ثبت آنی و آنلاین معاملات از ابتدای شهریور ۹۲

معاملات از ابتدای شهریور ۱۳۹۲ در دفاتر اسناد رسمی آنی و آنلاین ثبت می شوند
مدیر فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اعلام کرد: از ابتدای شهریور ماه تمامی معاملات کشور به صورت آنلاین و فوری انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بردیا صدر نوری صبح چهارشنبه در نشست کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به برنامه پنجم توسعه، گفت: موضوع امضای الکترونیکی به صورت پایلوت در ۱۰۰ دفترخانه استان قزوین اجرا شد و حالا تصمیم داریم تا یک ماه آینده ۷ هزار دفترخانه صدور امضای الکترونیکی را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۸ میلیون خدمت از ۳۰ میلیون خدمت در سازمان ثبت الکترونیکی انجام می شود، افزود: تا پایان سال جاری تمامی فرآیندهای ثبتی با امضای الکترونیکی انجام می شود.

مدیر فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد کشور در پاسخ به اینکه توکن های امضای الکترونیکی چگونه تامین می شود، گفت: قیمت امضای الکترونیکی در دفترخانه ها ۲۵ هزار تومان است و تامین آن هم با کانون سردفتران است.

وی افزود: بر اساس این تصمیم سازمان ثبت بزودی تمامی معاملات کشور با امضای الکترونیکی انجام شده که امنیت بالایی دارد. هم اکنون سالی ۳ میلیون استعلام در ادارات ثبت انجام می شود که صرفه جویی از ۷ میلیون برگ کاغذ است که با ورود امضای الکترونیکی و نرم افزار ثبت آنی معاملات، تحول بزرگی در کاهش تردد شهروندان و حفظ محیط زیست انجام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا