از هفته پایانی مهر خدمات قضایی فقط در دفاتر خدمات الکترونیک انجام خواهد شد

آغاز ثبت‌نام متقاضیان دفاتر خدمات قضایی از ۲۳ مهر

پایگاه خبری اختبار- دبیر ستاد هفته خدمات الکترونیک قضایی با تشریح برنامه های هفته خدمات الکترونیک قضایی از رونمایی ۸۹ عنوان خدمات جدید در این مراکز در هفته آینده خبر داد.

به گزارش اختبار به نقل از ایسنا، محمدرضا دشتی اردکانی روز سه شنبه در نشست خبری هفته خدمات الکترونیک قضایی گفت: از ۲۱ تا ۲۶ مهر هفته خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: روز شنبه نخستین اجلاس سراسری خدمات الکترونیک قوه قضاییه در سالن اجلاس سران برگزار می شود و بسته های جدید خدمات الکترونیک قضایی رونمایی خواهد شد. روز یکشنبه به عنوان روز خدمات الکترونیک قضایی، طرح توسعه زیرساخت این خدمات با همکاری بخش خصوصی آغاز می شود.

دشتی اردکانی همچنین گفت: در سومین روز از این هفته به موضوع ابلاغ الکترونیک می‌پردازیم که از جمله آنها می‌توان به طرح آگهی الکترونیکی در دادگستری تهران اشاره کرد که در این روز رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همایش سراسری دفاتر الکترونیک قضایی نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در مشهد مقدس برگزار می شود.
دشتی اردکانی درباره بسته های جدیدی که قرار است در اولین روز هفته خدمات الکترونیک قضایی رونمایی شود، گفت: این بسته‌ها شامل دعاوی طاری، دعاوی تقابل ورود ثالث، فرجام خواهی، اعتراض ثالث، اعتراض به قرار دادسراست که این ۸۹ خدمت ۹۵ درصد شکایتهای کل کشور را در بر می گیرد.

دشتی اردکانی اضافه کرد: از هفته پایانی مهر خدمات قضایی فقط در دفاتر خدمات الکترونیک انجام می شود و مردم نمی توانند در دادگستری دادخواست ارائه کنند.

دشتی اردکانی گفت: اکنون ۴۸۹ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور فعالیت دارد که تا پایان سال دو هزار دفتر خواهیم داشت.

وی درباره ابلاغ الکترونیکی گفت: تعداد ابلاغیه های الکترونیکی در ۶ ماه اول امسال ۲۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۷۶۲ مورد بوده است. ۱۵ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۱۸۹۸ ابلاغ به صورت الکترونیکی انجام شده و به عبارت دیگر ۶۷ درصد از ابلاغیه ها به صورت الکترونیکی ارسال شده است.

وی از مزایای ابلاغ الکترونیکی به مواردی مانند صرفه جویی در وقت، امنیت اطلاعات و کاهش رفت و آمد و اطلاع رسانی به موقع اشاره کرد و گفت: کسانی که برای طرح شکایت یا دادخواست دسترسی به اینترنت ندارند، می توانند به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنند.

وی افزود: دفاتر خدمات الکترونیک سیار قضایی در سراسر کشور پیش بینی شده است.

دبیر ستاد هفته خدمات الکترونیک قضایی از ثبت‌نام متقاضیان دفاتر خدمات قضایی از ۲۳ مهرماه خبر داد و گفت: از پایان مهرماه ثبت‌نام کلیه خدمات قضایی در دفاتر خدمات قضایی انجام خواهد شد.

وی گفت: فراخوان ثبت نام برای متقاضیان این دفاتر از تاریخ ۲۳ مهرماه ۹۷ آغاز و تا ۱۰ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا