دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه متمرکز ۹۲ از ساعت ۲۰ امشب (۲۴ فروردین) قابل دسترسی است

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۲ از ساعت ۲۰ امروز، ۲۴ فروردین ماه از طریق پایگاه اینترنتی سنجش منتشر می شود.

ˈحسین توکلیˈ روز شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: داوطلبانی که در آزمون دکتری سال ۹۲ شرکت کرده اند می توانند از ساعت ۲۰ امشب به پایگاه اینترنتی سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و ضمن مشاهده مطالب دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) درصورت نیاز از آن پرینت تهیه کنند.

وی زمان انتشار کارنامه و اعلام نتایج اولیه داوطلبان آزمون دکتری را روز دوشنبه، ۲۶ فروردین ماه اعلام کرد و گفت : داوطلبانی که براساس نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته شناخته می شوند باید با توجه به مطالب مندرج در دفترچه راهنما فرم انتخاب رشته الکترونیکی را تکمیل کنند.

توکلی ادامه داد: داوطلبان مجاز باید در محدوده زمانی پنج شنبه، ۲۹ فروردین تا یکشنبه، اول اردیبهشت ماه ۹۲ به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و حداکثر ۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته یا کدرشته های امتحانی مجاز انتخاب و و به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی درج کنند.

سخنگوی سازمان سنجش یادآور شد: پس از انتخاب رشته، گزینش علمی با توجه به ظرفیت پذیرش دانشجو در هریک از کدرشته محل های تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو براساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل های تراز شده دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد که فهرست اسامی معرفی شدگان تا چند برابر ظرفیت به منظور شرکت در مصاحبه دوره دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی نیز در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش انتشار خواهد یافت.

توکلی تاکید کرد: پذیرش نهایی دانشجویان دکتری از میان داوطلبان معرفی شده برای مصاحبه به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و براساس نمره کل حاصل از نمره کل آزمون علمی و همچنین نمره مصاحبه و هریک به میزان ۵۰ درصد با توجه به اولویت کدرشته محل های انتخابی، ظرفیت و سهمیه داوطلبان صورت خواهد گرفت.

وی زمان انتشار فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون دکتری نیمه متمرکز را نیمه دوم شهریورماه ۱۳۹۲ ذکر کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا