تجمع عده ای از معترضان به آزمون وکالت ۱۳۹۰ با دخالت نیروی انتظامی پایان یافت

همچنین وبلاگ منتسب به معترضین به آزمون وکالت ۱۳۹۰ که تحت نام “جمعیت اسلامی حقوقدانان” به انتشار نظرات و اخبار فعالیت های این گروه مشغول بود و از جمله فراخوان به برگزاری این تجمع را منتشر کرده بود نیز امروز از دسترس خارج شده است.

طبق اعلام خبرگزاری مهر ظاهرا شخصی که به عنوان شاکی اسکودا شناخته می شد نیز در جریان این تجمع بازداشت شده است.

 

متن خبر به نقل از خبرگزاری فارس:

عده‌ای از معترضان به آزمون وکالت سال ۹۰، صبح روز یک‌شنبه، ۱۰ دی ماه در مقابل کانون وکلای دادگستری مرکز تجمع کردند.

 

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آزمون وکالت سال ۹۰ کانون وکلای مرکز در حالی برگزار شد که برخی از داوطلبان با اعتراض نسبت به نتایج اعلامی، با طرح ادعاهایی همچون خرید و فروش سوالات پیش از آزمون و امکان افزایش ظرفیت جذب وکیل متناسب با آیین‌نامه‌ها و قوانین جذب وکلا، رسیدگی به این موضوعات را خواستار شده بودند.

 

در ادامه این اعتراضات که در چند مرحله و در سال ۹۰ نیز ادامه داشت، برخی از این معترضین با شکایت به نهادهای قضایی مشکلاتی را برای اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) و کانون وکلای دادگستری مرکز ایجاد کردند که ماجرای پلمب دفتر اسکودا و کانون مرکز و هم چنین تاخیر در اعلام نتایج آزمون وکالت سال ۹۱ از تبعات قضایی این شکایت‌ها بود.

 

تجمع روز یک‌شنبه داوطلبان معترض به نتایج آزمون وکالت سال ۹۰ نیز در حالی برگزار شد که به گفته مسوولان کانون وکلای دادگستری مرکز، این تجمع در نهایت با دخالت نیروی انتظامی و بازداشت برخی از معترضان به پایان رسیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا