اظهارات مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور در مورد آزمون فراگیر ۹۲ – ۹۳

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور:
مجوز برگزاری دوره‌های فراگیر در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ هنوز از سوی شورای گسترش آموزش عالی به دانشگاه پیام نور ابلاغ نشده است

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور ضمن هشدار به کلیه داوطلبان دوره‌های فراگیر، گفت: فعالیت موسسات فراگیر غیرقانونی بوده و دانشگاه در قبال متقاضیانی که در این موسسات ثبت‌نام می‌کنند، هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقداد محمودی، افزود: مجوز برگزاری دوره‌های فراگیر در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ هنوز از سوی شورای گسترش آموزش عالی به دانشگاه پیام نور ابلاغ نشده است و این در حالی است که برخی از موسسات فراگیر اقدام به ثبت‌نام متقاضیان کرده و با وعده‌های واهی پذیرش در دوره‌های فراگیر پیام‌نور، مبالغ گزافی را از آنها دریافت و در تبلیغات خود از ثبت‌نام بدون کنکور در دانشگاه سراسری پیام نور استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: این موسسات برای جلب اعتماد اغلب به متقاضیان دانشگاه پیام نور می‌گویند که در صورت عدم ثبت‌نام در این موسسات امکان راهیابی آنها به دانشگاه پیام نور ممکن نیست و یا اینکه برای ورود به دانشگاه پیام نور داوطلبان باید ترم اول تحصیلی خود را در این موسسات بگذرانند.

وی تاکید کرد: تمامی وعده های این موسسات خلاف واقع بوده و داوطلبان دانشگاه پیام‌نور باید بدانند که کلیه پذیرش‌ها در این دانشگاه از طریق کنکور سراسری سازمان سنجش خواهد بود و نتایج پذیرفته‌شدگان نیز توسط این سازمان اعلام می‌شود.

به گفته دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور، حتی در صورت تایید و ابلاغ مجوز از سوی شورای محترم گسترش، هنوز منابع و رشته‌های پذیرش در دوره‌های فراگیر مشخص نشده و قطعا امکان تغییر این منابع نسبت به سال قبل وجود خواهد داشت و معلوم نیست که موسسات فراگیر بر چه اساسی اقدام به پذیرش می‌کنند.

محمودی گفت: داوطلبان دوره‌های فراگیر پیام نور در نظر داشته باشند که باید کلیه اخبار و اطلاعات مربوط به دانشگاه‌های معتبر کشور به ویژه دانشگاه پیام نور را از طریق سایت رسمی و مرجع دانشگاهی کشور به نام سایت اطلاع رسانی دانشگاه نیوز به نشانی www.daneshgahnews.com دریافت و پیگیری کنند.

وی افزود: بسیاری از موسساتی که دوره‌های فراگیر را تبلیغ می‌کنند دارای استانداردهای لازم نبوده و مورد تایید وزارت علوم و این دانشگاه نمی‌باشند. این دانشگاه در صورت لزوم از طریق سایت دانشگاه نیوز اسامی موسسات مجاز فراگیر را که منطبق با استانداردهای پیام نور است برای اطلاع و اطمینان داوطلبان اعلام خواهد کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور در پایان، اظهارداشت: حتی در صورتی که قرار باشد دوره‌های فراگیر برگزار شود، شرکت در کلاس‌های آمادگی الزامی نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا