جدول تحلیلی اعلام ظرفیت های آزمون وکالت ۱۳۹۵

جدول تحلیلی اعلام ظرفیت های آزمون وکالت ۱۳۹۵

(آخرین بروزرسانی ۲۳ شهریور ۱۳۹۵)

برای اطلاع از جزئیات ظرفیت و ثبت نام، آگهی ثبت نام آزمون وکالت ۹۵ را اینجا بخوانید

کل ظرفیت اعلام شده برای کانون های سراسر کشور

۱۷۰۰

تغییر کل ظرفیت های آزمون وکالت ۹۵ به آزمون وکالت ۹۴ :

  ۲۳/۱۸%

ردیف

نام کانون

ظرفیت در

آزمون وکالت
۱۳۹۴

ظرفیت در

آزمون وکالت
۱۳۹۵

افزایش یا کاهش

نسبت به آزمون گذشته

(درصد)

۱

مرکز
استان های تهران، سمنان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان

۱۰۰۰

۶۰۰
۷۰ نفر ظرفیت کانون وکلای یزد به طور جداگانه اعلام شده است

۳۳%

با در نظر گرفتن ۷۰ نفر ظرفیت کانون یزد محاسبه شده است

۲

آذربایجان شرقی

۹۰

۷۵
بومی

  ۱۶%

۳

فارس و کهکیلویه

۱۱۰

۱۰۰
به موجب اصلاحیه ۲۳/۶/۹۵ از ۱۳۰ نفر به ۱۰۰ نفر کاهش یافت

۱۰%

۴

اصفهان

۱۳۰

۸۰

۳۸%

۵

آذربایجان غربی

۴۴

۵۰

  ۱۴%

۶

مازندران

۷۲

۶۰

۱۷%

۷

خراسان ( جنوبی، رضوی، شمالی )

۶۰

۱۰۵

  ۷۵%

۸

گیلان

۵۰

۵۰

بومی

بدون تغییر

۹

قزوین

۵۰

۴۸

۴%

۱۰

خوزستان

۵۰

۶۵
 بومی

  ۳۰%

۱۱

کرمانشاه وایلام

۵۲

۴۰

۲۳%

۱۲

همدان

۳۵

۱۵

۵۷%

۱۳

قم

۳۰

۱۰

۶۷%

۱۴

کردستان

۴۰

۲۰

۵۰%

۱۵

گلستان

۴۵

۲۵

۴۴%

۱۶

اردبیل

۵۰

۱۵

۷۰%

۱۷

مرکزی (اراک)

۲۵

۱۵

۴۰%

۱۸

بوشهر

۵۰

۴۰

۲۰%

۱۹

زنجان

۳۵

۲۸

۲۰%

۲۰

لرستان

۳۵

۳۵
بومی

بدون تغییر

۲۱

کرمان

۴۰

۶۰

  ۳۳%

۲۲

البرز

۱۰۰

۸۰

۲۰%

۲۳

چهار محال و بختیاری

۲۰

۱۴

۳۰%

۲۴ یزد

جزء کانون مرکز بوده است

۷۰ در تغییرات کانون مرکز محاسبه شده است

جمع

۲۲۱۳

۱۷۰۰

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۱۵ دیدگاه ها

  1. به نظرم در آزمون وکالت امسال هیچ کس نباید شرکت کنه با این وضع ظرفیت پذیرش خود اساتید هم قبول نمیشوند.

  2. اتخاذ تصمیم کانون خوزستان مبنی بر لزوم بومی بودن داوطلبین این کانون،  قانون شکنی آشکار و تضییح حقوق قانونی متقاضیانی است که حد نصاب لازم علمی را از طریق آزمون کسب کرده اند و سایر شرایط قانونی را نیز دارا میباشند!!

     این تصمیم بطور قطع از طریق دادگاه عالی انتظامی قضات و دیوان عدالت اداری قابل ابطال میباشد چرا که در هیچ یک از قوانین ناظر بر وکالت دادگستری علی الخصوص قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت، شرطی که مفهوم لزوم بومی بودن داوطلب را دلالت کند وجود ندارد.

    اسکودا بایستی پاسخگوی چنین بدعتهای ناصحیح و ظالمانه ای باشد!

  3. کانون یزد واقعا وضعیت عالی را خواهد داشت هم اولین سال استقلال شرکت کننده کم هست و هم این میزان ظرفیت. کانون خراسان کانون بعدی است که یقینا امسال خیلی شرایط قبولی در آن راحت تر هست. 

    متاسفانه کانون مرکز  بیشترین شرکت کننده رو داره که اکثرا هم کارآموز اند یعنی وضعیت درسی شان به گونه ای بوده که سال قبل قبول شدند و کانون مرکز متاسفانه هر سال شاهد حضور این افراده. امسال هم که با این وضعیت ظرفیت واویلا. 

    1. سلام ، کاهش ظرفیت کانون مرکز باعث  کاهش جذابیت این کانون برای داوطلبین مشتاق کانون مرکز  گشته  در نتیجه با عدم استقبال و کاهش جمعیت شرکت کننده در این کانون ، قبولی در این کانون آسان خواهد بود .بر عکس آنچه  که سال گذشته  اتفاق افتاد  (ظرفیت زیاد کانون مرکز در سال گذشته  نسبیت به کانون های دیگر  باعث هجوم داوطلبان به این کانون شده  و تراز قبولی این کانون نسبت به کانون های دیگر بالاتر بوده ) امسال قبولی در کانون مرکز آسان خواهد بود.

  4. دوستان کی میتونه بگه آیا قانون تجارت برای آزمون وکالت ۹۵ همون قانون قدیمه یا بر اساس قانون ۹۳ هست ؟ لطفا یکی جواب بده سپاس

  5. سلام به همه دوستان عزیز. به هر حال شرایطی است که به وجود آمده ، درست و غلطش هم توفیری نداره ؛ پیشنهاد می کنم وقتتون رو صرف مطالعه کنید. انشاا… موفق خواهید شد.

  6. اون دسته از دوستانی که پشت آزمون وکالت موندن تو رویاهای خودشون فکر میکنن که وکیل باسواد بیکار نمی مونه! این عزیزان هنوز وارد بازار کار وکالت نشدن و مست رویاپردازی هستن. متاسفانه حقیقت تلخ اینه که اتفاقا وکلای باسواد و شایسته از همه بیکارتر هستن. دلیلش هم اینه که وکالت تبدیل شده به یک مافیای وحشتناک و امروز دلالی و باندبازی حرف اول و آخر رو میزنه. کسی که توی این مافیا نباشه و بخواد به سواد خودش اکتفا کنه بدجوری سرش بی کلاه خواهد ماند. این عین حقیقت بازار وکالت امروز ماست. 

    خلاصه من آنچه شرط بلاغ بود با شما گفتم..

    1. سلام رامین خان

      خب الان که شما که این حکم رو صادر کردید ما که جزء هیچ دارو دسته ای نیستیم نه سواد زیادی داریم خدا رو شکر پرونده هم داریم . نه دوست عزیز من با حرفهات کاملا موافق هستم که پارتی بازی و باند بازی هست  خیلی هم زیاده ولی این دلیل نمیشه که به دوستان عزیزمون بگیم که دست رو دست هم بذارن و امتحان ندن باید وارد گود بشن و جلو این مسائل رو بگیرن .

      موفق و پیروز باشید

  7. با سلام خدمت همه دوستان حقوقی میخواهم بگویم که ظرفیت هرچه میخواهد باشد رزق وروزی دست خداست که از روز تولد برایت مقدر شده است ÷س اینقدر حرص وجوش نزنید وبا توکل بر خدا سعی وتلاش کنید و صرفا به دنبال مشاغل نباشید ودر همه جا  آزمون های استخدامی شرکت کنید واین را بدانید که هیچ کس نیتواند جلو روزیتان را بگیرد

  8. سلام کاش یکی سوال منا جواب میداد احتساب نمره تراز کلیه یا از شهری به شهر دیگه متفاوته مثلا ممکنه تراز مدنی مرکز ۴۰ باشه واصفهان ۵۰؟!

    لطفا جوابم را موثق بدین

    1. برای محاسبه تراز یک حداقل تراز برای همه کانونها در نظر گرفته میشود  ( مثلا نمره ۴٠٠٠ )و در مجموع آنچه تراز شما را تشکیل میدهد میانگین درصد پاسخهای صحیح شرکت کنندگان در همان کانونی است که خودتان آزمون میدهید 

      بطور مثال اگر میانگین پاسخ صحیح درس مدنی در کانون مرکز ٣٠درصد باشد و شما در مرکز آزمون داده باشید و ۵۵ درصد پاسخ صحیح داده باشید مثلا تراز شما در آن درس ٧٧٠٠ میشود

      حال اگر میانگین پاسخ صحیح درس مدنی در کانون اصفهان ٣۵درصد باشد و شما در اصفهان آزمون داده باشید و همان ۵۵درصد صحیح را زده باشید ترازی که کسب میکنید ۶٩٠٠ خواهد بود.

      بطور مثال سال گذشته رتبه ٣١ کانون زنجان تراز کلی که کسب کرده بود ٨٢٩٩ بود با معدل ١١.٠۴ این در حالی است که اگر همین فرد در کانون مرکز اصفهان یا فارس یا خراسان و… شرکت کرده بود با این معدل به هیچ وجه چنین ترازی را بدست نمی آورد. 

      رتبه ١٨ کانون خراسان تراز ٩۶٧١ داشته ولی در کانون آدربایجان شرقی همین رتبه تراز ٩٣٢٣ داشته است. و برمبنای همین تراز است که رتبه فرد مشخص میشود بنابراین تراز هر کانونی مختص همان کانون است و تراز هر داوطلب از طریق مقایسه پاسخهای صحیحی که داده است با میانگین پاسخهای صحیح داوطلبان همان کانون سنجیده میشود.

  9. سلام و خسته نباشید  با عرض ادب و احترام :اون عزیزانی که میگن قضات باید مثل ما ازمون بدن دوستان یعنی شما انتظار داری قاضی با سی سال سابقه کار بیاد یه دور دیگه مثل ما ازمون بده این اصلا توهین به مقام قضاوت من قبول دارم ظلم شده قضاتی که بعد سی سال بازنشسته میشن نباید بیان کار وکالت بکنن ولی اونی که بعد هفت سال هشت سال میاد انصراف میده  حالا اصلا به هر دلیلی چی ؟؟اونم بالاخره ازمون داده یه سری قبول شده دیگه از منو تو هم بیشتر تجربه داره تازه قراره وارده بازار کار بشیم پس الکی ماده ۸ لایحه رو تصویب نکردن ولی خوب باید یه تغیرراتی بدن  مثلا قضات باز نشسته دیگه حق ورود به کار وکالت رو ندارن  با تشکر.

    1. کلا تناقض تو حرفای شما موج میزنه. از یک طرف میگی الکی ماده ۸ رو تصویب نکردن. از طرف دیگه میگی قضات بازنشسته وارد کار وکالت نشن!!!

      دعا میکنم وکیل بشی و در مقابل یک وکیل که اتفاقا قاضی بازنشسته ست قرار بگیری متوجه بشی آقای کشاورز چی میگه!!!

       

      1. سلام

        علیرضا جان ایشان علاوه بر تناقض در صحبت هایشان مطمئن باشید حتما خودشون یا قاضی هستن یا دارن قاضی میشن و از حالا بفکر وکالت …..

        کی گفته که اونا باسوادتر و باتجربه تر هستن و امتحانی که قضات عزیز میدن اصلاً قابل مقایسه با امتحان وکالت نیست چون قبولی قضاوت همیشه چند برابر اعلام میکنن و تو مراحل بعدی هم یه قسمتی از اون علمی است و بقیه رو مطالب دیگه تشکیل میده …..

  10. من واقعا سر در نمیارم چرا هرچی اتفاق عجیب غریبه تو کشور ما اتفاق میفته و بس..ازمون وکالت به خودی خود سخت هست استرس شدید به ادم میده گذاشتن گذاشتن دم برگزاری ازمون وکالت اعلام میکنن که سهمیه ها کم شده این خودش واقعا داغون میکنه طرف رو اصلا هم هیچکس جوابگو نیست حالا کدوم بزرگواری نشسته به این نتیجه رسیده که سهمیه کم بشه بهتره باید رفت و ازش پرسید با چه دلیل منطقی ….

  11. کامنت ها رو که میخوندم یه موضوعی خیلی بارز بود و اون اینکه پرچم ما نمیتوانیم به شدت بالاست بین حقوق خوانها.با این وضع ناامیدی و بهانه اوردن و ما نمیتوانیم خودتون رو معطل نکنید که فقط وقت و پولتون رو هدر میدید برید دنبال یک کار دیگه

    1. سلام

      علیرضا جان ایشان علاوه بر تناقض در صحبت هایشان مطمئن باشید حتما خودشون یا قاضی هستن یا دارن قاضی میشن و از حالا بفکر وکالت …..

      کی گفته که اونا باسوادتر و باتجربه تر هستن و امتحانی که قضات عزیز میدن اصلاً قابل مقایسه با امتحان وکالت نیست چون قبولی قضاوت همیشه چند برابر اعلام میکنن و تو مراحل بعدی هم یه قسمتی از اون علمی است و بقیه رو مطالب دیگه تشکیل میده …..

    2. سلام امین جان

      واقعا گل گفتی ……

      هر چی میخونی میبینی از اون که قبول شده تا اون که میخواد امتحان بده دارن ذجه میزنن …….

      بابا تو رو جون هر کی میپرستید بخودتون بیاین …..

      اینا که قبول شدن و اینا که ماشالا دارن وکالت میکنن که از کره مریخ نیومدن !!!!!

      بابک زارعی

      شیراز

  12. سلام یه سوال خیلی مهم که منو واقعا در استرس برده. دیروز یکی بهم گفت شایعه شده که قرار ازمون وکالت اسمال توی مهر برگزار بشه؟؟؟؟؟ ایا این حقیقت داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اخه من و خیلی های دیگه برنامه ریزی کردیم واسه آذر. از دوستان و مسولان سایت اگه کسی خبر دار لطفا بگه خیلی نگران شسدم

  13. سلام خسته نباشید وقت بخیر

     

    دوستان من از طریق منابع غیر رسمی در کانون اذربایجان غربی شنیده ام که ظرفیت این کانون ۲۵ نفر شده ! آیا به نظر شما این شنیده ها صحت داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا