آغاز مهلت حذف و اضافه دانشگاه آزاد اسلامی

آغاز مهلت حذف و اضافه نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۷-۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی

پایگاه خبری اختبار- بنا بر بخشنامه معاونت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی، حذف و اضافه دانشگاه آزاد اسلامی از امروز شنبه ۲۸ بهمن در واحدهای مختلف این دانشگاه آغاز شده است و تا سوم اسفند ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تمامی دانشجویان یا پذیرفته‌شدگانی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، در مدت زمان مذکور و با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و حذف و اضافه اقدام کنند.

براساس ماده ۳۶ آیین‌نامه آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجو می‌تواند پس از آغاز هر نیم‌سال تحصیلی در مهلتی که در تقویم دانشگاهی تعیین شده، تعدادی از دروس انتخابی خود را در صورت موافقت گروه آموزشی مربوط حذف کند یا درس یا دروس دیگری علاوه‌بر آنچه قبلا انتخاب کرده را انتخاب کند و در حقیقت تغییری در عناوین دروس انتخاب شده در زمان انتخاب‌واحد بدهد. البته این کار مشروط بر این است که تعداد واحدهای درسی باقی مانده از حداقل مجاز در نظر گرفته شده برای دانشجویان یعنی ۱۲ واحد کمتر نشود.

از قوانینی که دانشجویان باید به آن توجه کنند، انتخاب مجدد دروسی است که دانشجو پیشتر آن را در ترم‌های گذشته گذرانده است، در صورتی که دانشجویی سهوا اقدام به چنین کاری کند؛ عواقب آن برعهده خودش خواهد بود. علاوه‌بر این، همه دانشجویان در زمان کار با سامانه‌های دانشگاهی خود، با مشکل کند شدن و ترافیک این سایت‌ها مواجهند؛ مسئله‌ای که قطعاً در هنگام حذف و اضافه نیز وجود دارد؛ از این رو توصیه می‌شود دانشجویان پیش از شروع حذف و اضافه کد مشخصه دروسی را که با آن در زمان حذف و اضافه کار دارند، استخراج کنند تا از این طریق نه‌تنها در زمان صرفه‌جویی کنند، بلکه با کندی نیز مواجه نشوند.

پرداخت شهریه ثابت ترم جدید و همچنین پرداخت بدهی قبلی از سوی دانشجو هم از مسائل مهمی است که باید به آن توجه داشت؛ چراکه تا زمان پرداخت آن، دانشجو امکان استفاده از حذف و اضافه را ندارد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا