رایزنی برای افزایش ظرفیت کانون وکلای مرکز در آزمون وکالت ۹۶

امیر حسین‌آبادی:

۳۳۰ نفر ظرفیت سهمیه ایثارگران آزمون امسال تکمیل است/ تلاش داریم ظرفیت را افزایش دهیم

پایگاه خبری اختبار- رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با تاکید بر اینکه کانون مجری قانون است، از نشست روز پنج شنبه روسای کانون‌های وکلا در ارتباط با مشکل داوطلبان آزمون وکالت امسال خبر داد و گفت: از زمان اعلام نتایج برخی اعتراض کردند که ما رتبه ۸۵۰ آوردیم و اکنون قبول نمی‌شویم. در هیات مدیره رایزنی کردیم در تلاش هستیم مقدار ظرفیت را اضافه کنیم و برای این کار باید موافقت کمیته تعیین ظرفیت را بدست آوریم.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایلنا، امیر حسین آبادی در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در رابطه نحوه اعمال سهمیه‌ها در آزمون وکالت امسال گفت: سهمیه ایثارگران در دوره‌های گذشته نیز اعمال می‌شد. امسال قانون حمایت از ایثارگران تصویب و دامنه ایثارگری را توسعه داد. به‌عنوان مثال سال گذشته که ۶۰۰ نفر سهمیه‌دار بود، ۱۸۰ نفر ظرفیت برای آنها داشتیم اما طبق ضوابط ۴۲ نفر، کف معدل را کسب کرده بودند.

رئیس کانون وکلا مرکز ادامه داد: در آزمون وکالت امسال  سهمیه ایثاگران ۳۳۰ نفر بود که باید کف معدل ۷ [توضیح اختبار: منظور کسب همان حدنصاب ۷۰ درصد نمره تراز رتبه آخر سهمیه آزاد است] را به دست آوردند اما نفر آخر لیست ۹.۹۹ به‌دست آورده و سهمیه ۳۳۰ نفر تکمیل است.

وی به برخی از اعتراضات داوطلبان بدون سهمیه اشاره کرد و گفت: از زمان اعلام نتایج برخی اعتراض کردند که ما رتبه ۸۵۰ آوردیم و اکنون قبول نمی‌شویم. در هیات مدیره رایزنی کردیم در تلاش هستیم مقدار ظرفیت را اضافه کنیم و برای این کار باید موافقت کمیته تعیین ظرفیت را بدست آوریم.

حسین‌آبادی ادامه داد: روز ۵شنبه روسای کانون‌ها نشستی دارند و قرار است در ارتباط با مشکل داوطلبان بحث کنیم تا انشالله راه‌حلی پیدا کنیم تا تعداد بیشتری از افراد جذب شوند و سهمیه حق آنها را محدود نکند. اما دست ما باز نیست. در کمیته تعیین ظرفیت اکثریت با مقامات قضایی است و ما سعی می‌کنیم ظرفیت را اضافه کنیم تا کسانی که حداقل رتبه نزدیک هزار آورده‌اند، جذب شوند.

وی افزود: پارسال ۲۳۰ نفر شرکت کننده در سهمیه ایثارگران داشتیم اما امسال تعداد آنها به ۲۵۰۰ نفر رسید. قانون برای افراد حق ایجاد کرده است و کانون وکلا مجری قانون است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۸۹ دیدگاه ها

  1. سلام خدمت دوستان
    جلسه امروز (پنجشنبه) با حضور روسای کانون ها، چه مصوبات و نتایجی همراه بود؟ کسی اطلاع داره؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا