شورای نگهبان چند طرح و لایحه را تایید کرد

شورای نگهبان در یک روز پرکار، در جلسه ی مورخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ چند طرح و لایحه را از جهت عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی تایید کرد:

شورای نگهبان لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

لایحه اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده که با اصلاحاتی در جلسه مورخ ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۹ /۰۳ /۱۳۹۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

شورای نگهبان طرح اصلاح قانون تجمیع انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی با دوره یازدهم ریاست جمهوری را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

طرح اصلاح قانون تجمیع انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی با دوره یازدهم ریاست جمهوری مصوب جلسه مورخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۲۹ /۰۳ /۱۳۹۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

شورای نگهبان همچنین طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث غیرمترقبه را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

طرح تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث غیرمترقبه که با اصلاحاتی در جلسه مورخ ۱۹ خرداد ماه ۱۳۹۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۹ /۰۳ /۱۳۹۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

شورای نگهبان اصلاح اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

اصلاح اساسنامه سازمان فناوری اطلاعات ایران مصوب جلسه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ هیأت وزیران؛ در جلسه مورخ ۲۹ /۰۳ /۱۳۹۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

شورای نگهبان اساسنامه سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

اساسنامه سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل کشور که با اصلاحاتی در جلسه مورخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ به تصویب هیأت وزیران رسیده است؛ در جلسه مورخ ۲۹ /۰۳ /۱۳۹۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

شورای نگهبان طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب جلسه مورخ ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ ۲۹ /۰۳ /۱۳۹۲ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا