رئیس اسکودا: استقلال کانون وکلا به نفع مردم و حاکمیت است

بهمن کشاورز در مراسم گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی:

استقلال کانون وکلا به نفع مردم و حاکمیت است

پایگاه خبری اختبار – رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری مرکز با تأکید بر این که کانون وکلا باید مستقل باشد، اظهار کرد: استقلال کانون وکلا به نفع مردم و حاکمیت است.

به گزارش ایسنا، بهمن کشاورز در مراسم گرامی‌داشت پیروزی انقلاب اسلامی در کانون وکلای مرکز ضمن تبریک دهه مبارک فجر درباره تعامل قوه قضائیه و کانون وکلا گفت: در بحث تعامل قوه قضائیه و کانون وکلا عده‌ای  مردد صحبت می‌کنند؛ در حالی که تردیدی در آن وجود ندارد. ما در یک نظام فعالیت می‌کنیم و معارضه‌ای نمی‌تواند وجود داشته باشد. مسأله‌ای را می‌خواهم مطرح کنم که شاید از نظر سن و سال تنها شاهد زنده‌اش من باشم. در پیروزی انقلاب اسلامی در روز ۲۲ بهمن قضات و وکلا بسیار موثر بودند. اولین امضا علیه حکومت شاه را دو قاضی، اگر اشتباه نکنم آقای پارسایی و یک آقای قاضی آذری انجام دادند.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ادامه داد: کانون وکلا در آن روزها جایی بود که بستگان زندانیان در آنجا تحصن می‌کردند و ما آن‌جا نگهبانی می‌دادیم که کسی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد نکند و در محاکمه‌های دانشجویی خیلی از وکلا بودند که دفاعیاتی را انجام می‌دادند. مرحوم امام (ره) در فرودگاه صحبت کردند و از گروه‌هایی به اسم تشکر کردند که اساتید دانشگاه، قضات و وکلا جزو آن‌ها بودند. چنین جمعی چگونه می‌تواند در معارضه باشند؟ تبعا همراه با نظام هستند.

کشاورز با تأکید بر این که کانون وکلا باید مستقل باشد و این استقلال به نفع نظام و مردم است، گفت: بحث نظارت و دخالت اگر برطرف شود، ما مشکلی نداریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. جناب کشاورز گویا گفته های شما درست است .
    در انتخاب وکیل مردم مشکل مالی ندارند بلکه دوست ندارند
    جواب گزینه ها بولی درست بود و اصلا این اساتید دانشگاه ها میخواهند نظر شخصی خود را وارد این آزمون کنند .
    در حال حاظر اگه کسی با شخصی هماهنگ کنه و با ماشین طرف بعد از سرقت فرار کند جرم نیست
    تعداد داوطلبان مهم نیست مهم رونق وکلا است مهم این است که تعادل در شغل وکالت باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا