ادامه اما و اگرهای انتخاب‌رشته کارشناسی‌ارشد ۹۶ دانشگاه‌آزاد

معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد:

دفترچه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد قابل استناد نیست

پایگاه خبری اختبار- معاون آموزشی وزارت علوم از داوطلبان خواست برای انتخاب‌رشته فقط به مطالب مندرج در «سامانه سازمان سنجش آموزش کشور» استناد کنند و نه مصاحبه‌های برخی مسئولان.

به گزارش پایگاه خبری به نقل از خانه ملت، مجتبی شریعتی نیاسری در رابطه با اختلاف آمارهای ارائه شده از سوی وزارت علوم و دانشگاه آزاد در رابطه با اینکه چه تعداد رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد می‌تواند به کار خود ادامه دهند، توضیح داد: رسانه‌ها و مردم باید بدانند؛ مرجع تصمیم‌گیری در رابطه با ادامه یا عدم ادامه فعالیت تمامی رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد، «دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم» است و بس، چراکه ممکن است هر کسی از ظن خود آمار و ارقام‌های متفاوتی ارائه دهد.

این ادعا که تمامی ۲۹۰۰ رشته‌محل ۳ شرط مذکور را دارند قابل استناد نیست

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه طبق توافق صورت گرفته با دانشگاه آزاد در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تنها رشته‌محل‌هایی که سه شرط مورد توافق را دارند میتوانند به کار خود ادامه دهند، افزود: طبق بررسی اولیه وزارت علوم بر تعداد و شرایط رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد –هرچند این بررسی براساس راستی آزمایی نیست و به آنچه که مسئولان دانشگاه آزاد گفتند اعتماد کرده‌ایم- فقط ۱۵۴۱ رشته‌محل از میان ۲۹۰۰ رشته‌محل مورد مناقشه دارای این شرایط هستند، لذا این ادعا که تمامی ۲۹۰۰ رشته‌محل ۳ شرط مذکور را دارند قابل استناد نیست.

داوطلبان با استناد به «سامانه سازمان سنجش» انتخاب رشته کنند

وی با اشاره به اینکه داوطلبان بسیاری در آستانه انتخاب رشته هستند، درباره اینکه آن‌ها باید از چه طریق متوجه قانونی بودن رشته‌محل‌ها در زمان انتخاب رشته شوند و چه منبعی را مرجع قراردهند، توضیح داد: داوطلبان فقط باید با استناد بر آنچه در «سامانه سازمان سنجش کشور» منتشر شده، انتخاب رشته کنند نه مصاحبه‌ها و گفته‌های برخی مسئولان.

شریعتی نیاسری ادامه داد: حتی اگر رشته‌محل‌هایی متفاوت با آنچه در سامانه مذکور آمده، در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد درج شود، قابل استناد نیست؛ چراکه سامانه سازمان سنجش تنها ملاک تصمیم‌گیری است.

حتی دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز قابل استناد نیست

وی با بیان اینکه اگر در بررسی‌های بعدی رشته‌محل‌های دیگری به ۱۵۴۱ رشته‌محل مورد تأیید اضافه شوند؛ در زمان تکمیل ظرفیت اعلام خواهد شد، تأکید کرد: داوطلبان و جامعه دانشگاهی بدانند؛ مرجع انتشار رشته‌محل‌های مصوب وزارت علوم در تمامی زیرنظام‌های این وزارتخانه سایت و سامانه سازمان سنجش است.   

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم به دنبال همراهی با دانشگاه آزاد است لذا انتظار می‌رود این دانشگاه نیز به ضوابط و قوانین پایبند باشد، اضافه کرد: وزارت علوم با دانشگاه آزاد تعامل دارد و آن‌ها نیز باید این تعامل را داشته باشند هرچند با در نظر گرفتن شرایط امروز می‌توان افق روشنی برای این تعامل متصور شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا