امور ثبت اسناد به تدریج غیر حضوری انجام می شوند

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برای جلوگیری از خروج ارز از کشور ،شفاف سازی و جلوگیری از جعل اسناد به تدریج کلیه امور در ثبت اسناد غیر حضوری انجام می شود .

ˈاحمد تویسرکانیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا به حوزه ثبت شرکت ها، اختراعات و برندها اشاره کرد و گفت: امروز مراجعات حضوری در این حوزه ها نیز حذف شده است.
وی افزود: تمام این اقدامات باعث خواهد شد خدمات ثبتی سریع تر در دسترس مردم قرار گیرند و مردم نیز با اطمینان از این خدمات استفاده کنند .
رییس سازمان ثبت اسناد گفت:در گذشته دفاتر اسناد رسمی سند های رسمی را بر کاغذ هایی درج می کردند که این کاغذ ها می بایست در چاپخانه دولتی اوراق بهادار چاپ می شد.
تویسرکانی با بیان این که در روش قدیمی براس سندها سالانه بیش از ۶۰ میلیون برگه چاپ و توزیع می شد گفت:با مکانیزه کردن این کار هم اکنون هر دفترخانه در سراسر کشور از طریق سیستم، برگه اختصاصی مربوط به خود دفترخانه را در اختیار دارد.
رییس سازمان ثبت اسناد ادامه داد که دفتر خانه ها با کد رمز مربوطه و با سیستم راستی آزمایی که در سامانه سازمان ثبت مهیا شده است می توانند اسناد را تنظیم و صادر کنند.
وی با بیان این که در سال گذشته در حوزه مالکیت ها، سند های منگوله دار دفترچه ای دست نویس قدیم حذف و تبدیل به یک برگ با مشخصات کامل تری شد ، افزود: امروز ما در این حوزه شاهد کارآمدی های بسیاری هستیم.
تویسرکانی با بیان اینکه در حوزه ثبت معاملات موفق به حذف اوراق یک برگی ، نیم برگی و ورقه خلاصه معامله شده ایم افزود: همه اینها به صورت سیستمی و الکترونیکی انجام می شود.
وی مساعدت و همدلی همه دست اندرکاران در حوزه ثبت اسناد و املاک را برای الکترونیکی کردن امور ضروری خواند و افزود:قطعا در حوزه اقتصادی می توانیم کار بسیار بزرگی را سامان دهیم.
تویسرکانی گفت: اگر بتوانیم در ثبت رسمی اسناد و املاک با شفافیت، دقت و سرعت عمل کنیم می توانیم در پایداری اقتصاد و امنیت اقتصادی نقش ارزنده ای ایفا کنیم.
وی کاهش مراجعات حضوری و افزایش خدمات مجازی را از سیاست های جدی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد و افزود: در حوزه پذیرش ثبت مالکیت های معنوی ، ثبت اختراعات و ابتکارات و یا تعیین تکلیف اراضی بدون سند امروز پذیرش حضوری نداریم و مردم به شکل الکترونیکی تشکیل پرونده می دهند و رسیدگی ها نیز بدون حضور متقاضی انجام می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا