دکتر افتخار جهرمی بر رعایت شوونات وکلا در دستگاه قضایی تاکید کرد

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به برخی از مشکلات وکلا گفت: مشکلاتی برای ورود وکلا به مجتمع قضایی وجود دارد به طور مثال آنها توسط حراست بازرسی بدنی می‌شوند یا کیف آنها را می‌گردند که این‌ها در شأن یک وکیل نیست.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آقای دکتر افتخار جهرمی در دومین همایش فصلی معاضدت کانون وکلای دادگستری با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: یکی از وظایف کانون وکلا معاضدت قضایی است که شامل افراد بی‌بضاعت می‌شود که به آنها خدمات مشورتی و وکالت ارایه می‌شود.

 وی ادامه داد: در حال حاضر ما در یازده مجتمع قضایی در شهر داریم اما در مجتمع‌های شهید محلاتی و شهید مطهری هنوز محل مناسبی در اختیار کانون وکلا قرار نگرفته است که ان‌شا‌ءالله به این موضوع رسیدگی می‌شود.

آقای دکتر افتخارجهرمی ادامه داد: خوشبختانه در انتخابات ریاست جمهوری شخصی حقوقدان انتخاب شد و به این ترتیب قوه قضاییه به راحتی می‌تواند را رییس‌جمهور هماهنگی داشته باشد.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز همچنین به برخی از مشکلات وکلا اشاره کرد و گفت: مشکلاتی برای ورود وکلا به مجتمع قضایی وجود دارد به طور مثال آنها توسط حراست بازرسی بدنی می‌شوند یا کیف آنها را می‌گردند که این‌ها در شأن یک وکیل نیست. ان‌شا‌ءالله رابطه کانون وکلا و دادگستری روز به روز بهتر می‌شود تا احقاق حق مردم به بهترین شکل انجام گیرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم افرادی همچون مهدی شهلا نایب رییس کانون وکلای دادگستری و کامیار رییس اداره معاضدت مرکز وکلای دادگستری به ایراد سخن پرداختند.

کامیار در سخنان خود گفت: اداره معاضدت دو وظیفه اصلی دارد یکی بخش مشاوره و خدمت حقوق رایگان می‌باشد که این کار توسط وکیلان مجرب انجام می‌گیرد. برای گسترش این کار گفت‌وگوهایی را با مساجد و سازمان بهزیستی نیز انجام گرفته که در آن مکان‌ها خدمات رایگان ارایه شود.

وی وظیفه دیگر اداره معاضدت را تعیین وکیل برای افراد بی‌بضاعت دانست و تصریح کرد: در حال حاضر حدود ده هزار پرونده وجود دارد که برای نود درصد آنها تنها قرارداد وکالت امضا شده و گزارشی از بعد از آن داده نشده که قرار است از این پس پیگیری‌های بعدی نیز انجام شود از جمله اینکه با موکلان تماس گرفته شود و کار وکیلان مورد ارزیابی قرار گیرد.

رییس اداره معاضدت مرکز وکلای دادگستری خاطرنشان کرد: ما هر روز توانمان برای تعیین وکلای مناسب برای پرونده‌ها بیشتر می‌شود، چراکه اداره معاضدت جای کارآموزی نیست.

به گزارش ایسنا، در ادامه این نشست گزارشی از فعالیت اداره معاضدت نیز ارایه شد و به وکلای باسابقه کانون وکلا که سال‌ها در اداره معاضدت به فعالیت پرداختند تقدیر به عمل آمد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا