انعکاس حاشیه‌های آزمون سردفتری ۹۷ در بخش خبری ۲۰:۳۰

انعکاس حاشیه‌های آزمون سردفتری ۹۷ در بخش خبری ۲۰:۳۰

پایگاه خبری اختبار- گزارش خبرنگار بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما درباره حاشیه‌های آزمون سردفتری اسناد رسمی ۹۷، شب گذشته، ۲۹ آبان‌ماه، پخش شد.

در این گزارش ابتدا ویدئوهایی که برخی معترضان آزمون ضبط و برای برنامه ارسال کرده بودند پخش شد و سپس صحبت‌های رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که ده روز قبل (روز ۲۰ آبان‌ماه) در جمع رسانه‌ها بیان شده بود، منعکس گردید.

گزارش خبر ۲۰:۳۰ سیما درباره آزمون سردفتری ۹۷ را تماشا کنید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲۵ دیدگاه ها

  1. سلام دوستان باید قبول کرد از یک آزمون که ۷۶ هزار نفر شرکت کننده داشته وفقط ۹۶۶ نفر قبول شده یعنی حدوداً ۷۵ هزار نفر باید رد بشه

  2. نیازی به گفتن نداره این یک چیز طبیعی هست .حق بچه های مردم راضایع وتباه کردن

  3. سلام
    بنده شهر آستانه اشرفیه گیلان را انتخاب کردم .قبول نشدم ولی یک سهمیه دار دراین شهرقبول شده. تکلیف چیه ؟زمانی که شهری یک نفر می خواهد وسهمیه دار آن شهر را انتخاب می کند تکلیف مابقی چیست ؟ مطمئا درصد بنده ازآن قبولی بهتر است . تاکی بی عدالتی ؟؟؟

  4. خانم محترم چرا میری تو جاده خاکی! چهار تا خواهر فقط تو یک شهر که اصلا اون شهر جزء لیست انتخاب داوطلبان آزمون سردفتری بوده پذیرفته شدند برا این چه پاسخی دارید؟! به خدا من وکیل پایه یک دادگستری کانون وکلای مرکز هستم و هیچ نفعی ندارم در اظهارنظر کردن درباره این آزمون ولی ظلم آشکار کردن به داوطلبان این آزمون شما ببینید شد یک بار فقط برای یک بار سازمان ثبت یک دلیل منطقی بیاره که چرا شهری که چهار نفر از افراد قبول شده در آزمون اتو لیست انتخاب داوطلبان آزمون نبودند! بعد الان قرن بیست و یکم هست شما باید افکار عمومی جامعه رو قانع کنید مگه میشه داوطلب بدون دیدن درصدها اعتراض کنه به چی اعتراض کنه کشککی فقط بگه اعتراض دارم! بدون دیدن درصدها! بعد شمای سازمان ثبت بیای تو جواب بگی که ما صلاح ندونستیم که کارنامه منتشر کنیم! پس ببخشید این همه پول برگزاری آزمون برا چی دریافت می کنید؟! ثانیاً مگه همین سازمان سنجش که برا آزمون قضاوت و وکالت و استخدام های دولتی با چندین برابر شرکت کننده بیشتر از آزمون سردفتری کارنامه منتشر نمیکنه به همراه درصدهای دروس آزمون برای تمامی داوطلبان اعم از قبولی ها و پذیرش نشده ها! طبق قانون دسترسی آزاد به اطلاعات باید هر شهروند بتونه به سوابق درصدهای آزمون دسترسی داشته باشه پس سازمان ثبت شما نیاید بگید من تصمیم گرفتم و به نظر من اینجوری بهتره که برا داوطلبین کارنامه آزمون منتشر نشه! این قانونه سازمان محترم ثبت!!!

  5. دوستانی که دائما به طبل اعتراض میکوبید توجه داشته باشید که شما اگر فارغ التحصیل رشته حقوق هستید باید بدونید که برای اثبات ادعا بایستی دلیل محکمه پسند ارائه بدید تا مورد بررسی قرار بگیره .صرف جارو جنجال راه انداختن به همراه ترفندهای جنگ روانی رسانه ای که برخی سایتها و کمپین ها فقط برای بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان انجام میدهند، به جز خسته کردن خودتون و تشویش اذهان عمومی هیچ ثمره ای نداره

    1. آقای مهندس آشنا دلیل از این بین تر که طبق لیست قبولی های آزمون که خود سازمان ثبت اسناد و املاک منتشر کرده که چهارتا خواهر تو یه شهری که اصلاً تو لیست شهرهای دفترچه آزمون وجود خارجی نداشته، پذیرفته شدند!!!

  6. وقتی که ۲۰:۳۰ معلوم الحال گزارش تهیه کرده ، بدونید که برخی می خوان مثلا” جنبش حذف آزمون و حدنصاب نمره رو که در آزمون وکالت دارن پیش می برند در آزمون سردفتری هم عینا” پیاده کنند و به همین منظور از بیکاری فزاینده دارندگان مدرک دانشگاهی حقوق سوء استفاده می کنند ولی نداشتن پروانه وکالت یا نداشتن ابلاغ سردفتری خیلی بهتر و آبرومند تر از وکیل یا سردفتر بیکار بودن ، است.

    1. سلام خدمت جناب خانم یا آقای وکیل بیکار
      دوستان در جریان هستن که ما پزشک بیکار مهندس بیکار و… هم داریم ولی این دلیل نمیشه بیان بگن چون فلان پزشک بیکاره ما دیگه دامتنشجوی پزشکی نمیگیریم تا شاید چند تا مریض رفتن پیش پزشکی که الان بدلیلی الان مردم پیشش نمیرن
      بله حق با شماست شما بیکاری ظاهرا و نمیتونید با شغل وکالت درامد داشته باشید ولی من چند تا سوال دارم
      ۱_ چرا بعضی از وکلا بسیار درآمد خوبی دارند و بسیار راضی از بازار کار؟
      ۲_ آیا شما فکر نمیکنی جذب پرونده و بالتبع درآمد به خود شخص شما بستگی داره نه تعداد رقبای کاریتون؟
      ۳_ اگه وکالت درآمدی ندارید چرا هرساله هزینه تمدید و مالیات میدین و حالا که هیچ کس حرف شما رو گوش نمیده چرا با استعفا یا انصراف از شغل وکالت نمیذارین بقیه وارد این حرفه بشن و به اشتباهشون و درستی حرف شما پی ببرن؟
      ۴_ به نظر شما بهتر نیست به جای پایین کشیدن و له کردن بقیه ، خودمونو بالا بکشیم؟
      و سوالات متعدد که از حوصله اینجا خارجه…
      باز هم تشکر فراوان از سرکار خانم زنده دل

      1. باسلام به دوست گرامی جناب احسان
        مقایسه بیکاری لیسانس ها و فوق لیسانس های حقوق با پزشکان عمومی و در مرتبه بعد با بیکاری بیشتر رشته های مهندسی ، قیاس مع الفارق است. شما تعدادقبولی های هر ساله کنکور در رشته پزشکی و حقوق را یررسی بفرمایید ، ببینید با چه میزان ضریب هوشی و مطالعه و تلاش می شود در کنکور پزشکی حتی در دانشگاه آزاد قبول شد ؟ در حالی که بسیاری از دانشگاههای آزاد مراکز استان ها هرساله بدون کنکور دانشجوی حقوق می گیرند و هر شخصی با هر شرایط علمی می تواند وارد این رشته شود ، بنابراین در رشته پزشکی در همان ابتدای ورود ، افراد سرند می شوند و سره از ناسره تا حدود زیادی جدا می شود و در نتیجه در زمان اشتغال مشکل کمتری دارند ، البته مجوز تاسیس مطب هم به همین راحتی نمی باشد و در مور تخصص و فوق تخصص هم دیگر آنچنان عیان است که نیازی به گفتن ندارد. اما در جواب سئوالات شما :
        اولا”: خود شما می فرمایید ((بعضی از وکلا)) ، حالا بررسی کنید این بعضی چه کسانی هستند؟ چه تعدادشان قاضی بازنشسته و بازخرید ، مدیر دفتر بازنشسته دادگاه ، کارمندان بازنشسته نهادهای دولتی که با توجه به اطلاعاتی که از اسناد و مدارک سازمان ها متبوع سابق خود دارند در دعاوی که علیه همان نهاد دولتی است عهده دار وکالت یا مشاوره می شوند ، وکلایی که با اشخاصی در دادگاهها روابطی دارند و حق الوکاله پروندهها را با آن اشخاص به صورت درصدی تقسیم می کنند و غیره ….
        ثانیا”: بله به خود شخص بستگی دارد به شرط اینکه یکی از وکلای فوق الذکر یا نور چشمی باشید یعنی آنچه که در دادگستری مرسوم است ((وکیل تر)) از سایر وکلا باشید.
        ثالثا”: شما از کجا می دانید که من هر سال پروانه وکالتم را تمدید می کنم ؟ جهت اطلاع به عرض می رسانم که من سه سال است که پروانه ام را تودیع کرده ام. و از طرفی با وجود سیستم cmc در دادگستری خوب است کمی بروید پرس و جو کنید ببینید در سال چه تعداد وکیل پروانه وکالتشان را تمدید می کنند و چه تعداد از خیر تمدید آن می گذرند.
        و از طرفی من یا امثال من جای شما را در حرفه وکالت تنگ نکرده ایم و با انصراف دارندگان پروانه وکالت طبق قانون به سهمیه کارآموزی افزوده نمی شود. از سویی دیگر من به کسی امر یا الزام نکرده ام که وارد این حرفه بشود یا نشود بلکه نظر شخصی خود و آنچه که در عمل وجود دارد را بیان کرده ام ((تو خواه پندگیر ،خواه ملال))
        رابعا”: من نه کسی را پایین کشیدم و نه می توانم کسی را له کنم ولی شما اگر زیاد علاقه به حرفه وکالت دارید و احیانا” هم پروانه ندارید و از این طریق می توانید خودتان را بالا بکشید ، سعی کنید در آزمون کارآموزی با همین شرایط موجود قبول شوید مثل من و امثال من که هر ساله قبول می شوند.
        ضمنا” ادمین محترم اختبار : کامنت قبلی من را به صورت کامل نگذاشته اید و آنچه مربوط به قبول شدگان سردفتری و تضعیف حقوق این دسته از عزیزان بود را حذف کرده اید و برای من این شبهه ایجاد شده که ظاهرا” شما بی طرف نمی باشید.

          1. لطفا” تصحیح بفرمایید ، ((ناکامی در اعمال نفوذ در نتایج اولیه آزمون سردفتری))
            در ضمن فحوی و اصل نظر من جهت مزید اطلاع این بود که علت مخالفت اشخاصی که دوست و دشمن در عدم صداقت آنها اذعان دارند ، با قبولی قبول شدگان ، این است که نتوانسته اند […] و حال افتادن به جر زنی و می خوان قبولی قبول شده ها را زیر سئوال ببرند.))

          2. من عین پیام‌ها رو در حافظه‌م نمی‌تونم نگه دارم. صرفاً خاطرم بود ادعایی درباره دخالت برخی افراد در نتایج آزمون‌ها بود که در این کامنت هم تکرار شد و من مجدد حذف کردم.
            با توجه به این که کاملاً از کنایه شما مشخصه منظورتون چه کسانی هستن، امکان انتشار این ادعا در سایت ما وجود نداره. مگر این که شما حکم قطعی از محکمه صالح داشته باشین که نشون بده این آقایان قبلاً افراد مد نظر خودشون و در آزمون یا آزمونهای دیگری با تقلب قبول کردن، و در آزمون سردفتری هم قصد اعمال نفوذ داشته‌ن.

            علی‌ایحال؛ اگر فکر می‌کنید ویرایشی که من انجام دادم محتوای پیام شما رو تغییر داده بفرمایید من حذفش کنم.

  7. خیلی از معترضین خودشون میدونن که امتحانو بد دادن و نمرات خیلی پایینی دارند منتها فک میکنن تو شهرای پر جمعیت که سه نفر از چند هزار نفر شرکت کننده قبول شده اونا باید قبول میشدن،،ما که موافق پخش کارنامه ایم تا حداقل این افراد کارنامه خودشون رو ببینند

  8. کلا قوانین صدور پروانه سردفتری باید تغییر کنه و هیچ بازنشسته ای نباید بتونه پروانشو به دیگری انتقال بده.

    1. استدلال دوستان راجع ب چهار خواهر افسانه ای این بود ک چون این چهار خواهر فرزند یک ایثارگر بودن و چون اینکه دختر رییس ثبت یک استان تو آزمون قبول نشده پس آزمون سالم بوده …چطور میشه با این استدلال صحت و سلامت آزمونی رو اعلام کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا