آزمون زبان انگلیسی MSRT چیست ؟

آزمون زبان انگلیسی MSRT  چیست ؟

آزمون MSRT در واقع همان MCHE است که توسط اداره بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم نام آن تغییر پیدا کرده است. اما تفاوتی در آزمون ایجاد نشده است و کلیه سرفصل ها مانند قبل در قالب چهار مهارت شنیداری، درک مطلب، لغت و ساختار مورد آزمایش قرار می گیرد. مدرک این آزمون تنها در داخل کشور اعتبار دارد.

سامانه آزمون زبان انگلیسی MSRT :

سامانه آزمون زبان انگلیسی MSRT با نشانی msrt-exam.saorg.ir در دسترس می باشد.

بخش های آزمون زبان انگلیسی MSRT :

این آزمون از سه قسمت تشکیل شده است:

بخش مهارت شنیداری (Listening Comprehension) شامل ۳۰ سوال شنیداری در ۱۵ دقیقه

گرامر و ساختار (Structure and Written Expression) شامل ۳۰ تست در ۲۰ دقیقه

مهارت درک مطلب (reading comprehension) شامل ۴۰ تست در ۴۰ دقیقه

تاریخ اعلام نتایج زبان انگلیسی MSRT :

آزمون زبان MSRT تقریبا هر ماه توسط وزارت علوم برگزار می گردد و نتایج آن معمولا ۳ تا ۴ روز بعد از طریق وب سایت این آزمون اعلام می گردد. داوطلبین می توانند کارنامه خود را از طریق وب سایت دریافت کنند یا با مراجعه به سازمان دانشجویان خارج از کشور آن را دریافت کنند. مدرک MSRT از طریق این سایت برای دانشگاه ها قابل تایید است به این معنی که پس از ارایه مدرک به دانشگاه ها برای مصاحبه های دکتری ، دانشگاه ها می توانند از طریق کد رهگیری پایین مدرک از صحت آن وب سایت آزمون زبان وزارت علوم اطمینان پیدا کنند.

 شیوه آماده شدن برای آزمون زبان انگلیسی MSRT :

برای آمادگی آزمون زبان MSRT سه مهارت را در زبان خود تقویت کنید. ابتدا باید کتاب های مرجع آزمون زبان MSRT شامل کتاب های لغت و گرامر را مرور کنید. لغات آزمون MSRT چندان سخت نیست و با مطالعه کتاب هاب ۵۰۴ و کلمه های ضروری تافل می توانید تا حد زیادی از نظر لغات خود را برای این آزمون آماده کنید. برای مهارت گرامر نیز شما باید کتاب های مرجعی مانند گرامر تافل کاغذی و لانگ من را مطالعه کنید. برای بخش درک مطلب شما نیاز به تمرین و تکرار زیاد دارید که می توانید با مطالعه نمونه سوال های سالهای گذشته این آزمون خود را به سطح آکمادگی مطلوب برسانید. فراموش نکنید که زمان این آزمون بسیار کم است و یکی از مهم ترین چالش های شما در این آزمون سرعت تست زنی و مدیریت زمان است. برای بخش مهارت شنیداری نیز شما باید تمرین زیاد داشته باشید.

جدول زمان بندی و تعداد پرسش های آزمون زبان انگلیسی MSRT :

این آزمون که برای مصاحبه دانشگاه ها حداقل نمره ۵۰ را مورد قبول قرار می دهند از سه بخش تشکیل شده است و حد اکثر ۷۵ دقیقه طول می کشد. جدول زمانبندی این آزمون به صورت زیر است.

بخش تعداد پرسش زمان
شنیداری ۳۰ پرسش ۱۵ دقیقه
ساختار ۳۰ پرسش ۲۰ دقیقه
درک مطلب و لغت ۴۰ پرسش ۴۰ دقیقه
جمع کل ۱۰۰ پرسش ۷۵ دقیقه

شیوه ثبت نام آزمون زبان انگلیسی MSRT :

برای ثبت نام در آزمون زبان MSRT می توانید به سامانه آزمون مراجعه کنید. برای ثبت نام شما نیاز به تصویر اسکن شده شناسنامه و کارت ملی و مدرک تحصیلی تان دارید.

پرسش و پاسخ های متداول داوطلبان آزمون زبان انگلیسی MSRT :

۱- آزمون MSRT در سال چند بار برگزار می شود و آیا شرکت در آن محدودیت دارد؟ و در صورت عدم قبولی در یک دوره می توان در دوره بعدی شرکت نمود؟

آزمون در سال ۱۰ بار برگزار می شود و شرکت در آزمون محدودیت ندارد و در صورت عدم قبولی در یک دوره می توان در دوره های بعدی نیز ثبت نام کرد.


۲- شماره رهگیری (کد۱۵ رقمی) کارنامه را از کجا می توان تهیه کرد؟

شماره رهگیری کارنامه شماره ۱۵ رقمی می باشد که در قسمت پایین کارنامه درج شده است. نمونه کد رهگیری : http://msrt-exam.saorg.ir/Verify/111111111111111 ضمنا” کد فوق مربوط به شما نمی باشد بصورت فرضی است.


۳- چگونه می توان با مرکز آزمون تماس برقرار کرد؟

ارتباط با مرکز آزمون فقط ازطریق محیط کاربری قسمت ارسال و دریافت پیام امکان پذیر است.پیغام خود را ارسال نموده و در اسرع وقت به شما پاسخ داده خواهد شد ضمنا” با مراکز شهرستانها تماس نگیرید پاسخگویی فقط از طریق سامانه می باشد.


۴- تعداد سوالات آزمون و وقت آن چند دقیقه است؟

تعداد ۱۰۰ سوال می باشد: ۳۰ سوال شنیداری (زمان پاسخگویی بعد از اتمام CD که معمولا” بین ۳۳ تا ۳۸ دقیقه می باشد) ، ۳۰ سوال گرامر (زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه) و ۴۰ سوال درک مطلب (زمان پاسخگویی۴۵ دقیقه).


۵- چگونه کارنامه را دریافت و به مکانهایی که این مدرک را می خواهند ارائه نمایم؟

جهت دریافت کارنامه نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد داوطلبان می توانند بعد از دریافت کارنامه از داخل پرو فایلشان قسمت دریافت کارنامه آنرا به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ارائه نموده و دانشگاهها می توانند طبق بخشنامه شماره ۴۲/۱/۱۹۷۸۹۹ مورخ ۳۰/۲/۱۳۹۳ اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خارج با شماره بارکد ۱۵ رقمی که در انتهای کارنامه درج گردیده است از طریق سامانه آزمون زبان قسمت صحت کارنامه تائیدیه نتیجه شما را مشاهده نمایند. ضمنا” داوطلبانی که از قبل کارنامه را به صورت حضوری دریافت نموده اند باید مجددا” کارنامه را از پروفایلشان دریافت نمایند.


۶- چگونه کارت آزمون را دریافت نمایم و زمان آن چند روز قبل از آزمون می باشد؟

کارت را باید از داخل پرو فایلتان قسمت دریافت کارت دریافت نمایید زمان دریافت سه روز مانده به آزمون می باشد (از روز سه شنبه هفته ایی که آزمون برگزار می شود ساعت ۷ صبح تا ۷ صبح روز برگزاری ازمون). زمان ورود داوطلبان به جلسه آزمون از ساعت ۸:۱۵ تا ۹ و ساعت شروع آزمون ۹:۱۵ صبح می باشد.


۷- چگونه باید درخواست تجدید نظر را ارائه نمود؟

درخواست تجدید نظررا باید از طریق پرو فایلتان قسمت ارسال و دریافت پیام فقط تا ۵ روز بعد از اعلام نتایج ارسال نمائید درخواست شما مورد بررسی قرار گرفته (پاسخنامه شما به صورت دستی کنترل می شود) و در صورتی که نتیجه شما تغییر کند در پروفایلتان اعمال می شود ضمنا” پاسخ تجدید نظر نتایج به صورت انفرادی داده نمی شود.


۸- انصراف از آزمون و یا جابجایی تاریخ امکان پذیر می باشد؟

خیر


۹- نتایج آزمون چند روز بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود ؟

نتایج یک هفته تا ۱۰ روز بعد از برگزاری آزمون اعلام و بعد از اعلام نتایج داوطلبان می توانند کارنامه را از پرو فایلشان قسمت دریافت کارنامه مشاهده و چاپ نمایند.


۱۰- آیا آزمون نمره منفی دارد؟

خیر، ولی اگر به یک سوال بیش از یک پاسخ داده شود نمره منفی داده می شود.


۱۱- هزینه آزمون و طریقه پرداخت آن به چه صورت است؟

هزینه آزمون ۶۰۰۰۰۰ ریال (شصت هزار تومان) و پرداخت آن به صورت آنلاین می باشد.


۱۲- مدارک و وسایل مجاز همراه داوطلب در روز آزمون چه می باشد؟

اصل کارت ملی، کارت ورود به آزمون، دو عدد مداد مشکی نرم، خودکار، پاک کن و تراش ضمنا” آوردن هر گونه لوازم صوتی، تلفن همراه، کیف، جزوه و کتاب ممنوع می باشد


۱۳- زمان ورود به محل برگزاری و شروع آزمون چه ساعتی می باشد؟

ساعت ورود از ساعت ۸:۱۵ تا ۹ صبح (بعد از ساعت فوق درب های ورودی بسته خواهد شد و به هیچ عنوان داوطلبی نمی تواند وارد محل برگزاری آزمون شود) و شروع آزمون ساعت ۹:۱۵ صبح است.


۱۴- اگر رمز عبور خود را فراموش نمودم چگونه دریافت نمایم؟

در صفحه اصلی شناسه کاربری که کد ملی شما می باشد را وارد نموده و بر روی آیکون بازیابی رمز عبور کلیک نمایید بعد از وارد کردن کد امنیتی رمز جدید از طریق ایمیل و تلفن همراه که در پرو فایلتان ثبت نموده اید برای شما ارسال می شود.


۱۵- منابع آزمون زبان انگلیسی MSRT چیست ؟

می توانید کتاب های تافل لانگمن، Barrons How to Prepare for the TOEFL بارنز، TOEFL Test Preparation Kit کیت  ، CBT و تستهای تافل IBT و PBT را مطالعه کنید.


۱۶- اطمینان از قطعی بودن ثبت نام :

داوطلب محترم روال ثبت نام در آزمون بدین صورت است که شما در مرحله اول آزمون را رزرو و بعد از آن سامانه ۱۲ ساعت به شما مهلت می دهد که هزینه آزمون را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایید و شما بعد از کلیک بر روی آیکون پرداخت که بعد از رزرو نشان داده می شود شمار ۱۶ رقمی کارت، رمز دوم، کد cvv2، تاریخ اعتبار کارت را وارد نموده و بعد از آن جدولی برای شما نشان داده می شود که در آن شماره پیگیری، شماره سفارش، شماره پذیرنده، نام پذیرنده و تایید پرداخت درج شده است در این مرحله هزینه از حساب شما کسر می گردد ولی هنوز ثبت نام نشده اید با کلیک بر روی تایید پرداخت درخواست شما به سامانه بانک ملی ارسال می شود که اگر با موفقیت بود سامانه به شما پیغام “ثبت نام شما با موفقیت انجام شد” و همچنین کد پی گیری ثبت نام شما را نشان می دهد که کد فوق و تاریخ آزمون در پروفایلتان در آیکون ثبت نام آزمون های انجام شده درج می شود در صورت خطای بانکی هزینه به حساب شما برمی گردد و دوباره باید مراحل پرداخت را انجام دهید لطفا” دقت نمایید که تمامی مراحل انجام شود .


۱۷- جریمه تخلف در آزمون چیست ؟

داوطلبانی که با فرستادن فرد دیگری به جای خود و جعل مدارک هویتی سعی در گمراه نمودن مجریان آزمون نمایند و در آن شرکت کنند و تخلف آنان (حتی پس از برگزاری آزمون و دریافت مدرک) اثبات گردد، برابر مقررات برگزاری آزمون ها، به حراست و کمیته انظباطی دانشگاه محل تحصیل معرفی و مدارک مربوط به آنها باطل و از شرکت در آزمون‌ به مدت ۲ تا ۱۰سال محروم خواهند شد و با توجه به این که جعل هرگونه اسناد دولتی و استفاده از سند مجعول و شرکت کردن به جای داوطلب اصلی، برابر قانون مجازات اسلامی (تعزیرات مصوب ۱۳۷۵) جرم تلقی می‌شود و مجازات کیفری به همراه خواهد داشت، این گروه از متخلفان برای صدور احکام قضایی به مراجع قضایی معرفی می‌گردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا