آغاز ثبت‌نام از متقاضیان کسر از خدمت فرزندان ایثارگران از امروز

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح:

متقاضیان کسرخدمت به بنیاد شهید و یگان‌های نیروهای مسلح مراجعه نکنند

پایگاه خبری اختبار- رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد که متقاضیان ثبت‌نام برای بهره‌مندی از کسر خدمت‌های مربوط به ایثارگری، رزمندگی و جانبازی نباید به یگان‌های نیروهای مسلح یا بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل لز ایسنا، سردار موسی کمالی با اشاره به آغاز ثبت نام برای بهره‌مندی از کسر خدمت‌های مربوط به رزمندگی، ایثارگری و آزادگی از امروز گفت: تمامی افرادی که دارای سابقه رزمندگی، ایثارگری و آزادگی هستند یک ماه فرصت دارند که با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت کنند. بنابراین حتی آن دسته از افرادی که فرزندشان در سال‌های آتی نیز به موعد اعزام به خدمت می‌رسد می‌بایست طی این مدت مراجعه کنند.

کمالی با بیان اینکه ۱۰ روز نخست ثبت نام برای اینکه متعلق به ایثارگران و جانبازان است، گفت: از تاریخ ۲۰ آذرماه رزمندگان نیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ درخواست خود را ثبت کنند. فقط باید توجه داشته باشند که این مهلت از امروز به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت و تا کنون تصمیمی برای تمدید آن اتخاذ نشده است.

وی درباره آن دسته از افرادی که هم دارای سابقه رزمندگی بوده و هم سابقه ایثارگری یا آزادگی را دارند، گفت: برای اعطای کسر خدمت به فرزندان این افراد مجموع این شرایط در نظر گرفته شده و امتیازبندی می‌شود. این دسته از افراد از امروز می‌توانند برای ثبت نام به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به اینکه چه کسانی باید برای ثبت نام مراجعه کنند، گفت: همانطور که گفتم هر فردی که دارای سابقه جبهه، ایثارگری یا جانبازی به هر میزان است می‌تواند با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ درخواست خود را ثبت کند. ممکن است فرزند این فرد در سال‌های آتی به سن مشمولیت برسد اما باید ثبت نام در یک ماه آتی حتما انجام شود.

کمالی با بیان اینکه در هر سال ۲۰ هزار نفر دارای بالاترین امتیاز جزو افراد واجد شرایط دریافت کسر خدمت قرار می‌گیرند، تصریح کرد: هر سال امتیازها و شرایط بررسی شده و کسر خدمت به ۲۰ هزار نفر نخست اعطا می‌شود.

متقاضیان کسرخدمت به بنیاد شهید و یگان‌های نیروهای مسلح مراجعه نکنند

وی درباره افرادی که ممکن است تاریخ اعزام به جبهه یا مدت دقیق دوران رزمندگی یا آزادگی خود را ندانند نیز گفت: ثبت نام در مرحله نخست با توجه به خوداظهاری فرد انجام می‌شود. بنابراین درخواست ما از متقاضیان ثبت نام اعم از رزمندگان، جانبازان و آزادگان عزیز این است که به هیچ عنوان به نیروهای مسلح، یگان‌های نیروهای مسلح و بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه نکرده و درخواست خود را بر اساس خوداظهاری ثبت کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در عین حال از یگان‌های نیروهای مسلح و بنیاد شهید نیز خواست که ترتیبی را اتخاذ کنند تا افرادی که اطلاعی از زمان اعزام یا طول مدت حضور خود در مناطق جنگی ندارند بتوانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

کمالی درباره اینکه متقاضیان چه زمانی باید به بنیاد شهید یا یگان‌های نیروهای مسلح مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: افرادی که جزو ۲۰ هزار نفر نخست قرار بگیرند می‌توانند به یگان‌های نیروهای مسلح یا بنیاد شهید مراجعه کرده و مدارک مربوط به خود را دریافت کنند. بنابراین در حال حاضر تاکید می‌کنم که لازم نیست متقاضیان به این مراکز مراجعه کنند و تنها با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را بر اساس خوداظهاری ثبت کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا