تصویب‌نامه در خصوص ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیر دولتی کلیه شهرستانهای استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در شهرستان‌های سایر استان‌ها با دمای هوای بیش از (۴۵) درجه سانتیگراد

تصویب‌نامه در خصوص ساعات کار ادارات و دستگاه‌های دولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر مؤسسات عمومی غیر دولتی کلیه شهرستان‌های استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان و در شهرستان‌های سایر استان‌ها با دمای هوای بیش از (۴۵) درجه سانتی‌گراد

مصوب ۱۳۹۷/۳/۱ هیات وزیران

هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۷/۳/۱۳ به پیشنهاد شماره ۹۷/۱۶۷۶۹/۳۰/۱۰۰ مورخ ۱۳۹۷/۳/۱ وزارت نیرو و به استناد تبصره بند (ز) ماده (۳۸) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۹۵ـ و اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

۱ـ به استانداری­های خوزستان، بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان (در کلیه شهرستان‌­های تابع استان­‌های مذکور) و به سایر استانداری­‌ها (در شهرستان‏‌های با دمای هوای بیش از (۴۵) درجه سانتیگراد) اجازه داده می­شود به تشخیص شرکت­‌های توزیع نیروی برق، ساعات کار ادارات و دستگاه­‌های دولتی، بانک‌­ها، شهرداری­‌ها و سایر موسسات عمومی غیردولتی را با رعایت قوانین مربوط از ساعت ۶/۳۰ تا ۱۳/۳۰ تنظیم نمایند.

۲ـ کلیه دستگاه­‌های مذکور در بند (۱) این تصویب­نامه مکلفند موارد زیر را اجرا نمایند:

الف ـ در فصل تابستان به نحوی در مصرف انرژی برق مدیریت کنند که مصرف آنها نسبت به مدت مشابه در سال قبل حداقل ده درصد (۱۰٪) کاهش یابد. همچنین به منظور مدیریت برق مصرفی تجهیزات سرمایشی، دمای محیط کار حداقل (۲۵) درجه سانتیگراد تنظیم و سیستم­‌های سرمایشی و روشنایی پس از پایان وقت اداری از مدار خارج شوند.

ب ـ با استفاده از مولدهای اضطراری خود در ساعات ۱۲ تا ۱۸ در ماه­های تیر و مرداد برق تولید کنند. بهای سوخت این دسته از مولدها با تأیید شرکت­های توزیع نیروی برق توسط وزارت نیرو تأمین خواهد شد.

۳ـ کلیه واحدهای صنعتی و کشاورزی که دارای مولد برق بیش از (۱۰۰) کیلو وات هستند، موظفند طی ماه­های تیر و مرداد بین ساعات ۱۲ تا ۱۶ جهت تأمین کل و یا بخشی از برق مورد نیاز از ظرفیت­های نیروگاهی خود استفاده نمایند. وزارت نفت موظف به تأمین سوخت گاز و یا نفت گاز مورد نیاز برابر قیمت‌­های بخش صنعت است.

۴ـ مسئولیت اجرای این تصویب­نامه برعهده مدیران دستگاه­های اجرایی در سطح شهرستان و استان (حسب مورد) است و عدم رعایت آن تخلف محسوب می­شود. وزارت نیرو موظف است در پایان تابستان گزارش عملکرد استان­ها را به هیأت وزیران ارایه کند.

معاون اول رئیس‌جمهور ـ اسحاق جهانگیری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا