جزییات و شرایط خروج موقت دانشجویان مشمول از کشور اعلام شد

جزییات و شرایط خروج موقت دانشجویان مشمول از کشور اعلام شد

 

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس مقررات سازمان وظیفه عمومی و ضوابط دانشگاه اعم از مقررات آموزشی و سایر ضوابط، دانشجویان مشمول دانشگاه می‌توانند با ارایه درخواست به محل تحصیل و دریافت یکی از فرم‌های خروج از کشور برای مدت معین با ارایه فرم به سازمان وظیفه عمومی یا معاونت وظیفه عمومی استان‌ها و دوایر ذیربط با پرداخت وثیقه مربوطه (به وظیفه عمومی) به خارج از کشور عزیمت کنند.

مشمولان برای خروج موقت ازکشور باید فاقد غیبت باشند و وضعیت تحصیلی مشخص داشته باشند، همچنین در سنوات ارفاقی مازاد بر سنوات مجاز تحصیل نباشند.

همچین، مهلت معرفی مشمولان فارغ‌التحصیل به پایان نرسیده باشد و دارای برگ اعزام بدون غیبت باشند، برای مراجعت به موقع به کشور وثیقه مورد نیاز را بسپارند.

متقاضیان مشمول باید درخواست (فرم)مجوز خروج موقت از کشور را از دانشگاه مربوطه ارایه کنند.

میزان وثیقه خروج از کشور مشمولان

بر اساس این گزارش میزان وثیقه خروج از کشور مشمولان متناسب با اهداف و علت سفر متفاوت است، که بر این اساس برای سفر زیارتی به کشورهای عراق و عربستان مبلغ پنج میلیون ریال وجه نقد و تعهد اشخاص به مبلغ ۱۵ میلیون تومان، برای سفر علمی مبلغ ۵۰ میلیون ریال، سفرنیمه علمی ۸۰ میلیون ریال، برای سفر غیر علمی به تمامی کشورها و از جمله سوریه به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال است.

برای سفر های غیر علمی گواهی تنظیمی توسط دانشگاه به عنوان معاونت وظیفه عمومی استان به منزله گواهی اشتغال به تحصیل است و بررسی و اقدام درخصوص صدور مجوز خروج به عهده وظیفه عمومی است.

مدت خروج از کشور دانشجویان مشمول

همچنین، مدت خروج از کشور دانشجویان مشمول برای هریک از انواع سفرها مختلف است که در این راستا مدت خروج برای سفرهای مطالعاتی حداکثر شش ماه برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و یکسال برای دوره دکتری تخصصی(Ph.D )؛ برای سفرهای زیارتی- سفرهای علمی و نیمه علمی حداکثر ۳۰ روز است و در مورد سفر حج واجب مدت خروج حداکثر ۴۵ روز است.

برای سفرهای غیرعلمی شامل سفر به تمامی کشور ها از جمله سوریه حداکثر ۲۰ روز، سفرهای ورزشی مدت خروج برابر مدتی است که امور مشترک فدراسیون‌ها اعلام می‌کند.

دفعات خروج دانشجو از کشور در هر نیمسال دو بار بدون توجه به نوع سفر است به جز سفرهای ورزشی که به استناد نامه دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و اداره کل تربیت بدنی دانشگاه انجام می‌شود، مشروط بر اینکه مدت سفر همزمان نبوده و فاصله اتمام سفر اول تا شروع سفر دوم بلافاصله نباشد.

نحوه درخواست مجوز خروج از کشور دانشجویان و تائید آنها

دانشجویان مشمول برای درخواست مجوز خروج از کشور باید درخواست توسط دانشجو به واحد یا مرکز دانشگاهی یا آموزشکده محل تحصیل به همراه مستندات خروج ارائه کنند و همچنین فرم‌های تنظیمی توسط واحد یا مرکز دانشگاهی تایید شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا