اظهارات رییس اسکودا در مورد لایحه جامع وکالت رسمی

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) تاکید کرد که امیدواریم مسوولان دستگاه قضایی در زمینه تصویب «لایحه جامع وکالت رسمی» تصمیمی را اتخاذ نمایند که استقلال کانون‌های وکلای دادگستری خدشه‌دار نشود.

علی مندنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت لایحه جامع وکالت رسمی اظهار کرد: با توجه به دغدغه بسیاری که کانون‌های وکلای دادگستری نسبت به این لایحه دارند پیگیری‌های لازم در خصوص این لایحه به عمل آمده است و امیدواریم که مقامات مسوول به ویژه دستگاه قضایی با توجه به نقش تعیین‌کننده و سازنده این نهاد ترتیبی را اتخاذ نمایند که استقلال کانون‌های وکلای دادگستری به هیچ وجه خدشه‌دار نشود.

وی با بیان این‌که «کانون‌های وکلای دادگستری نقش خود را با عنوان یک نهاد مدنی مستقل و غیرسیاسی در دفاع از حقوق فردی و اجتماعی آحاد جامعه و نیز در دفاع از مصالح و منافع مملکت در ورای سرزمین ایران به نحو احسن انجام خواهند داد» خاطرنشان کرد: امیدواریم مسوولان به خواسته وکلا توجه داشته باشند و انتظار داریم این خواسته‌ها در چارچوب قانونی برآورده شود و بدون تردید اگر در جایی روبرو شویم که مسوولان چشم‌هایشان را بسته و نیز گوش‌هایشان حاضر به شنیدن حرف حق و قانونی نیست از کیان وکالت به نحو احسن دفاع خواهیم کرد.

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) درباره این‌که تاکنون چه اقداماتی در جهت رایزنی با مسوولان مربوطه در زمینه لایحه جامع وکالت رسمی انجام داده‌اید، گفت: سعی شده رایزنی‌های لازم با قوه مقننه انجام شود تا نقش استقلال کانون‌های وکلای دادگستری روشن شود و مسوولان بدانند که تاچه اندازه این موضوع می‌تواند به نفع مصالح و منافع کشور باشد.

مندنی‌پور درباره این‌که در صورت تصویب این لایحه،‌ واکنش وکلای ایران چه خواهد بود؟ ادامه داد: ما این مساله را حق قانونی خود می‌دانیم و حق مسلم‌مان است که از آنچه که در ارتباط با آینده ما در حال شکل‌گیری است آگاهی لازم پیدا کنیم و در این زمینه نظر خود را اعلام نماییم.

وی افزود: در تمام دنیا نیز پذیرفته شده است که اگر بخواهند قانونی را در ارتباط با صنف یا مجموعه‌ای وضع کنند با صاحب‌نظران آن صنف به گفتگو می‌پردازند به ویژه اینکه این مجموعه عظیم به نام کانون‌های وکلای دادگستری می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت آینده کشور ایفا کند.

مندنی‌پور در پایان با انتقاد از این‌که تاکنون با صاحب‌نظران این بخش در زمینه تصویب لایحه جامع وکالت رسمی صحبتی نکرده‌ایم، یادآور شد: آقای لاریجانی در اسفندماه سال گذشته قول دادند که به محض وصول لوایح و طرح‌هایی که در ارتباط با کانون‌های وکلای دادگستری باشد از این کانون‌ها و در راس آن از اسکودا دعوت بعمل خواهد آمد تا در کمیسیون‌های مربوطه حضور بیابیم و نظرات خود را ارائه دهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا