تلاش کانون وکلا برای وصول حق الزحمه وکالت های تسخیری و معاضدتی

در جلسه مشترک نمایندگان کانون وکلای دادگستری مرکز و قوه قضائیه مطرح شد:

پیشنهاد حذف تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری

پایگاه خبری اختبار- روز گذشته (شنبه ۲۳ اردیبهشت) نشست مشترکی با حضور نمایندگان منتخب کانون وکلای مرکز (آقایان جندقی و محمد نبی) و نمایندگان رییس قوه قضائیه (آقایان دکتر بیگی و محدث) روز شنبه مورخ ۱۳۹۶/۲/۲۳ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از سایت کانون وکلای مرکز، در این نشست که در محل قوه قضائیه تشکیل شد و مقرر شد ترتیب نشست مشترک هیأت مدیره با رئیس و معاونین قوه قضائیه در آینده نزدیک داده شود.

اخبار کانون وکلای دادگستری

اخبار قوه قضاییه

 

همچنین موضوع پیشنهاد حذف تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری که قبلاً از سوی کانون مرکز پیشنهاد شده بود به بحث گذاشته شد و مقرر شد اقدامات لازم درجهت اجرایی شدن پیشنهاد کانون از طریق ارائه پیشنهاد به نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حتی الامکان ارائه طرح از سوی عده ای از نمایندگان معمول گردد.

همچنین در خصوص مشکلات ناشی از فعالیت مؤسسات حقوقی بحث و تبادل نظر شده و مقرر گردید تا در جلسه مشترک با حضور معاون قوه قضائیه و ریاست سازمان ثبت و اسناد و املاک تصمیمات لازم اتخاذ و اقدامات لازم صورت پذیرد.

در ادامه موضوع ابلاغ اوراق قضائی بصورت الکترونیکی و مشکلات پیش آمده در این بستر مطرح و مقرر شد ترتیب برگزاری جلسه مشترکی با حضور معاون محترم انفورماتیک قوه قضائیه با نمایندگان کانون داده شده تا تصمیم مقتضی برای رفع مشکلات پیش آمده اتخاذ گردد.

درخصوص پرداخت حق الزحمه وکالت های تسخیری و معاضدتی که سال هاست معطل مانده است مقرر شد، از طریق معاونت محترم راهبردی قوه قضائیه و دولت در بودجه سال آینده پیش بینی و منظور گردد.

در پایان پیرامون حسن تفاهم بین قضات و وکلا بحث و تبادل نظر شده و مشکل پیش آمده در خصوص یکی از همکاران وکیل در مجتمع قضائی شهید مدنی از سوی نمایندگان کانون مطرح که نمایندگان قوه قضائیه اعلام نمودند موضوع را بررسی و نتیجه را اعلام خواهند نمود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا