال یادآور شد: در صورت مفقود شدن شناسنامه نیز افراد می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال، از شناسنامه جدید و مکانیزه که دارای شاخص‌های ایمنی بالایی است، برخوردار شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا