جزییات برگزاری آزمون وکالت ۹۶

رئیس اسکودا در نشست خبری خود اعلام کرد:

آزمون وکالت ۹۶ روز سوم آذرماه برگزار می‌شود

از مباحث اختلافی سؤال طرح نخواهد شد

پایگاه خبری اختبار- رییس اتحادیه کانون وکلای دادگستری (اسکودا) زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون وکالت سال ۱۳۹۶ را اعلام کرد.

آخرین اخبار آزمون وکالت

ظرفیت آزمون وکالت ۹۶

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایلنا، بهمن کشاورز پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود گفت: آزمون کانون وکلا در سوم آذرماه در سال ۹۶ برگزار خواهد شد و زمان انتشار آگهی ثبت نام حدود ۲۲ شهریور خواهد بود.

وی درباره منبع آزمون وکالت گفت: سؤالات آزمون مانند گذشته از متن قوانین و آرا وحدت رویه دیوان عالی کشور است و مسائل مناقشه‌ای و مورد اختلاف مورد طرح سوال قرار نخواهد گرفت.

رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری اظهار کرد: دوستانی که قصد شرکت در آزمون را دارند توجه کنند برای آن کانونی ثبت‌نام کنند که قصد دارند همان‌جا کار کنند. مراجعی هستند که آمارگیری‌هایی انجام می‌دهند و می‌گویند در فلان کانون احتمال قبولی بیشتر است. داوطلبان توجه کنند که مبنای این محاسبات معلوم نیست درست باشد. تا زمانی که ثبت‌نام داوطلبان آزمون وکالت تمام نشده است، هیچ‌کس دسترسی به تعداد افراد ثبت‌نام کرده در کانون‌ها ندارد.

کشاورز تصریح کرد: سازمان سنجش نیز حق ندارد به هیچ‌کس اطلاعات ثبت‌نام آزمون وکالت را در اختیار افراد بگذارد و این مسأله جز قرارداد ماست. اگر از سازمان سنجش سؤال شود در فلان کانون چند نفر ثبت نام کرده‌اند این سازمان پاسخ نمی‌دهد.

کشاورز اضافه کرد: به فرض اینکه افراد از میزان ثبت نام کنندگان و احتمال قبولی در کانون‌های وکلا مطلع شوند اما باید به این نکته توجه کنند که مسئله کارآموزی و اشتغال بسیار مهم است و جزء زندگی دوستان خواهد بود. بودند کسانی که در کانونی ثبت‌نام کردند اما الان تقاضای انتقال دارند در حالیکه شرایط انتقال سخت است و حداقل سه سال طول می‌کشد.

رییس اسکودا کار کردن در کانونی غیراز کانون متبوع را تخلف عنوان کرد و گفت: توصیه ما به داوطلبان آزمون وکالت ۹۶ این است که کانونی را انتخاب کنند که در آنجا می‌خواهند کار کنند.

او به برخی از تدابیر اندیشیده شده برای برگزاری آزمون وکالت ۹۶ اشاره کرد و افزود: از نظر امنیتی هم طبیعتاً تدابیر بسیاری پیش‌بینی شده که بیشتر از پارسال است و شاید این تدابیر باعث ناراحتی داوطلبان شود. قطعاً داوطلبان اندکی سختی را می‌پذیرند تا در شرایط ایمن امتحان خود را بدهند.

کشاورز درباره کل ظرفیت آزمون وکالت ۹۶ اظهار کرد: امسال مجموعاً ۲۴۶۰ نفر در ۲۵ کانون پذیرفته می شوند. پارسال این تعداد ۱۷۰۰ نفر بود.

کشاورز درباره یک تغییر قابل توجه در آزمون گفت بر اساس قانون جدید دامنه کسانی که در تعریف ایثارگر قرار می‌گیرند وسیع‌تر شده و مصادیق جدیدی را در این آزمون در بر می‌گیرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید .پدر من ۶ماه سابقه حضور در جبهه دارن آیا استفاده از سهمیه شامل بنده میشود یا خیر.

  2. سلام
    بنده سهمیه ایثار گری دارم پدرم جانباز ۲۵ در صد هست موق ثبت نام تیک ایثار گری رو زدم و کد رهگیری رو بنیاد شهید گفتن که لازم نیست و از روی کد ملی تشخیص میدن آیا لازم هست موه ویرایش ثبت نام کد رهگیری رو درج کنم ؟

  3. دوست عزیز امیرجان
    کمپین خواستار رفع کامل ظرفیت نیست فقط میخواهد کانون وکلا به وظیفه خودش که باید ۱۰ درصد کل وکلای موجود در هر کانون کارآموز بپذیرد عمل کند یعنی اگر ۲۸۰۰۰ هزار وکیل در مرکز وجود دارد باید ۲۸۰۰ کارآموز بپذیرد یا مثلا کانون آذربایجان که ۱۷۰۰ وکیل دارد باید ۱۷۰ تا بپذیرد
    ولی میبینی که کانون ها این قانون را هم عملی نمیکنند
    پس این را بدان که کمپین کذایی نیست بلکه میخواد کانون ها به وظیفه قانونی خود عمل کنند

  4. با سلام،
    این مطلب رو بعنوان انتقادی دلسوزانه عرض می کنم امیدوارم مسئولین محترم سایت اجازه انتشار بدهند متشکرم
    من جزو حامیان سرسخت کانون وکلا بودم و مخالف سرسخت مرکز مشاوران. من سه سال آزمون وکالت شرکت کردم و هر بار با اختلاف ناچیزی قبول نشدم خانواده ام می گفتند سن ات داره میگذره دیگه ازدواج کن و من می گفتم وکالت قبول بشم حتما، باور داشتم وکالت قبول میشم. ناراحت هم نبودم گله هم نداشتم و هر سال که می گذشت من سعی ام بیشتر میشد ولی متاسفانه ظرفیت کانون کمتر میشد و می رفت تا به صفر برسد. بارها اظهار نظرهایی می کردند که وکیل زیاد است جامعه اشباع شده و بهتر است که دیگر برای چند سال اصلا وکیل جذب نکنند و این تفکر تلخ داشت بوی واقعیت به خود می گرفت.
    چندماهی است بدلیل جنب و جوش کمپین حذف ظرفیت وکالت دیگر تفکر صفر شدن ظرفیت وکالت در هم شکسته و افرادی مثل من که همیشه طرفدار کانون بودیم دیگر نیستیم.ولی اگر کانون واقعا هر ساله بین ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ نفر پذیرش می داشت دانش اموخنگان حقوق بجای اینکه به فکر مقابله با کانون بیفتند سعی می کردند با قانون جذب قضات و سردفتران بازنشسته به وکالت مقابله مدنی کنند.
    و دیگر لازم نبود باز مرکز مشاوران به فکر جذب وکیل باشد امسال در مجموع کانون و مرکز مشاوران ۴۵۰۰ وکیل جذب خواهد کرد اگر تفکر انحصار طلبانه نبود دیگری نیازی به ورود مرکز مشاوران هم نبود.

  5. دوستان عزیزم توکل ب خدا کنید باور کنید جواب زحماتتان بی نصیب نخواهد ماند یکی از اقوام ما خیلی سعی کرد وکالت قبول بشود و شد اما امروز ارزو میکند که ای کاش قبول نمیشد ان هم به دلایلی.پس شما تلاشتونو بکنید و به خدا توکل کنید که انشالله هر چه خیر پیش بیاد

  6. افزایش ظرفیت امسال فقط به خاطر ۶۰۰ نفری هستش که به کانون مرکز اضافه شده بقیه کانون ها فرقی نکردن
    به امید پیروزی در رای شورای رقابت
    و و حذف انحصار کذایی اسکودا
    و از افسردگی بیرون آمدن ۶۰۰ هزار فارغ التحصیل حقوق.

    1. دوست عزیز ۶۰۰ هزار نفر را از کجا اوردید؟
      امثال ممکنه بین ۸۰ تا ۹۰ هزار نفر در ازمون شرکت کنند و مثل اینکه شما همه کسانی که از اول در ایران حقوق خوانده اند و خواهند خواند را هم افسرده و جزء امار محسوب کرده اید؟
      شما و بقیه ۶۰۰ هزار نفر کذایی حتما لازم نیست وکیل شوید تا از افسردگی درایید.
      واقعا خواندن بعضی نظرات و استدلالها نشان میدهد که کسانی که مدافع کمپین کذایی هستند چه تفکراتی دارند و ارزو دارند ریس شورای رقابت که وکالت را با نانوایی مقایسه میکند برای انها کاری انجام دهد .
      خدایا برای حفظ شان حقوق و حقوق خواندگان مباد

  7. مثل اینکه قبل از اعلام ظرفیت باقیمانده کانونها،آقای رئیس تعدامجموع را گفتند۲۴۶۰نفر.
    مگر نبایدکمیسیون ۳نفره تشکیل جلسه بده وطبق ظوابطی تعداد ظرفیت رومشخص کنه،
    پس بنظرمیرسه که هرسال ازقبل آقای رئیس تعدادظرفیت رو مشخص میکنند وبه کانونها ابلاغ میکنند.
    پس کمیسیون۳نفره بنوعی فرمالیته است،
    اگرباقیه کانونها ظرفیت رو تعیین کردند چرا اعلام نکردند تاازبارروانی داوطلبها بکاهند،چون حتما خودشان میدانند همین انتخاب کانون برای داوطلبهاخودش کلی استرس زاست.
    اگرهم هنوز تشکیل جلسه نداده اند چطورآقای کشاورز تعداد مجموع راخبر دارد.
    الله اعلم

    1. کانون‌ها جلسه رو برگزار میکنند و ظرفیت مصوب رو به اسکودا اعلام می کنند؛ منتها بعضی کانون‌ها مستقلا اعلام نمی‌کنند تا زمان انتشار آگهی ثبت نام

      سال گذشته هم چهار، پنج تا از کانونها اعلام نکردند

  8. منظور اقای کشاورز که میگن برگزاری ازمون از لحاظ امنیتی بیشتر شده چی هست ؟ بعد هرسال تو ازمون وکالت مگه سوالای اختلافی میومده؟؟

  9. با این تصمیم مشخصه که چه نقشه ای در سردارند مصادیق سهمیه رو زیاد کردن و ازاون طرف هم بعضی کانون ها ظرفیت رو افزایش دادن به صورت صوری . از ۱۰۰ نفر ۷۰ نفر رو اعلام میکنند ۳۰ نفر سهمیه و خودشون میدونند این ۳۰ نفر حدنصاب رو نمیاره و دیگه سهمیه ازاد حق نداره جای اونارو پرکنه و درعمل همون ۷۰ نفر رو قبول میکنند . این بزرگنرین دروغ راست دنیاست که هرکسی متوجه نمیشه چه اتفاقی افتاده . متاسفم خیلی متاسفم . که همیشه جای ترددید ودور زدن قانون وکتمان کاری رو برای خودشون باقی میذارن

    1. دوست گرامی

      تغییر ضوابط پذیرش ایثارگران به موجب بند چ ماده ۸۸ ق برنامه پنجساله توسعه رخ داده

      «قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، مکلفند سی‌درصد(۳۰%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با داشتن حداقل سه‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش‌ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده‌ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند.»

      تمام این دستگاهها به موجب قانون ملزم به افزایش شدند و نقشه‌ی کانون‌های وکلا (!!!) در تغییر قانون نقشی نداره

      شما اگر داوطلب آزمون وکالت هستید بیش از این باید به قوانین و مطالعه آنها توجه کنید.

    2. نه دوست عزیز،اگر ازنفرات سهمیه نتوانند حدنصاب راکسب کنند ازنفرات آزاد میگیرند وهرسال هم فقط عده کمی آنها میتوانندقبول شوند

  10. آقای کشاورز امیدوارم سوالات امسال وکالت مثل سوالای پارسال مخصوصا”جزا و اصول نباشه،که در کام همه تلخش کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا