بهمن کشاورز: به دنبال عدم نظارت نیستیم اما دخالت را نمی پذیریم

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران:

به دنبال عدم نظارت نیستیم اما دخالت را نمی پذیریم

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا)، گفت: اینکه می‌گویند کانون وکلا به دنبال عدم نظارت است صحیح نیست؛ زیرا نظارت را کانون وکلا می‌پذیرد اما آن چیزی را که نمی‌پذیرد دخالت است.

به گزارش ایسنا، بهمن کشاورز طی سخنانی در نشست خبری با محوریت لایحه جامع وکالت، اظهار کرد: ما در چهار مورد از این لایحه با مشکل روبرو هستیم؛ اول هیات نظارت، دوم شورای عالی وکالت، سوم دادسرا و دادگاه و چهارم تشریفات صدور پروانه.

وی گفت: کانون وکلا به دنبال عدم نظارت نیست، اما چیزی که نمی‌پذیرد دخالت است.

کشاورز اظهار امیدواری کرد که همان استقلالی که از گذشته داشته‌اند حفظ شود و کمتر نشود.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری (اسکودا) درباره حق‌الوکاله ۱۰ میلیاردی وکلا که در برخی رسانه‌ها مطرح شده است، خاطرنشان کرد: اگر وکیلی مالیات دولت را بدهد، سهم صندوق حمایت و سهم صندوق کانون وکلا را نیز پرداخت کند، اینکه چه مقدار حق‌الوکاله بگیرد به کسی مربوط نمی‌شود. زیرا قراری است بین وکیل و موکل و اهمیت موضوع پرونده.

کشاورز تصریح کرد: در واقع ما رقم‌های گمشده در کشور زیاد داریم و تا صحبت از وکیل می‌شود مبلغ حق‌الوکاله وکیل به چشم می‌آید.

وی گفت: با کسانی که از شاکی‌ و متهم حق‌الوکاله دریافت کنند شدیدا برخورد می‌شود و این تخلفی است که باعث باطل شدن پروانه وکالت می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا