روزی که نتیجه آزمون وکالت اعلام نمی شود، طلسم ۷ دی

روزی که نتیجه آزمون وکالت اعلام نمی شود

طلسم ۷ دی

برای داوطلبان، تاخیر در اعلام نتایج به اندازۀ هر دقیقه و ثانیه هم "جدی" است

سال گذشته آقای مندنی پور، رییس وقت اسکودا، ۷ دی ماه ۱۳۹۲ را به عنوان روز اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۲ اعلام کرده بودند، اعلام نشدن نتایج در روز ۷ دی ۱۳۹۲ با تصدی آقای کشاورز در مسند ریاست اسکودا مصادف شد و ایشان به عنوان اولین تصمیم مهم مدیریت خود در این سمت از تاخیر در اعلام نتایج آزمون وکالت خبر دادند، روزهای پر التهابی که مانند سال های قبل بر داوطلبان گذشت و نهایتا نتایج در ساعت ۱۸:۵۵ روز ۲۲ دی ماه ۱۳۹۲ اعلام شد، هر چند وضعیت اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۲ در مقایسه با اتفاقات وحشتناک رخ داده در جریان اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۱ قابل مقایسه نبود.

آقای کشاورز در مصاحبه مطبوعاتی روز پس از برگزاری آزمون وکالت ۹۳ با اطمینان اعلام کردند "نتایج اولیه آزمون وکالت یک ماه پس از برگزاری آزمون یعنی ۷ دی ماه اعلام می‌شود"، البته همان زمان هم برای باور کردن این اندازه دقت و نظم در اعلام نتایج آزمون به خوش بینی بیش از اندازه ای نیاز بود.

متعاقبا با اعلام پاسخنامه آزمون از سوی اسکودا موج اعتراضات و انتقاد به برخی موارد آغاز شد، در گام نخست اسکودا به حذف و اصلاح دو سوال از مجموع سوالات آزمون اقدام کرد ولی با ادامه اعتراض به پاسخ اعلام شده برای برخی سوالات دیگر، رییس اسکودا از ارجاع موارد به "گروه های تخصصی" خبر دادند، داستانی که در سال های اخیر و با انتشار پاسخنامۀ اسکودا رخ می دهد و علت دستور وقفه در اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۲ هم بررسی اعتراض به سوالات آزمون اعلام شده بود.

با نزدیک شدن به روز ۷ دی ۱۳۹۳، آقای کشاورز اعلام کردند که در اعلام نتایج با "تاخیر جدی" مواجه نخواهیم بود، این خود خبر از آغاز بد قولی و تاخیر در اعلام نتایج می داد، غافل از این واقعیت که در شرایط اضطراب سنگین حاکم بر داوطلبان تاخیر به اندازۀ هر دقیقه و ثانیه هم "جدی" است.

ظاهرا امسال هم مدیران اسکودا سنت تاخیر و ابهام در اعلام نتایج آزمون وکالت را نشکستند و فشارهای روحی و روانی سنگین ناشی از تعلیق و بی خبری را از داوطلبان آزمون وکالت دریغ نداشتند.

پیشنهاد می کنیم سال آینده روز ۷ دی ۱۳۹۴ به عنوان زمان اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۴ تعیین و اعلام نگردد، بلکه از نحوست این روز طلسم شده بگریزیم و شاید داوطلبان آزمون وکالت ۹۴ منتظر و معلق اعلام نتایج شان نمانند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا