بیانیه بیست و هفتمین همایش هیأت عمومی اسکودا

بیانیه بیست و هفتمین همایش هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری اعلام شد

نگرانی اتحادیه از جذب بی رویه افراد به دانشکده های بی شمار حقوق در کشور

پایگاه خبری اختبار- بیست و هفتمین همایش هیأت عمومی اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری در روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان ماه ۱۳۹۵ با میزبانی کانون البرز در شهر ساوجبلاغ برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از اسکودا، هیأت عمومی ضمن بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به بندهای دستور، موارد آتی را اعلام کرد:

۱. اتحادیه توجه قوه محترم مقننه را، که اینک به بررسی لایحه جامع وکالت مشغول است، به لزوم رعایت کلی ضوابط بین المللی حاکم بر وکالت که در اسناد بین المللی مضبوط است جلب می کند

۲. اتحادیه نگرانی خود را از وضعیت حق دفاع برخی متهمان به لحاظ نحوه تنظیم تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی کیفری که در حال حاضر عملا به نفی حق دفاع اینگونه متهمان در مرحله بازپرسی منجر شده است؛ ابراز می کند و از قوه محترم مقننه می خواهد به اصلاح تبصره مذکور اقدام فرمایند.

۳. اتحادیه دل مشغولی خود را از جذب بی رویه افراد به دانشکده های بیشمار حقوق در سراسر کشور که از یک سو به افزایش شمار فارغ التحصیلان بیکار حقوق و از سوی دیگر به تنزل سطح آگاهی های حقوقی دانش آموختگان این دانشکده ها منجر شده است اعلام می نماید.

۴. اتحادیه کماکان خواهان تغییر نحوه برخورد با وکلای دادگستری در مراجع انتظامی و قضایی است و هرنوع رفتار دور از نزاکت و ضوابط اخلاقی را از جانب هر کس که باشد با وکلای دادگستری محکوم می کند.

اتحادیه ضمن سپاسگزاری از کانون وکلای البرز اعلام می کند هیأت عمومی بعدی در اردیبهشت ماه ۹۶ در تهران با میزبانی کانون مرکز برگزار خواهد شد.

اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. با سلام چرا این اقایون فکری به حال بی عدالتی در حق داوطلبان ازمون وکالت از جمله ظرفیت کم کانونها،مشخص نبودن منابع ازمون وکالت و……………نمیکنند سختی ازمون وکالت ادم رویاد کنکور قدیم قدیما میندازه بااین تفاوت در کنکور دانشگاهها از هر ۷نفریکنفر وارد دانشگاه میشد ولی ازمون وکالت از هر ۷۰ نفر یکنفر

     

  2. با سواد اونی هست که از دانشگاه ازاد و پیام نور و دولتی و… توی ازمون وکالت پذیرفته میشه  رتبه یک وکالت ۹۴ مرکز از پیام نور رتبه دو از دانشگاه ازاد رتبه سه از دانشگاه قم .

     

  3. مقصر دانشجو نیست که دانشگاه بی اعتبار و بی ارزش خوانده میشود 

    چرا کان ن وکلا در مقابل وزارت علوم دل مشغول خود را ابراز نمیکند .

    اگه دانشگاه ها نمیتواند دانشجوی باسواد تحویل جامعه دهد چرا اجازه تاسیس دانشگاه را دادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا