بررسی آزمون سردفتری ازدواج ۱۳۹۰

بررسی آخرین آزمون برگزار شده

آزمون سردفتری ازدواج ۱۳۹۰

نویسنده : سیاوش هوشیار

شرایط ، مواد امتحانی و ضرایب آزمون سردفتری ازدواج

نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق مصوب ۱۳۷۸ رئیس قوه قضائیه با اصلاحات ۱۳۸۰

شرایط ، مواد امتحانی و منابع آزمون سردفتری اسناد رسمی

نمونه سوالات آزمون سردفتری اسناد رسمی

قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سر دفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۵۴

آیین نامه های قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سر دفتران و دفتریاران

 

آخرین آزمون کتبی سردفتری ازدواج که قرار بود روز ۵ اسفند ۱۳۸۹ برگزار شود بنا بر اعلام سازمان ثبت لغو شد و متعاقبا در آغاز سال ۱۳۹۰ سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طبق مفاد نظامنامه مربوط به انتخاب سران دفاتر ازدواج و طلاق مصوب ۱۳۷۸ رئیس قوه قضائیه با اصلاحات ۱۳۸۰ و بر اساس اعلام نیاز واحد های ثبتی سراسر کشور با انتشار آگهی جدید برای برگزاری آزمون در روز ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ اقدام به ثبت نام نمود، ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج ۱۳۹۰ از اول تا دوازدهم خرداد ماه همان سال انجام شد.

آزمون کتبی سردفتری ازدواج سال ۱۳۹۰ ساعت ۹صبح روز جمعه ۲۷ خردادماه با حضور ۵ هزار و ۶۵۶ شرکت کننده از سراسر کشور در تهران برگزار شد، این آزمون در دو حوزه امتحانی واقع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز واقع در میدان امام حسین (ع) خیابان دماوند و دانشکده ادبیات و زبانهای خارجی دانشگاه آزاد واقع در خیابان فلسطین جنوبی جنب مسجد امام جعفر صادق (ع) برگزار شد.

در آزمون سردفتری ازدواج ۱۳۹۰ نهایتا یک هزار و ۲۷۰ نفر بعد از قبولی در آزمون کتبی و انجام مراحل آزمون شفاهی و گزینش پذیرفته شدند.

آگهی ثبت نام آزمون سردفتری ازدواج ۱۳۹۰ برای بررسی توسط علاقه مندان به شرکت در این آزمون در ادامه آمده است، هنوز هیچ چیزی در مورد جزئیات آزمون سردفتری ازدواج که ممکن است در آینده برگزار شود اعلام نشده است :

آگهی انتخاب سردفتر ازدواج سال ۱۳۹۰  ویژه آقایان

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حسب مفاد نظامنامه انتخاب سردفتری ازدواج در نظر دارد ، با توجه به اعلام نیاز واحدهای ثبتی در سراسر کشور از بین آقایان از طریق آزمون کتبی و اختبار سردفتر ازدواج برای نقاط مورد نیازانتخاب نماید.

 شرایط لازم برای شرکت در آزمون کتبی سردفتری ازدواج :
الف: شرایط عمومی

– متدین به دین مبین اسلام و متعهد به نظام جمهوری اسلامی ـ ملتزم به احکام شرعی ـ متأهل ـ دارا بودن حداقـل ۲۵ سال تمام ( متولدین قبل از تاریخ   27/3/1365)

– حسن شهرت وتوانایی انجام کار وبرخورداری از سلامت کامل جسمانی و روانی ـ داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت نظام وظیفه در زمان ثبت نام .

ب : شرایط اختصاصی
دارا بودن یکی از مدارک تحصیلی ذیل در زمان ثبت نام :

۱) مدارک علمی حداقل سطح دو ( اتمام رسائل و مکاسب )صادره از شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم یا دانشکده الهیات دانشگاه تهران.

۲) گواهی افتاء از مراجع مسلم اهل سنت که به تائید رئیس قوه قضائیه رسیده باشد .

۳)  مدرک کارشناسی یا بالاتر در رشته حقوق ، الهیات و معارف اسلامی ( گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی ) و علوم ثبتی .

۴) روحانیونی که حداقل دارای مدرک تحصیـلی کارشناسی ( لیسانس) در رشتـه های ادبیات (  زبان فارسی و عرب ) ، فقه و اصول ، تفسیر ، علوم قرآنی ، حدیث ، الهیات و معارف اسلامی .

مواد امتحانی و ضرائب آن :

عبارت است از ادبیات فارسی ( با ضریب ۲ ) ، عربی ( با ضریب ۳ ) ، متون فقهی ( با ضریب ۴ ) ، حقوق مدنی (۳) ، احکام شرعی ( با ضریب ۳ ) ، اطلاعات عمومی ( با ضریب ۲ ) و مقررات مربوط به ازدواج و طلاق (با ضریب ۴ )

تذکرات مهم :

۱ ) انتخاب سردفتر ازدواج  برای اقلیت های دینی از شمول این آزمون خارج است بدیهی است حسب اعلام نیاز مراجع دینی مزبور بررسی لازم معمول خواهد شد.

۲ )سران دفاتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و دفتریاران اول مجاز به شرکت درآزمون فوق نمی باشند.

۳ )وجوه پرداختی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد .

۴ ) سؤالات مربوط به متون فقه متقاضیان اهل سنت از کتب فقهی آنان استخراج خواهدشد . بنابراین لازم است اینگونه متقاضیان در برگ درخواست نوع مذهب را صریحاً قید نمایند .

۵ ) ثبت نام صرفاً درمهلت یاد شده از طریق سایت اینترنتی  به نشانی : www.Moeeniran.com صـورت می گیرد لذا از مراجعه حضوری برای تحویل مدارک ثبت نام یا ارسال پستی آن جداً خودداری نمایند که ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۶ ) هرمتقاضی حق انتخاب دو محل با اولویت اول و دوم را دارد و لازم است نام و کد محل مورد تقاضا را در فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج نمایند.

۷ )محل مورد تقاضا را طبق اعلام نیازهای ذکر شده در آگهی از جهات مختلف مورد بررسی قرار داده و انتخاب نمایند زیرا پس ازثبت نام تغییر محل مورد تقاضا به منظور جلوگیری از تضییع حقوق سایر متقاضیان  به هیچ وجه امکان پذیرنمی باشد .

۸ ) ثبت نام و شرکت در آزمون و احراز نمره کتبی ایجاد حقی برای متقاضی نمی نماید احرازصلاحیت برای انتخاب سردفتری ازدواج به تشخیص سازمان ثبت اسناد واملاک کشور خواهد بود.

۹ ) متقاضیان در صورت قبولی حق درخواست تغییر محل را تحت هیچ عنوان نخواهند داشت .

نحوه ثبت نام :

–  ثبت نام متقاضیان  واجد یکی از  مدارک علمی به شرح  مندرج در قسمت شرایط اختصاصی  به صورت اینترنتی خواهد بود  متقاضیان پس از مطالعه دقیـق و کامل آگهی ثبت نام درصــورت واجد شــرایط بودن می توانند بامراجعه به سایت اینترنتی نشانی : www.Moeeniran.com  نسبت به انجام ثبت نام اینترنتی و اخذ شماره رهگیری به نحو ذیل اقدام نمایند و در این مرحله نیازی به ارسال مدارک نیست .

۱- تکمیل فرم تقاضای ثبت نام در سایت مذکور از تاریخ ۱/۳/۹۰ لغایت ۱۲/۳/۹۰ . 

۲- ارسال عکس : متقاضیان می بایست عکس پرسنلی ۴×3 خود را با عرض ۱۵۰ و ارتفاع ۲۰۰ پیکسل و با فرمت JPG و حجم حداکثر ۲۰۰ کیلو بایت در رایانه اسکن نموده و آن را در قسمت مربوط در سایت وارد نمایند .( عکس روحانیون لازم است ملبس به لباس روحانیت باشد )

۳-  پرداخت وجوه به شرح ذیل :

الف ـ حق ثبت نام به مبلغ ۰۰۰ ۵۰  ریال به حساب سیبا ۲۱۷۱۳۲۹۰۰۵۰۰۷ نزد بانک ملی شعبه ثبت کل ( کد ۳۰۱ ) تهران به نام تمرکز وجوه حاصل از برگزاری دوره های آموزشی خاص ( قابل واریز در کلیه شعب بانک ملی )

ب ـ هزینه برگزاری آزمون به مبلغ ۰۰۰ ۱۰۰ ریال به حساب سیبا شماره ۰۳۳۶۰۹۱۶۱۹۰۰۶  بانک ملی بنام سازمان معین ادارات قابل واریز درکلیه شعب که اطلاعات فیش های واریزی و سایر موارد ( مطابق نمونه نمایش داده شده در سایت فوق ) را در قسمت مربوط به پرداخت وجوه وارد و نهایتاً پس از بررسی مجدد صحت اطلاعات درج شده و تائید مراتب توسط سایت ، شماره رهگیری خود را جهت پیگیری مراحل بعدی آزمون و در یافت کارت ورود به جلسه اخذ و نزد خویش نگهداری نمایند .

ملاحظات مهم جهت ثبت نام :

قبل از ثبت نام به راهنمای نحوه تکمیل فرم موجود در سایت مراجعه و مندرجات آن را دقیقاً مطالعه نمائید .

ثبت نام زمانی تکمیل می باشد که داوطلب با استفاده از کد رهگیری به صفحه مشاهده و چاپ اطلاعات مراجعه و پس از اطمینان از صحت اطلاعات فرم تقاضای شرکت در آزمون را چاپ و نزد خود نگهداری کنند .

شماره های سریال موجود در رسید فیش های واریزی که به وسیله رایانه بر روی آن درج گردیده را در قسمت مربوط به تائید پرداخت وجه ثبت نام عیناً وارد نمائید .

قبل از واریز وجوه ثبت نام لازم است متقاضیان از احراز شرایط خود با مفاد آگهی ثبت نام اطمینان حاصل نمایند . بدیهی است هزینه ثبت نام به هیچ وجه برگشت داده نمی شود .

تذکر۱- از آن جهت که صدوروتحویل کارت ورود به جلسه موکول ومنوط به ارائه شماره رهگیری خواهد بود توصــیه می گردد داوطلبین محترم درحفظ ونگهداری شماره مذکور دقت ومراقبت لازم رامعمول نمایند.

تذکر ۲- از آنجائی که کلیه اطلاعــات مربوطه طی تشریفات و تکمیل پرونده سردفتری ازدواج از طریق ارسال پیامک به تلفن همـراه یا به نشانی پست الکترونیکی اعلامی ارسال خواهد شد ، لذا متقاضیان موظفنـد بندهای ۱۴ و ۱۵ تقاضانامه را تکمیل نمایند . بدیهی است عواقب ناشی از عدم تکمیل بخش های مزبور متوجه متقاضی محترم خواهد بود .

تاریخ برگزاری آزمون ونحوه توزیع کارت : این آزمون در روزجمعه مورخ ۹۰/۳/۲۷ برگزارخواهد شد و محل برگــزاری آزمون منحصراً در تهران می باشد که آدرس حوزه های برگـزاری آزمون و زمان توزیـع کارت طی اطلاعیه های آتی در سایت سازمان معین ادارات به نشانی مندرج در بند ۵ به اطلاع داوطلبین خواهد رسید.

اسامی متقاضیان واجد شرایط که حائز حد نصاب نمره در آزمون کتبی شده باشند حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از برگزاری آزمون در سایت فوق الذکر اعلام خواهد شد این افراد می باید مدارک ذیل را حداکثر ظرف ۵ روز از طریق پست پیشتاز به صندوق پستی ۳۱۳۹/۱۵۸۱۵ ارسال نمایند . 

۱- تصویر مصدق از مدرک یا مدارک تحصیلی مطلوب.

۲- تصویر مصدق از دو طرف کارت پایان خدمت یا معافیت دائم .

۳- تصویر مصدق از تمام صفحات شناسنامه .

۴- چهار قطعه عکس ۴×3 تمام رخ جدید پشت نویسی شده که از یک نگاتیو تهیه شده باشد .

۵- اصل فیش پرداخت مبلغ پنجاه هزار ریال (۰۰۰ ۵۰ ریال )     

۶- اصل فیش پرداخت مبلغ یکصد هزار ریال (۰۰۰ ۱۰۰ ریال )

 

 

 

 

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا