آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از فردا

مهلت شرکت در تکمیل‌ظرفیت کارشناسی‌ارشد ۹۶ دانشگاه آزاد از ۲۶ دی تا ۱۱ بهمن ادامه دارد

در مقطع دکتری دانشگاه آزاد امسال تکمیل ظرفیت نخواهد داشت

پایگاه خبری اختبار- رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد گفت: تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از فردا صبح ساعت ۸ آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از آنا، امیررضا شاهانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در تفاهم نامه با وزارت علوم از فردا صبح ساعت۸ آغاز می شود.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کرده و انتخاب رشته کنند.

وی ادامه داد: مبنای دانشگاه آزاد این است که با وزارت علوم تعامل داشته باشد به همین جهت در تکمیل ظرفیت پذیرش‌ها کمی محدودتر شده و در تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد این دوره ۲۴ هزار نفر ظرفیت در ۱۵۵۵ رشته محل اعلام شده است.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ادامه داد: نظر وزارت علوم این بود که تکمیل ظرفیت در تهران و مراکز استان‌ها نباشد. دانشگاه آزاد نیز با توجه به تعاملی که با وزارت علوم دارد این مسئله را پذیرفت و بر همین اساس از فردا سه شنبه ۲۶ دی ماه ساعت ۸ صبح سامانه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای ثبت نام و انتخاب رشته باز می شود و تا ساعت ۲۴ چهارشنبه ۱۱ بهمن ۹۶ ادامه خواهد داشت.

شاهانی ادامه داد: در مقطع دکتری تخصصی در راستای تعامل با وزارت علوم تکمیل ظرفیت اعلام نکرده‌ایم.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد افزود: برای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد نیز شرایطی وجود دارد مبنی بر اینکه همه داوطلبانی که قبلا در کنکور شرکت کرده‌اند می‌توانند در این دوره شرکت کنند، ولی افرادی که شرکت کرده و در مهرماه دانشجو شده‌اند و اکنون درس می‌خوانند، نمی‌توانند در این دوره تکمیل ظرفیت شرکت کنند.

وی در ادامه به مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد، مقرر شده در رشته‌هایی که بر مبنای سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو صورت می گرفت، سایت دانشگاه در مدت زمان طولانی‌تری برای پذیرش این داوطلبان باز باشد.

شاهانی در توضیح این مصوبه هیات رئیسه دانشگاه آزاد گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد چیزی به نام پذیرش بدون آزمون نخواهد داشت، یعنی از این به بعد پذیرش‌های دانشگاه آزاد که قبلا به صورت بدون آزمون بود بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود و از این به بعد داوطلبان بر مبنای معدل پذیرش می‌شوند و انتخاب رشته انجام می‌دهند. این داوطلبان می‌توانند ۲۰ رشته محل انتخاب کنند ولی یک حق ثبت نام پرداخت کنند. البته این مسئله به ضرر دانشگاه آزاد است که برای ۲۰ انتخاب رشته یک حق ثبت نام پرداخت شود، ولی در راستای تعامل با وزارت علوم، از این به بعد بدین صورت خواهد بود.

وی ادامه داد: پذیرش بر مبنای سوابق تحصیلی در یک مقطعی انجام می‌شود و در یک مقطع مشخص دیگر سایت برای پردازش اطلاعات متقاضیان بسته می‌شود و بعد از انجام پردازش اطلاعات داوطلبان، دوباره این سایت برای پذیرش جدید باز می‌شود.

شاهانی در بخش دیگری از سخنان خود به رشته های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز تکمیل ظرفیت خواهیم داشت، البته فقط تا مقداری که ظرفیت پایه ما که خالی‌مانده، پر شود.

وی در ادامه افزود: در سال ۹۵ ظرفیت دانشگاه آزاد در دکترای تخصصی ۴۵ هزار نفر بود و در همان سال ظرفیت دکترای تخصصی دانشگاه‌های دولتی ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر اعلام شده بود که ما در مدیریت جدید و در تعامل با وزارت علوم، این ظرفیت را به زیر ۱۰ هزار رساندیم.

شاهانی درباره تکمیل ظرفیت آزمون سراسری نیز گفت: این مسئله نیز بر مبنای تعامل با وزارت علوم پیش خواهد رفت.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام و عرض ادب

    لطفا نظرات را منعکس کنید

    برای اولین بار در تاریخ تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد با این موضوع مواجهه میشم ، واقعا برام عجیبه !!!

    ظرفیت پذیرش ارشد فوق العاده کاهش داشته ، اصلا مگه همچین چیزی امکان داره ؟؟؟
    باید از دانشگاه آزاد پرسید مگر کسی مجبورشان کرده با این ظرفیت کم تکمیل ظرفیت بزارند ؟؟

    با این محل های دانشگاهی آیا امکان انتخاب رشته برای افراد ساکن تهران ئ کرج و خیلی از شهرها وجود داره ؟؟؟
    یعنی من که تهران هستم باید برم سبزوار یا گنبد کاووس یا شهرستانهای دیگه که خیلی از تهران دور هستند ؟؟

  2. سلام.بنده ترم مهرماه ثبت نام کردم و یک ماه بعد انصراف دادم و در حال حاظر دانشجو نیستم.میتونم شرکت کنم؟

  3. این په سایتیه که هم یکجا سرچ نداره ادم متن دلخواهشو سریع پیدا کنه یکساعت دنبالش نگرده؟
    ادمین لطفا بچاب؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا