جزییات افزایش ظرفیت کانون وکلای مرکز به زودی اعلام می‌شود

امیر حسین‌آبادی خبر داد:

موافقت مسئولان قضایی با افزایش ظرفیت کانون وکلای در آزمون وکالت ۹۶

امیر حسین آبادی افزایش ظرفیت کانون وکلا مرکز آزمون وکالت 96

پایگاه خبری اختبار- رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز از تصمیم این کانون برای افزایش ظرفیت آزمون وکالت ۹۶ و موافقت مسئولان قضایی با این امر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از ایلنا، امیرحسین آبادی در رابطه با زمان اعلام نتایج نهایی قبول شدگان آزمون وکالت ۹۶ کانون مرکز گفت: امسال ۷۷۰ نفر از طریق سهمیه آزاد و ۳۳۰ نفر از طریق سهمیه ایثارگران جذب خواهیم داشت ولی بر اساس مذاکره‌ای که با رییس کل دادگستری استان تهران و رییس دادگاه انقلاب داشتیم موفق به کسب موافقت آن‌ها برای افزایش جذب کارآموز وکالت در سهمیه آزاد شدیم و کارآموز بیشتری جذب می‌کنیم.

اخبار آزمون وکالت

رییس کانون وکلای مرکز افزود: طی این هفته اطلاعیه‌ای از جانب کانون وکلای مرکز منتشر و از داوطلبان دعوت به ثبت نام می‌شود.

وی گفت: جزییات بیشتر در مورد جذب‌شدگان در آگهی اعلام می‌شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۸۲ دیدگاه ها

  1. با سلام و عرض ادب..امید است که کانون یزد هم جانب انصاف رو پیش بگیرند..قاعدتا باید همه کانون ها این تغییر اعمال بشه …نه صرفا کانون مرکز…این ظلم در حق داوطبای ازاد بقیه کانون هاست…

  2. آقای دکتر هوشیار با عرض سلام و خسته نباشید، میخواستم بدونم با توجه به امکان افزایش ظرفیت مرکز، افرادی که داخل در سهمیه هستند و نصاب ۷۰ در صد هم رو آوردند مثلاً رتبه ۳۳۱ سهمیه امیدوار باشه که اگه ۳۰ درصد رعایت بشه اونم پذیرش بشه؟؟؟

    1. گویا این افزایش سهمیه مختص به داوطلبان آزاد است ولی بر اساس ماده ۵٩ مکرر قانون جامع ،خلاف قانون است زیرا که هر افزایش سهمیه،شامل داوطلبان ایثارگر هم میشود.

  3. اونوقت کانون استان های دیگه ان شالله کی قصد دارن موافقت رییس کل دادگستری و دادگاه انقلاب استانشون رو اخذ کنند!!!!!
    یعنی اجرای عدالت فقط توی حوزه مرکز باید صورت بگیره!
    این خودش مصداق بارز بی عدالتیه که عدالت فقط توی یه محدوده ی جغرافیایی خاص قراره اعمال بشه…

  4. من خودم سهمیه ایثارگر هستم هرچند با این ترازم رتبم حدود ۶۰۰تا۶۵۰آزاد میشد و تنها فرقش برام انتخاب شهر هستش اما …اما…. شدیدا خوشحال شدم برای لب مرزی ها …امیدوارم موفق باشید .به قول شاعر که میگه…همیشه لحظه آخر خدا نزدیکتر میشه.انقدر خوشحالم که انگار خودم دوباره قبول شدم …مبارک همتون باشه یا علی

  5. واقعا خوشحال شدم از این خبر با اونکه شامل حال من نمیشه چون سهمیه داشتم در مرکز خدارو شکر و تبریک به کسانی که قبول میشن واقعا خبر خوبی بود

    1. برای ورود به هر شغلی،،،باید مدارک ببری دیگه تا پرونده ای داشته باشی!!!! داستان خاصی نیست!!!

  6. اگر ظرفیت پذیرش افزایش یابد،طبق قانون ٣٠٪؜ متعلق به داوطلبان ایثارگر است،در نتیجه این تصمیم کاملا مخااف قانون و قابل شکایت در مراجع ذیصلاح میباشد.

    1. از مر قانون نمیشه تخلف کرد . هر چقدر افزایش سهمیه بدهند ؛ ۳۰ درصدش شامل ایثارگران میشه. البته فرمایش آقای دکتر حسین آبادی هم همین مفهوم را به ذهن متبادر می کند . چون ایشان گفته اند تعداد سهمیه عادی بیشتری جذب خواهند شد و اثبات شی نفی ما عدا نمی کند.

        1. بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه صراحتا اعلام میکنه که کانون ها موظفند ۳۰ درصد سهمیه صدور پروانه وکالت ( در ما نحن فیه کارآموزی ) را به سهمیه ایثارگران اختصاص دهند . دقت کنید ۳۰ درصد سهمیه صدور ؛ حالا چه قبلا اعلام کرده باشند چه بعدا الحاق کنند . قانون صراحت دارد .

          1. با این اوصاف کانون آشکارا قانون را نقض خواهد کرد در صورتی که این افزایش ظرفیت را فقط برای سهمیه آزاد لحاظ کند ،و دوستان سهمیه ایثارگر نباید از حق قانونشون محروم بشن.

  7. خوبه خدارو شکر اینجوری هم سهمیه ایثارگران کم نمیشه هم به سهمیه ازاد اضافه میشه دیگه کسی هم معترض نیست کاش باقی کانون ها هم همین کارو میکردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا