در خواست از دولت و مجلس برای جذب قاضی و کارمند اداری در برنامه ششم توسعه

معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه در خطبه های نماز جمعه تهران اعلام کرد :

در خواست از دولت و مجلس برای جذب قاضی و کارمند اداری در برنامه ششم توسعه

پایگاه خبری اختبار – معاون اول دستگاه قضا در روز جمعه ۴ تیر ۱۳۹۵ به مناسبت چهارمین روز از هفته قوه قضائیه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد شهدای گرانقدر هفتم تیر سال ۶۰ مطالبی در مورد نیاز دستگاه قضایی به جذب قضات و کارمند اداری بیان کرد.
به گزارش میزان اژه‌ای در سخنان خود یادآور شد: قوه قضائیه امروز با کمبود فراوان قاضی و ۱۵ میلیون پرونده در گردش در سال مواجه است، چگونه می‌شود با این حجم پرونده با یک تعدادی قاضی محدود انتظار سرعت، دقت لازم، تحقیق در همه ابعاد در زوایای پرونده را داشته باشیم. حجم کار اجازه آن چیزی که مورد رضای مردم است که با دقت، با سرعت و با تحقیق همه جانبه پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گیرد را غیرممکن کرده است.

وی تصریح کرد: از دولت و مجلس می‌خواهیم کمک کنند تا همانطور که قوه قضائیه توانست در برنامه پنجم توسعه در طول ۵ سال، ۴ هزار قاضی جذب کند، در برنامه ششم توسعه نیز بتوانیم به همین مقدار قاضی و متناسب با آن کارمند اداری جذب کنیم. اگر این کار را نکنیم قطعا موجب نارضایتی مردم می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: با وجود همه مشکلات موجود تلاشمان بر این بوده که حداکثر خدمت رسانی به مردم را با توجه به اصلاح برخی قوانین و با استفاده از فناوری‌های جدید و با کمک مردم و  وقت گذاشتن بیشتر مسئولان قضایی انجام دهیم و رضایتمندی را بیشتر کنیم، البته هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و فاصله داریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا