آیین نامۀ اجرایی ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مغایر قانون است

رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه ای به رییس جمهور اعلام کرد :

آیین نامۀ اجرایی ماده ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مغایر قانون است

رییس مجلس شورای اسلامی به سبب رعایت نشدن حکم مادۀ ۱۶ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در مورد تهیه آیین نامۀ موضوع این ماده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و نمایندگان شورای عالی استان‌ها و شورای اصناف کشور، این آیین نامه را مغایر قانون اعلام کرده است.

نامۀ رییس مجلس شورای اسلامی به این شرح است :

حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

بازگشت به رونوشت تصویب‌نامه هیات وزیران به شماره ۱۵۴۰۱/ت۵۰۰۹۳ه مورخ ۱۳/ ۲/ ۱۳۹۴، موضوع «آئین‌نامه اجرایی ماده (۱۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار»، متعاقب بررسی‌ها و اعلام نظر مقدماتی «هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین» و مستنداً به صدر ماده واحده و تبصره (۴) الحاقی به «قانون نحوه اجراء اصول هشتاد و پنجم (۸۵) و یکصد و سی وهشتم (۱۳۸) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصلاحات بعدی» و ماده (۱۰) آیین‌نامه اجرایی آن، مراتب متضمن اعلام نظر قطعی جهت اقدام لازم در مهلت مقرر قانونی و اعلام نتیجه به اینجانب ابلاغ می‌گردد. بدیهی است پس از انقضای یک هفته مهلت مقرر در قانون، آن بخش از مصوبه که مورد ایراد قرار گرفته است، ملغی‌الاثر خواهد بود.

« بر اساس ماده (۱۶) قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار – مصوب ۱۳۹۰- لازم است آئین‌نامه اجرایی این ماده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت «با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و کشور و نمایندگان شورای عالی استان‌ها و شورای اصناف کشور» تهیه شده و به تصویب هیأت وزیران برسد. از آنجا که در صدر این مصوبه صرفاً به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح شده و به اخذ همکاری نهادهای مذکور اشاره‌ای نشده است، این مصوبه از حیث مصرح نبودن به دریافت نظر از نهادهای مذکور، مغایر قانون می‌باشد.»

رئیس مجلس شورای اسلامی- علی لاریجانی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا