احتمال افزایش ۱۰ درصدی شهریه دانشجویان جدید دانشگاه آزاد

احتمال افزایش ۱۰ درصدی شهریه ثابت و متغیر برای دانشجویان جدید دانشگاه آزاد اسلامی

پایگاه خبری اختبار- سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: در هیئت های امنای استانی دانشگاه افزایش ۱۰ درصدی شهریه دانشجویان جدید الورود مطرح شده که این موضوع باید در هیئت امنا مرکزی بررسی و تصویب شود.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از مهر، مجتبی علوی فاضل درادامه گفت: در هیئت های امنای استانی این دانشگاه موضوع شهریه دانشجویان جدیدالورود مطرح شده است که هرنوع افزایش شهریه ای باید به تصویب هیئت امنای مرکزی این دانشگاه برسد.

وی افزود: افزایش ۱۰ درصدی برای دانشجویان جدید الورود دانشگاه برای سال ۹۶ در شهریه ثابت و متغیر مطرح شده که هنوز این رقم به تصویب نهایی نرسیده است.

سخنگوی دانشگاه آزاد تأکید کرد: همچنین در هیئت های امنای استانی این دانشگاه درخصوص شهریه دانشجویان فعلی دانشگاه نیز بررسی صورت گرفته و پیشنهاد افزایش ۱۰ درصدی در شهریه متغیر مطرح شده است که این رقم نیز باید در هیئت امنای مرکزی مصوب شود.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: درصورت تصویب افزایش شهریه متغیر دانشجویان فعلی دانشگاه این روند از مهرماه سال ۹۶ اعمال خواهد شد و شهریه ترم تابستان دانشجویان طبق روال قبل دریافت خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد تمایلی به افزایش شهریه دانشجویان ندارد، تأکید کرد: هدف ما از دریافت شهریه صرفا تأمین هزینه های ارائه خدمات به دانشجویان است.

سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: در برخی واحدهای کوچک این دانشگاه شهریه ای که از دانشجویان دریافت می شود نمی تواند نیاز این واحدها را برای اداره خود تأمین کند و همین امر موجب شده تا دانشگاه با واحدهای زیان ده مواجه باشد.

علوی فاضل خاطرنشان کرد: برنامه داریم در سال ۹۶ وابستگی دانشگاه به شهریه را تا ۱۹ درصد کاهش دهیم و فعالیت های دانش بنیانی دانشگاه را افزایش دهیم.

وی افزود: در زمینه شهریه دانشجویان تلاش داریم تا خانواده ها را درک کنیم و دوست نداریم فشار زیادی به خانواده ها وارد شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد تأکید کرد: در سال آینده ممکن است در برخی رشته های کم متقاضی افزایش شهریه نداشته باشیم.

علوی فاضل اظهار داشت: همچنین ممکن است در برخی رشته های کم متقاضی نیز کاهش شهریه داشته باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ای کاش دانشگاه آزاد رو نداشتیم همه کارمندا رفتن الکی پول دادن مدرک گرفتن الن ادعا هم دارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا