سوالات و پاسخ تشریحی درس حقوق مدنی آزمون قضاوت ۹۵

اختصاصی پایگاه خبری اختبار

سوالات و پاسخ تشریحی درس حقوق مدنی آزمون قضاوت ۹۵

ویرایش سوم پاسخنامه منتشر شد

برای دانلود سوالات درس حقوق مدنی به همراه پاسخنامه تشریحی (ویرایش سوم) آزمون قضاوت ۹۵ اینجا کلیک کنید

 

پایگاه خبری اختبار- آزمون قضاوت ۹۵ صبح روز جمعه ۹ مهر ماه ۱۳۹۵ در ۱۹ شهر کشور برگزار شد، پایگاه خبری اختبار سوالات و پاسخ تشریحی پیشنهادی برای درس حقوق مدنی این آزمون را تهیه و برای دانلود در اختیار علاقمندان گذاشته است.

پیش از این سوالات و پاسخ تشریحی درس آیین دادرسی مدنی آزمون قضاوت ۹۵ هم تهیه و منتشر شده است که می توانید از اینجا دریافت کنید.

مجموعه تهیه شده با استفاده از نظرات اساتید و صاحب نظران کامل تر خواهد شد، برای ارائۀ نظرات خود می توانید از بخش نظرات ذیل همین مطلب استفاده کنید، ویرایش های بعدی این مجموعه همین جا منتشر خواهد شد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۵۰ دیدگاه ها

  1. سلام روزی که اقای سیاوش هوشیار اقدام به پاسخگویی سوالات مدنی قضاوت ٩۵ کرد من طبق به اصطلاح کلید ایشون مدنی ٣۶ درصد زدم و تا دوروز از لحاظ روحی بهم ریخته بودم اما دیروز که کارنامه قضاوت در سایت سنجش امد مدنی من ۶۵ درصد بود ( همان درصدی که خودم پیش بینی میکردم) لطفا اگر علم پاسخگویی به سوالات را ندارید اقدام به چنین کاری نکنید چرا که این مسله تا حدودی مرتب با روحیه داوطلب است که بعلت اشتباه شما یا اعمال سلیقه شخصی در پاسخ ذهن داوطلب درگیر میشود با تشکر 

  2. با سلام

    مدنی ۳۱.۱۱% ، آدم ۳۶.۶۶ ، تجارت ۲۰ ، آدک ۵۲ ، جزا عمومی ۴۱.۳۳ ، جزا اختصاصی ۴۶.۶۶

    آیا شانس قبولی دارم؟ لطفا جواب بدین

    خیلی ناامیدم برا وکالتم نمیتونم بخونم ناامید شدم

    1. سلام خواهرم ! توکلت بخدا باشه و وکالت هم بخون ایشالله قبول میشی چون هیچ توش ننوشته و مابقی هم اینطوری هستن ، امسال سخت و دوپهلو بود حتمن واسه وکالت بخون

  3. کسی میتونه بگه بااین درصدارتبه ی من چند میشه یااصلا مجاز میشم آیین دادرسی مدنی۶۵آیین دادرسی کیفری۶۰جزای اختصاصی۶۰جزای عمومی۵۵ مدنی۴۰تجارت۲۵ اگه میشه جواب بدین منتظرم

    1. به نظرمن همه ی سوالات حقوق مدنی صحیح جواب داده شده. شایدیک یا دوسوال غلط جواب داده شده باشد.ولی متاسفانه چون جوابی که مادادیم گزینه ی صحیح نیست نمیخوایم قبول کنیم که غلط جواب دادیم،من ازهمه ی شما میخوام فقط یکم واقعه بین باشین. ازتمامی دست اندرکاران تقدیروتشکرمیکنم                              موفق وپیروز باشید ..

  4. بسمی تعالی سلام حقوقدان.درپاسخ به دوستی که درپاسخ به ما منعکس نموده بدل درغصب متصوراست مطالبی چندبه حضورشان اعلام میکنم..امابعد

    *درحقوق مدنی وفقه درمقوله معاملات معوض هریک ازعوضین رابدل گویندبدین شکل که مبیع بدل ثمن است وثمن بدل مبیع است ویا درمبحثی دیگروقتی خساراتی ایجادگرددمالی که زیان زننده من باب جبران خسارت به شحصی که خسارت دیده وزیان رامتحمل گردیده میدهدرا درواقع عوض گویندوعوض درمعنای بدل یه کاررفته است.

    **مقوله دیگرمبحث بدل تالف است..درمتون فقهی وحقوق مدنی عوض مال تلف شده حال عوض مثل باشد ویااینکه قیمت فرقی نمیکندبدل تالف گویند که مترادف عوض واقعی میباشدومخالف عوض مسمی …..وامااینکه نظرشما

    ***بدل حیلیوله است زمانیکه غاصب ویا هرمتصرف عدوانی که هرنحوی ارانحاءنتواندوقادرنباشدعین مغضوبه ای راکه وجودخارجی داردرامالک رد کندبایدبدل آن مال رابدهدودواقع حادثه ای محقق شده که فی مابین مال ومالک جدایی وحاله ای ایجادگردیده است که مانع رسیدن مال به مالک اصلی وواقعی گردیده وحال غاصب بایدمال مغضوب رابه مالک آن رد کندواگرعین تلف شده باشدبایدمثل یاقیمت آن رابدهدوحال به هرعلتی دیگر رد عین ممکن نباشدپس اینجابایدبدل آن رابدهدبه این بدل حیلوله گویند.  باتشکرازشما….سیددانش

      1. بسمی تعالی—باسلام دوست عزیزحقیر حقوقی مباحث را بیان میکنم ولیکن اصطلاحات مبهم مطلقا بکارنبرده ام.ودرخصوص اصطلاحات فقهی بدیهی است که ام القوانینبرگرفته متونفقه جعفری استودربکاربردن ایناصطلاحات حقوقی فقهی ماحقوقدانان

        مبتلاءبههستیم.حقوقدانمتخصصبایدبتواندبه زبان حقوقیگفتمانومباحثهنمایدفلذاانتقادشماخالی ازلطف نبوده درمواردی ایرادمشاهده میشودکه برخی اصطلاحات حقوقی فقهی اگربه شکل شیواترورسا تر بیان میشدمسلما جهت استباط موضوع، سهل تر وبهتربود.امیدوارم بادقت بیشتردرنوشتارایرادات مرتفع گرددباتشکروسپاس ازشمادوست معزز—-سیددانش

         

  5. با درود فراوان بردوستان قابل تذکر به همه دوستان که این سوالات بسیار مورد تغییر و تحریف قرار گرفتن که بطور کلی من  قبول ندارم  اما باید منتظر اصل سوالات با جواب بودمتاسفم اگر بین دوستان کسی هست کهسوالی در مورد چگونگی تغییر سوالات و کدام سوالات تغییر یافت امادگی پاسخگویی را نیز دارم ارزوی قبولی برا کسانی که زندگیشون را صرف مطالعه برا این ازمون کردن

  6. بسمی تعالی-سلام حقوقدان سلام حقوق

    جهت فصل الختام مباحث مطروحه درخصوص آزمون قضاءمطالبی چند جهت تامل وبررسی سروران ونهایتا تشخیص مطلوب غائی متذکرمیگردم امابعد….

    درخصوص سوال۲۲گزینه ارسال رایانامه قبول حجت است زیرا فی نفسه نشان دهنده واعلام اراده انشائی وکیل محسوب میشودولیکن طبق نص صریح قانون به محض قبول توسط وکیل عقدوکالت محقق میشوددرکیس مطروحه مراتب ایجاب توسط موکل بوسیله ایمیل به اطلاع وکیل رسیده است وارسال ایمیل مبنی برقبول وکالت موکل جهت تحقق عقدوکالت کفایت میکند.

    درخصوص سوال۹بیع اززمان قصدانشاءخریدارواقع شده است.زیرادرعالم واقعیت وحقوق اینکه خریداردریک هفته بعداقرارنموده اولا اینجا اقرارمصداق پیدانمیکندچراچون اقرارالعقلاءالی انفسهم جائزخبری وماوقعه ای را بیان میکنیم به ضررخودونفع دیگری حال درکیس مطروحه گزینه اقراربه نفع خریدارمتصوربوده که تستباه میباشدوصرفا ادعایی واظهاری تلقی میشودکه کاشف ازتاییدوتصدیق زمان قصدقبولی خریداربرایجاب شرکت تولیدی که مضافا دراین حرفه موعدیک هفته توالی عرفی بین ایجاب وقبول محسوب میشود.ودرعالم واقع معامله بیع درزمان قصدوانشاءقبول ایجاب موجب میباشد.

    ودرخصوص سوال۱۹مابایداستنادبه ماده ۳۶۳قانون مدنی کنیم زیراگفته:ثمن یامبیع عین معین بوده وقبل ازتسلیم آن احدی ازمتعاملین مفلس شودطرف دیگرحق مطالبه آن مال راخواهدداشت..امابعد  اینکه باتوجه به فحوای کلام درکیس مطروحه ثمن توسط خریدارمفلس به فروشنده داده نشده وفروشنده مال خودرابه اوتحویل داده که طبق قانون معامله صحیح میباشدولیکن اگرثمن توافقی فی مابین متعاملین عین معین بوده باشدفروشنده حق مطالبه واسترداددارد .. امااگرکلی باشدملجق به سایرغرمامیگردد…حال شایدپاسخی بهترهم متصورباشد.

    درخصوص سوال۲۲وصیت بروقف برغیرمحصوربه استنادماده ۸۲۸قانون مدنی قبول شرط نیست.واین بدیهی وروشن میباشد.

    درخصوص سوال۱۳گزینه عقدکفالت سبب انتقال دین میباشدحجت است ..زیراگزینه انتخابی پاسخ دهنده این نکته که منظورمقنن مکفول اصلی میباشدرادرنظرنگرفته …وپس ازمرگ هرمکفول کفیلان مرتفع نمیشوندپس ازمرگ مکفول اصلی کفیلان مبرای بوده ویاهرکفیلی بامکفول اصلی کاررافیصله دهدبعدمابعدمرتفع میشوند.احساس میکنم جمله درکلمات سهوا اشتباه گذاشته تا پاسخ دهنده گمراه شود.

    درخصوص سوال۱۲گزینه بخشش طلب به مدیون نوعی ابراءاست طبق ماده ۸۰۶هرگاه داین طلب خودرابه مدیون ببخشدحق رجوع ندارد…اینجا منظورابراءمیباشدکه متذکرگردیده حق رجوع نداردابراءکننده ولیکن ماده مزبوردرقسمت هبه درقانون آمده است واینکه عاریه دارن عین مرهوب …مال راازیدمتهب خارج کرده وازملکیت اوخارج نموده همانندرهن دادن عین مرهوبه که اختیاری هم میباشد.

    ودرخصوص سوال۲۷گزینه شرط فعل واینکه خریداربدل گندم ها رابدهدصحیح است زیرا گندم مقدورالتسلیم است وبه استنادمواد۲۳۹-۲۳۸-۲۳۷قانون مدنی درصورت تخلف ازشرط فعل مادی ابتدئامشروط علیه مجبوربه انجام شرط ودرصورت عدم امکان اجبارواینکه قابلیت جایگزینی نباشدوحتی اگربه هزینه مشروط علیه توسط دیگری انجام بازنگیردآن زمان حق فسخ معامله اصلی رابه دست میاوردولیکن گندم نعمتی وافر وچیزی نیست که نمونه خاصی ازآن نباشدیا زمین تاآسمان تفاوت باشد..قیمت گندم درهمه کشوریک قیمت وثابت است فلذابدل آن شدنی وامری عقلایی است.

    سوالاتی دیگرهم است متعاقبااعلام وارسال میگردد.باتشکرازمدیریت سایت جهت انتشارمطالب…..سیدکاظم دانش

  7. تاخودسازمان سنجش روی سایت نیاورده جواباروبه هیچ چیزتوجه نکنیدبخوانیدبرای وکالتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

  8. با سلام و احترام

    و عرض تشکر ویژه بابت اینکه پاسخ سؤالات را در اختیار عموم قرار دادید، خواهشی داشتم، می توانید به طور تخمینی عرض کنید کسی با درصدهای زیر ، تقریبا چه درصدی را کسب خواهد کرد.حقوق مدنی:۴٨٪‏، آیین دادرسی کیفری:۴٧/۵٪‏، حقوق جزا:۶١٪‏، آیین دادرسی مدنی:١٣/۴۵٪‏

    با تشکر 

      1. ممنون از پاسختون ، ببخشید در سوْال منظورم چه رتبه و ترازی بود که به اشتباه درصد نوشتم .منظور شما از ۴۵درصد چی هست؟من متوجه نشدم. مجددا از پاسخگویتان ممنونم.

  9. شماها چ نظر بدین چه نظر ندین. جوابی ک خودشون دوس دارن رو جواب ص اعلام میکنن.پس خسته نباشید.مثل سوال وکالت پارسال ک گفته بود حق ارتفاق مستقل از ملک قابل انتقاله. در نظم کنونی خلافش هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا