راهنمای عضویت در اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری ABI

راهنمای عضویت در اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری ABI

درباره اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری

اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری (IBA به اختصار، International Bar Association) با حضور نمایندگانی از ۳۴ کشور دنیا در سال ۱۹۴۷ تحت نظر سازمان ملل متحد تأسیس شد.

از آن زمان به بعد پیوسته کانون های مختلف جهان به عضویت این اتحادیه بین المللی در آمده اند. علاوه بر این وکلای زیادی نیز به صورت انفرادی به این سازمان اضافه شده اند. در ۱۹۷۰ بخش حقوق تجارت ABI شروع به کار کرد. در سال ۱۹۴۷ واحد اجرائی و حقوقی اتحادیه تشکیل شد و سپس در سال ۱۹۸۲ بخش حقوق منابع طبیعی و انرژی راه اندازی شد.

در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰۰ وکیل و متجاوز از ۱۹۰ کانون و جامعه حقوقی از ۱۶۰ کشور جهان عضو این نهاد بین المللی غیر دولتی هستند.

IBA در راستای اصلاح حقوق بین المللی و پیگیری مسائل حقوقی و آینده حرفه وکالت، با ارائه آموزش های حقوقی و حرفه ای، وکلا را یاری می کند و هدف اصلی اش،  تقویت حقوق بشر و ارتقاء و حمایت و گسترش این حرفه است.

IBA هر ساله با برگزاری اجلاس های منطقه ای و موضوعی و گردهمایی سالانه در یکی از کشورهای عضو، تبادل اطلاعات بین وکلا و انجمن های قانونی وکلا در جهان و ارتقاء ارتباطات بین حقوقدانان جهان را همواره تسهیل کرده است.

همایش سالانه اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری ۲۰۱۶ در ماه سپتامبر در واشنگتن دی سی با حضور رئیس صندوق بین المللی پول، وزیر دادگستری آمریکا، وزیر اسبق خارجه آمریکا کالین پاول، رئیس سازمان امنیت داخلی آمریکا، نخست وزیر ایرلند شمالی، چند سناتور کنگره آمریکا در کنار دیپلمات ها و قضات دیوان عالی فدرال آمریکا و چند قاضی بین المللی در میان نزدیک به ۶۰۰۰ وکیل دادگستری از ۱۳۶ کشور دنیا برگزار شد.

نشست سال ۲۰۱۷ این انجمن نیز در ماه اکتبر در سیدنی استرالیا برگزار خواهد شد.

مقر انجمن بین اللملی وکلای دادگستری لندن است اما شعبه هایی نیز در سایر نقاط جهان از جمله پاریس و برلین دارد.

 IBA برای علاقمندان به فعالیت های حقوقی در زمینه بین المللی، برنامه های آموزشی متنوعی تدارک دیده است.

برای مثال، دوره های کارورزی IBA برای دانشجویان در حال تحصیل، فارغ التحصیل حقوق، وکلای متقاضی دوره‌های کارورزی یا برای وکلای کارآموز مهیا شده تا به عنوان کارورز در اداره بین المللی کانون وکلای لندن آموزش ببینند.

همچنین دوره های یک روزه آموزشی PPID  که برای کمک به وکلای تازه کار در درک بنیادین رویه‌های حقوق تجارت بین المللی طراحی شده اند.

دوره ها در تمام طول سال قابل استفاده هستند اما معمولا در محدوده سه ماهه برگزار می شوند: ژانویه تا مارچ؛ آوریل تا ژوئن؛ جولای تا سپتامبر و اکتبر تا دسامبر.

عضویت در اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری

برای عضویت در اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری می توانید راهنمای عضویت در اتحادیه را مطالعه کنید. عضویت اعضا در اتحادیه به صورت «عضویت کامل» (Full IBA Membership) و «عضویت عمومی» (General IBA Membership) ممکن است.

هزینه عضویت انفرادی برای دریافت «عضویت کامل» 255 پوند است که برای وکلای دادگستری، دانشگاهیان، قضات، حقوقدانان دولتی و اتباع کشورهای با درآمد سرانه پایین (که ایران جزء این کشور ها نیست) با ۴۰% تخفیف به میزان ۱۵۳ پوند محاسبه می شود. همچنین هزینه «عضویت عمومی» 130 پوند است که برای گروه مشمول تخفیف ۷۸ پوند در نظر گرفته می شود.

فرم عضویت را پس از تکمیل می توانید از طریق نمابر به شماره ۴۴۰۲۰۷۸۴۲۰۰۹۱+ ارسال کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عضویت می توانید از طریق ایمیل asia.membership@int-bar.org با دفتر آسیای اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری تماس بگیرید.

راهنمای عضویت در اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری را از اینجا دریافت کنید

برای عضویت در اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری باید فرم های زیر را تکمیل و ارسال کنید:

راهنمای عضویت در اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری ABI

راهنمای عضویت در اتحادیه بین المللی وکلای دادگستری ABI

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام

    اگه مقدور است فرم ثبت نام را به فارسی تبدیل نمایید تا توان پر کردن آن مهیا شود ؟
    ٢-امتیازات عضویت در اتحادیه
    ٣- در کل ممنون میشم اطلاعات کاملی ارائه بشه
    ۴- آیا دانستن زبان برای عضویت در اتحادیه Iba ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا