اطلاعیه سازمان سنجش در مورد اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۳

اطلاعیه سازمان سنجش در مورد اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۹۳

اطلاعیه‌ سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور در باره‌ اعلام‌ ‌ اسامی‌ پذیرفته‌ شدگان‌ نهایی‌ 132 کدرشته‌امتحانی از ۱۴۳ کد رشته امتحانی آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات‌تکمیلی‌ (دوره‌های‌کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ داخل‌) سال‌ 1393

۱۳۹۳/۶/۲

 ضمن آرزوی موفقیت برای کلیه‌ داوطلبان‌ شرکت‌کننده‌ در آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات‌ تکمیلی‌ (دوره‌های‌ کارشناسی ‌ارشد ناپیوسته ‌داخل‌) سال‌ 1393 به اطلاع می‌رساند که‌ آزمون‌ مذکور در ۱۴۳ کد رشته‌ امتحانی‌ برگزار گردیده،‌ و نتیجه‌ اقدامات‌ انجام‌ شده‌ تاکنون به‌ شرح‌ ذیل‌ اعلام‌ می‌گردد:

الف- اسامی‌ قبول‌ شدگان‌ نهایی‌ 132 کد رشته امتحانی از ۱۴۳ کد رشته امتحانی بر روی سایت این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org   قرار گرفته‌است.
ب- اسامی قبول شدگان نهایی ۱۱ کد رشته امتحانی باقیمانده از ۱۴۳ کد رشته شامل کدرشته‌های:
۱- کد ۱۱۴۷ (اطلاعات و حفاظت اطلاعات)، ۲-کد ۱۱۴۹ (مدیریت امور دفاعی«1» ارتش جمهوری اسلامی ایران )، ۳-کد ۱۱۵۰(مدیریت امور دفاعی«2» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، ۴-کد ۱۱۵۱ (فرماندهی مدیریت انتظامی«3»)، ۵-کد۱۱۵۳ (مدیریت اطلاعاتی)، ۶-کد ۱۱۵۴ (مطالعات دفاعی استراتژیک)، ۷-کد ۱۱۵۵ (اطلاعات استراتژیک)، ۸-کد ۱۱۵۶ (آماد)، ۹-کد ۱۱۵۷ (مدیریت بحران)، ۱۰-کد ۱۱۵۸ (پدافند غیرعامل، دانشگاه امام حسین«ع») و ۱۱-کد ۱۱۵۹(پدافند غیرعامل ـ امنیت ملی، دانشکده علوم و فنون فارابی) به علت داشتن شرایط خاص و با توجه به اینکه ثبت‌نام و برگزاری آزمون برخی از کد رشته های امتحانی مذکور توسط موسسات آموزشی ذیربط با هماهنگی این سازمان انجام شده است، به طریق مقتضی، با هماهنگی ارگانهای مربوط متعاقباً استخراج و اعلام خواهد شد.
 
ج- تاریخ ثبت‌نام از پذیرفته شدگان نهایی‌ 132 کد رشته امتحانی
   از کلیه‌ پذیرفته‌ شدگان هریک‌ از ۱۳۲ کدرشته‌ امتحانی‌، دعوت‌ می‌نماید ضمن توجه به ضوابط و شرایط اعلام شده ذیل و قبل از مراجعه حضوری به دانشگاه محل قبولی، برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر درخصوص تاریخ، نحوه و مدارک لازم برای ثبت‌نام به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ذیربط مراجعه نمایند، لذا پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاهها و موسساتی که در پایگاه اطلاع‌رسانی موسسه آموزش عالی محل قبولی آنان برنامه زمانی ثبت‌نام درج نگردیده است، می‌بایست براساس برنامه زمانی سازمان سنجش در یکی از روزهای شنبه ۸/۶/۹۳، یکشنبه ۹/۶/۹۳، دوشنبه ۱۰/۶/۹۳ و سه‌شنبه ۱۱/۶/۹۳ برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی مراجعه نمایند.
توجه: کلیه پذیرفته شدگان می‌بایست در زمان مقرر برای ثبت‌نام به موسسه محل قبولی خود مراجعه نمایند، بدیهی است عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان در تاریخ‌ یا تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت‌نام، به منزله انصراف از ادامه تحصیل آنان تلقی خواهد شد.
 
د‍- مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌
۱- اصل‌ و یک برگ‌ تصویر مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) مورد تایید وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ یا وزارت‌ بهداشت‌، درمان‌ و آموزش‌ پزشکی‌ و یا شورای ‌عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد‌.
تبصره ‌1- پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی (لیسانس‌) نمی‌باشند، لازم‌ است‌ اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل ‌اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) با محتوی فرم ذیل این اطلاعیه را ارائه‌ نمایند.
تبصره ۲- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که به هنگام ثبت‌نام و شرکت در آزمون (زمان ثبت‌نام ۱۲/۸/۹۲ لغایت ۱۹/۸/۹۲) دانشجوی سال آخر بوده‌اند و حداکثر تا تاریخ ۳۱/۶/۹۳ فارغ‌التحصیل می‌شوند، دانشجوی سال آخر شناخته شده و لازم است فرم معدل دانشجویان سال آخر مندرج در صفحه ۲۸ دفترچه راهنمای (شماره ۱) این آزمون که میانگین کل واحدهای گذرانده آنان براساس‌ (‌0) تا (۲۰) تا تاریخ ۳۱/۶/۹۲ و یا ۳۰/۱۱/۹۲ توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ‌التحصیلی دوره کارشناسی در فرم مذکور درج و قبلاً به تایید مسوول ذیربط رسیده است را  زمان ثبت‌نام ارائه نمایند.
استثناء: آن دسته از داوطلبانی که دانشجوی سال آخر بوده و به عنوان رتبه اول در این آزمون شرکت نموده‌اند، معدل فارغ التحصیلی اعلام شده آنان از سوی موسسه آموزش ‌عالی محل فارغ‌‌التحصیلی دوره کارشناسی آنان، لحاظ گردیده و لازم است مطابق بند یک فوق و یا تبصره آن عمل نمایند.
۲ – اصل‌ شناسنامه‌ و کارت ملی و دو سری‌ فتوکپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آنها.
۳ – شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ 4×3 تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌.
تبصره- ۱۲ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ 4×3 تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌ منحصراً برای‌ برادرانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ ضوابط پس‌ از ثبت‌نام‌ در موسسه‌ آموزش‌ عالی‌، برای‌ آنان‌ معافیت‌ تحصیلی‌ صادر می‌گردد.
۴ –  مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ را با توجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه ۲ دفترچه‌ راهنمای‌ شماره‌ یک‌ آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات‌ تکمیلی‌ (دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ داخل‌) سال ۱۳۹۳ مشخص‌ کند (برای‌ برادران‌).
۵- حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت.
۶- معرفی‌نامه‌های‌ ذیل ‌لازم‌ است‌ حداکثر تا قبل‌ از انتخاب‌ واحد برای‌ نیمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصیلی‌ 94-1393 توسط ارگانهای ذیربط‌ از محل مربوط صادر و به‌ موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ قبولی‌ ارسال شده باشد، ‌در غیر اینصورت‌ از ثبت‌نام داوطلبانی که فرم آنان ‌در موعد مقرر واصل نشده باشد، برای ‌نیمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصیلی‌ جاری‌ ممانعت‌ به‌ عمل‌ خواهد آمد و قبولی‌ آنان‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ می‌گردد.
تبصره‌- براساس‌ هماهنگی‌ های‌ انجام‌ شده‌، گواهی‌ های‌ مربوط به‌ ردیف ۱-۶ توسط ارگانهای‌ ذیربط بطور یکجا به‌ موسسه‌ آموزش‌‌عالی‌ محل ‌قبولی‌ پذیرفته‌ شدگان‌ ارسال‌ خواهد شد.
۱-۶- معرفی‌نامه ‌رسمی ‌از ستاد مشترک‌ سپاه ‌پاسداران‌ انقلاب ‌اسلامی‌ (نیروی مقاومت بسیج) و یا وزارت‌ جهاد کشاورزی با امضاء و مهر هریک‌ از روسای‌ ارگانهای‌ مذکور که‌ در آن ‌قید شده‌ باشد داوطلب‌ باتوجه‌ به‌ ماده‌ 1 و تبصره‌های‌ 4 گانه‌ آن‌ در آیین‌نامه‌ اجرایی‌ قانون‌ ایجاد تسهیلات‌ برای‌ ورود رزمندگان‌ و جهادگران‌ داوطلب‌ بسیجی‌ به‌ دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ و سایر شرایط مندرج‌ در آیین‌نامه‌ مذکور واجد شرایط استفاده‌ از سهمیه‌ رزمندگان‌ می‌باشد.
۲ـ۶ـ داوطلبانیکه با استفاده از سهمیه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح پذیرفته ‌شده‌اند در زمان ثبت‌نام نیازی به ارائه تائیدیه سهمیه ثبت‌نامی از سوی ارگان ذیربط ندارند و ملاک تائید سهمیه آنان همان عنوان سهمیه درج شده در فایل قبولی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی می‌باشد.
۷- اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌ یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ مفاد آیین‌نامه ادامه تحصیل فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی مصوب ۵/۲/۱۳۹۰ وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ با امتیاز‌ رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.
 
ه‍ – تذکرات‌ مهم
۱ـ حضور شخص پذیرفته شده جهت ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخهای اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد.
۲ـ معدل‌ لیسانس‌ پذیرفته‌ شده‌ باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت‌نام برای شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، یکسان‌ باشد، بدیهی است از ثبت‌نام قطعی آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) جداً خودداری خواهد شد.
۳- نظر به اینکه در دستورالعمل ثبت‌نامی ارسالی به کلیه دانشگاهها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال ۱۳۹۳ ابلاغ گردیده است تا از پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ثبت نامی از طرف داوطلبان به این سازمان باشد) می‌باشند، صرفاً ثبت‌نام موقت و مشروط بعمل آید، لذا ضرورت دارد این دسته از پذیرفته شدگان به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نموده و مدارک لازم مندرج در این اطلاعیه را به آنجا ارائه نمایند تا ثبت‌نام موقت از آنان بعمل آمده و بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد. داوطلبانی که دارای مغایرت معدل می‌باشند می‌بایست وضعیت نهایی خود را تا پایان آبان ماه از دانشگاه محل قبولی پیگیری نموده و از مراجعه به این سازمان جداً خودداری نمایند. درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می‌توانند از طریق سایت سازمان در بخش پاسخگویی اینترنتی اقدام نمایند. بدیهی است به مراجعات حضوری و هر نوع مکاتبه‌ای غیر از سایت این سازمان پاسخ داده نخواهد شد.
۴ـ از پذیرفته‌شدگانی ‌که‌ حداکثر تا تاریخ‌ 31/6/93 فارغ‌التحصیل‌ نشوند، ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان‌ طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.
۵ـ در هر مرحله‌ از آزمون (ثبت‌نام‌، پذیرش و یا هنگام‌ تحصیل‌)، چنانچه‌ مشخص‌ گردد که‌ داوطلبی‌ حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نمی‌باشد، قبولی‌ وی‌ لغو و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.
۶- به دلیل عدم وصول نتایج مصاحبه دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران– تهران و دانشکده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران واحد قم تا زمان اعلام نتایج نهایی، در رشته‌های ذیربط فردی به عنوان پذیرفته‌شده نهایی اعلام نگردیده ‌است. ضمناً دانشگاه مفید قم در کد رشته محلهای دارای شرایط خاص خود که بصورت نیمه متمرکز اعلام شده بود، منحصراً در کد رشته‌های تحصیلی ۱۲۹۰۲ و ۱۴۰۸۰ مصاحبه برگزار و نتایج آن را اعلام نموده است و در بقیه رشته‌ها براساس نمرات علمی داوطلبان گزینش علمی صورت گرفته است.
 
وـ موارد اصلاحی درخصوص دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال ۱۳۹۳
– نظر به اینکه پس از انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه اصلاح کدرشته محلهای تحصیلی مندرج در دفترچه مذکور، برخی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی نسبت به کاهش و یا افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی خود مبادرت نموده‌اند، لذا گزینش نهایی بر اساس ظرفیتهای جدید انجام می‌گیرد.
زـ رشته‌ محلهایی که به دلیل عدم داشتن مجوز از دفتر گسترش آموزش عالی و یا به تقاضای دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی ذیربط که پس از انتشار دفترچه شماره ۲ و اطلاعیه اصلاحی کد رشته محلها، از دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون علاوه بر کد رشته‌های قبلی حذف و در این کد رشته محلها نیز پذیرش دانشجو صورت نگرفته است.

ردیف
کدمحل تحصیل
دوره
کدرشته امتحانی
نام رشته امتحانی
ضریب گرایش
نام رشته یا گرایش
دانشگاه
۷۲
۲۱۶۲۴
پردیس
۱۲۸۴
مهندسی نساجی- شیمی نساجی و علوم الیاف
۱
شیمی نساجی و علوم الیاف
دانشگاه صنعتی اصفهان
۷۳
۲۰۸۹۱
پردیس
۱۲۶۸
مهندسی معدن – مکانیک سنگ
۲
مکانیک سنگ
دانشگاه صنعتی اصفهان
۷۴
۱۶۹۶۱
پردیس
۱۲۰۴
فیزیک
۱
گرایش ماده چگال
دانشگاه صنعتی اصفهان
۷۵
۱۶۰۹۱
روزانه
۱۲۰۳
شیمی – شیمی آلی
۲
شیمی آلی
دانشگاه صنعتی قم
۷۶
۱۶۱۳۷
شبانه
۱۲۰۳
شیمی – شیمی آلی
۲
شیمی آلی
دانشگاه صنعتی قم

ح- دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ذیل نسبت به تغییر نام موسسه خود به شرح ذیل اقدام نموده اند:

نام قدیم
نام جدید
نام قدیم
نام جدید
دانشگاه علوم دریایی ودریانوردی چابهار
دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
موسسه غیرانتفاعی رفاه -تهران
دانشکده غیرانتفاعی رفاه –تهران
موسسه غیرانتفاعی سجاد – مشهد
دانشگاه غیرانتفاعی صنعتی سجاد- مشهد
موسسه غیرانتفاعی علامه محدث نوری -نور
دانشگاه غیرانتفاعی علامه محدث نوری -نور
موسسه‌غیرانتفاعی‌شهیداشرفی‌اصفهانی-اصفهان
دانشگاه‌غیرانتفاعی‌شهیداشرفی‌اصفهانی‌-اصفهان
موسسه غیرانتفاعی خیام -مشهد
دانشگاه غیرانتفاعی خیام -مشهد

 
ط- نحوه گزینش نهائی
۱ـ گزینش نهایی در هر یک از کد رشته‌ محلها، بر اساس ضوابط آزمون صورت گرفته و با توجه به قانون مربوط به سهمیه رزمندگان، ۲۰ درصد ظرفیت هر رشته با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور به این سهمیه تخصیص داده شده و گزینش بر اساس آن انجام گرفته است.
۲ـ برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، کارنامه‌ای حاوی اطلاعات لازم، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته‌های انتخابی و در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق سایت اینترنتی این سازمان از تاریخ ۸/۶/۹۳ قابل دسترسی خواهد بود.
۳- تغییر رشته، گرایش و انتقال پذیرفته‌شدگان در حیطه وظایف این سازمان نبوده و به اینگونه درخواست‌ها ترتیب اثر داده نمی‌شود.
 
ی- تکمیل ظرفیت و رشته‌های جدید
در صورتی که مقرر گردد نسبت به تکمیل ظرفیت پذیرش دانشجو برای دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال۱۳۹۳،تکمیل ظرفیت صورت گیرد،اطلاعیه پذیرش دانشجو در این خصوص، در تاریخ ۳۱/۶/۹۳ از طریق نشریه پیک سنجش و سایت اینترنتی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.
با توجه به کنترل های متعدد و بررسی‌های انجام شده از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است؛ مع‌الوصف، داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون از طریق سایت درصورتی که منحصراً درباره کدرشته های معرفی شده برای مصاحبه و سایر مندرجات کارنامه مذکور سوالی داشته باشند، می‌توانند حداکثر تا ۲۵/۶/۹۳ منحصراً از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در سایت سازمان اقدام نمایند و از ارسال نامه پستی و مراجعه حضوری اکیداً خودداری نمایند. بدیهی است به کلیه مواردی که از طریق دیگری و یا بعد از تاریخ ۲۵/۶/۹۳ صورت پذیرد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
داوطلبان گرامی می‌توانند سؤالات خود را با بخش پاسخگوئی اینترنتی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org یا با شماره تلفن های ۹۹-۸۸۹۲۳۵۹۵-۰۲۱ درمیان ‌بگذارند و از مراجعه حضوری جداً خودداری فرمایند.

روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا