جوابیه رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی به گزارش «هزینه ۵۰ میلیون‌ ریالی برای کارآموز وکالت شدن»

رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی اظهار داشت:

مبالغ پرداخت شده از سوی اشخاص، داوطلبانه و برای کمک به اداره کانون بوده است

پایگاه خبری اختبار- در پی انتشار گزارشی در سایت اختبار درباره دریافت مبلغ ۵ میلیون تومان از نوزده نفر از پذیرفته‌شدگان سال ۹۵ کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی، رییس این کانون، وجود مصوبه هیئت‌مدیره برای اخذ این مبلغ را تکذیب کرد و پرداخت هرگونه وجهی را «مساعدت مالی داوطلبانه جهت امکان اداره کانون وانجام تعهدات قانونی کانون وکلا» عنوان نمود.

اخبار کانون وکلای دادگستری

متن کامل تکذیبیه حسن عظیم‌زاده به شرح زیر است:

مدیریت محترم سایت اختبار
با سلام و وقت بخیر،

پیرو اطلاع حاصله و مطالعه مطالب مندرجه در سایت اختبار تحت مدیریت حضرت عالی مطلبی در خصوص وجود مصوبه هیئت مدیره این کانون دایر بر اخذ مبلغ پنجاه میلیون ریال به نحو الزامی از ظرفیت باقی مانده تعلق یافته به داوطلبان محترم سهمیه آزاد در ازمون سال ۱۳۹۵،  بدین‌وسیله با ارسال تصویر تصمیمات هیئت مدیره کانون در تاریخ های ۱۳۹۶/۲/۷ و ۱۳۹۵/۱۱/۱۴(بندهای مربوطه)، مطالب مندرج در ان سایت به شدت تکذیب می‌گردد و هیچ مصوبه‌ای در خصوص مورد اعلامی توسط هیئت مدیره وجود نداشته و پرداخت هرگونه وجهی از ناحیه همکاران و اشخاص مساعدت مالی داوطلبانه جهت امکان اداره کانون وانجام تعهدات قانونی کانون وکلا می‌باشد که مراتب مطابق مقررات حاکم بر امر مطبوعات جهت نشر در سایت مذکور به محضر عالی اعلام می‌گردد.

حسن عظیم زاده – رئیس کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی

برای دیدن تصاویر در ابعاد بزرگ روی آن‌ها کلیک کنید

لازم‌به‌ذکر است که هفته گذشته چند نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون وکالت ۱۳۹۵ کانون وکلای آذربایجان شرقی با پایگاه خبری اختبار تماس گرفته و اعلام کردند که برای ثبت‌نام و تشکیل پرونده ملزم به پرداخت مبلغ ۵ میلیون تومان شده‌اند و خبرنگاران اختبار جهت بررسی صحت و سقم این ادعا با واحدهای کارآموزی و امور مالی کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی تماس گرفتند. مسئولان ذی‌ربط نیز ضمن تأیید این مدعی، اظهار داشتند اخذ این مبلغ بر اساس مصوبه هیئت مدیره کانون است.

گزارش اختبار با عنوان «هزینه ۵۰ میلیون‌ ریالی برای کارآموز وکالت شدن» را اینجا بخوانید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸ دیدگاه ها

  1. بالاخره چه با مصوبه و چه بدون مصوبه، وجه دریافت شده . این موضوع جزیی رو پیش کشیدید که سرپوشی بگذارید بر اعمال خلاف عرف و قانونتون.
    مهم اینجا افراد قبول شده مستاصلی هستند که اجبارا وجه رو پرداخت کردند. ما باید از حق دفاع کنیم اما خودمون قربانی ناحقی هستیم. از سایت اختبار بخاطر اطلاع رسانی تشکر میکنم.

  2. خانوم زنده دل نظرم رو چاپ کنید نگران نباشید.چیرو داریم که از دست بدیم.یا هرجا رو میخواهید بردارید بقیه رو لطفا چاپ کنید.

    1. سلام

      بله دریافت شده

      ولی با توجه به اینکه رییس کانون فرمودند هیچ مصوبه ای در این رابطه وجود نداره، به نظر می رسه کارآموزان می تونن برای استرداد وجه پرداختی شون اقدام کنند.

  3. ما گنهکار نیستیم
    ما بازیچه نیستیم
    ما فقط گول خورده ایم
    ما زمانی که این رشته را انتخاب میکردیم نه میدانستیم کانون وکلا چیست و نه خبری از وجود این چنین رویه برای پذیرش فارغ التحصیلان خبر داشتیم ولی الن که به ترم اخر رسیده ایم یا فارغ التحصیلیم
    اسم ناماشنایی به نامکانونوکلا را در سر راه خود میبینیم […]
    کانونی که پاسخگو نیست
    […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا