آزمون سراسری ۹۱ و ۹۲ اعتبار قانونی ندارد

رئیس کمیته آموزش عالی مجلس از بررسی مصوبات طرح جدید پذیرش دانشجو بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مجلس خبر داد.

رضا صابری درباره آخرین وضعیت بررسی مصوبات کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص حذف کنکور، اظهار داشت: با فضای به وجود آمده در کشور به خاطر انتخابات ریاست جمهوری، مصلحت می دانیم مصوبات حذف کنکور را بعد از برگزاری انتخابات به صحن علنی مجلس ورود دهیم.

وی ادامه داد: به زودی طرح سنجش و پذیرش دانشجو چاپ خواهد شد و در زمانی که اعلام می شود در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار می گیرد.

به گزارش مهر، بی تغییر ماندن سهمیه های پیشین که در کنکور سراسری وجود داشت، معافیت تحصیلی پذیرفته شدگان بدون کنکور، بررسی سابقه تحصیلی بر اساس سه سال آخر دبیرستان، تاثیر مستقیم و ۲۵ درصدی سابقه تحصیلی در کنکور سال ۹۳ مهمترین مصوبات کمیسیون آموزش در خصوص اعمال تغییرات کنکور سال آینده به شمار می آیند.

پیش از این اعلام شد که طبق تصمیم گیریها، قانون مصوب سال ۸۶ حذف کنکور قابلیت اجرایی ندارد و طرح ” سنجش و پذیرش دانشجو ” جایگزین این قانون می شود.

از سوی دیگر، بر اساس قانون سال ۸۶ کنکور در کشور تنها تا سال ۹۰ اعتبار داشت و قانونی بود و به گفته اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس آزمونهای برگزار شده طی سال ۹۱ و آزمون سراسری که در تیرماه امسال برگزار می شود وجهه قانونی ندارد.

با این حال، برای رفع نگرانی داوطلبان کنکور امسال و دانشجویان پذیرفته شده در آزمون سال گذشته برخی نمایندگان مجلس تاکید کردند که این دو کنکور مشکلی در راه تحصیل این افراد ایجاد نمی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا