اصلاحیه قانون آیین دادرسی کیفری برای اظهار نظر به شورای نگهبان ارسال شده است

جواد طهماسبی، مدیر کل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه :

اصلاحیه قانون آیین دادرسی کیفری به تصویب کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس رسیده و برای اظهار نظر به شورای نگهبان ارسال شده است

زمان لازم الاجرا شدن اصلاحیه هم اول تیرماه ۱۳۹۴ در نظر گرفته شده است

مدیر کل تدوین لوایح و مقررات قوه قضاییه گفت: اخیرا در اجرای اصل ۸۵ قانون اساسی اصلاحیه قانون جدید آیین دادرسی کیفری به تصویب کمیسیون قضایی رسید و جهت اظهار نظر نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

جواد طهماسبی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان اظهار کرد: ۶ ماه مهلت برای اجرای قانون جدید آیین دادرسی کیفری تعیین شده بود که بعد از اتمام این مدت با توجه به اینکه قانون آیین دادرسی جرایم نیروهای مسلح نیز به این قانون ملحق شده است، این فرصت بیش از یک سال دیگر تمدید شد.

وی افزود: زمان اجرای این قانون برای اول تیرماه سال ۹۴ تعیین شد و طرحی برای اصلاح موادی از آن مطرح شد که اخیرا در اجرای اصل ۸۵ قانون اساسی به تصویب کمیسیون قضایی رسید و جهت اظهار نظر نهایی به شورای نگهبان ارسال شد.

وی ادامه داد: زمان اجرای این اصلاحیه نیز اول تیرماه سال جاری تعیین شده است. بنابراین چنانچه در این فرصت باقیمانده اصلاحیه مزبور به تایید نهایی شورای نگهبان برسد این اصلاحیه نیز همراه قانون آئین دادرسی کیفری از اول تیرماه اجرایی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا