آخرین وضعیت پرونده شرکت پردیسبان

بازپرس شعبه ۲۰۹ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مشهد تشریح کرد :

آخرین وضعیت پرونده شرکت پردیسبان

خبرنگار روزنامه خراسان در پیگیری آخرین وضعیت پرونده پردیسبان سراغ بازپرس شعبه ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مشهد رفته است.

«قاضی حیدری» با بیان این که پرونده مذکور در مرحله تحقیقات قرار دارد و نمی توان طبق قانون جزئیات آن را افشا کرد به ذکر کلیاتی از این پرونده که صدها شاکی دارد پرداخت و در گفت و گویی اختصاصی به خراسان گفت: پرونده شرکت سرمایه گذاری پردیسبان از حدود ۱۴ ماه قبل و زمانی در دستور کار قضایی قرار گرفت که افراد زیادی با طرح شکایت هایی در دادسرای مشهد عنوان کردند: فریب تبلیغات واهی این شرکت برای خرید سهام را خورده اندو مبالغ میلیونی را از دست داده اند.

وی به نقل از ادعاهای شاکیان افزود: این افراد مدعی بودند که زمینی توسط مدیران شرکت در منطقه آبیک قزوین خریداری شده و قرار است در آن یک هتل چندین ده طبقه ساخته شود. سپس مدیران شرکت سرمایه گذاری مذکور سهامی را در مشهد به فروش گذاشته اند که صدها نفر نیز از سهام های یاد شده خریداری کرده اند.

قاضی حیدری تصریح کرد: با ورود دادستان مرکز خراسان رضوی به موضوع خرید و فروش های غیرقانونی سهام خاص و متعاقب آن صدور دستوری برای توقف تبلیغات واهی، پرونده این شرکت نیز برای رسیدگی قضایی به شعبه ۲۰۹ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و این موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی های مقدماتی نشان می داد که برخی افراد سهامی را که یک ریال ارزش اسمی داشته در مشهد به ۴۳ تومان فروخته اند و سپس با تبلیغات گسترده، بهای آن را تا ۱۱۰ تومان افزایش داده اند. این در حالی بود که تحقیقات نشان می داد هیچ گونه عملیات اجرایی نیز در زمین مذکور که در نزدیکی کارخانه سیمان قرار داد انجام نشده است و اصلاً چنین پروژه ای وجود خارجی ندارداما در عین حال با تبلیغات صورت گرفته، تعداد زیادی از شهروندان مشهدی اقدام به خرید سهام غیرقانونی کرده اند.

قاضی شعبه ۲۰۹ دادسرای مشهد همچنین خاطرنشان کرد: در این ارتباط برخی از دست اندر کاران شرکت مذکور بازداشت شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند که در این میان یکی از مدیران اصلی شرکت تعهد داد تا حق و حقوق خریداران سهام را پرداخت کند به همین منظور و برای آن که شاکیان به حق و حقوق قانونی خود برسند، دستگاه قضایی نیز با رأفت اسلامی برخورد کرد و مهلت هایی را با توجه به تقاضای برخی نمایندگان شاکیان، برای پرداخت پول سهامداران به مدیران این شرکت داد اما متأسفانه با گذشت چندین ماه از این ماجرا، اقدام خاصی از سوی مدیران صورت نگرفت و خریداران سهام همچنان در بلاتکلیفی ماندند. این در حالی بود که آن ها مدام با مراجعه به دستگاه قضایی خواستار احقاق حق و برخورد قضایی با مدیران خاطی بودند.

این مقام قضایی با اشاره به این که یکی از مدیران تعهد داد همه تلاش خود را برای پرداخت حقوق خریداران سهام انجام می دهد، یادآور شد: متأسفانه ارفاق های قضایی برای وصول مطالبات مردم به نتیجه نرسید و یکی از متهمان پرونده مدعی شد که حاضر است به خریداران سهام زمین واگذار کند اما وقتی این موضوع هم مورد کنکاش و بررسی دقیق قرار گرفت مشخص شدکه به برخی از خریداران تنها ۱۰ سانتی متر زمین می رسد بنابراین وقتی این اقدامات بی نتیجه ماند و همچنین پرونده های دیگر این شرکت از شهرهای مختلف کشور  برای رسیدگی قضایی به مشهد ارسال شد متعاقب آن شاکیان پرونده نیز به طور ناگهانی افزایش چشمگیری یافتند. یکی از اعضای اصلی شرکت که با صدور قرار وثیقه آزاد شده بود، دوباره به دادسرا احضار شد و با تبدیل قرار مذکور به بازداشت موقت راهی زندان شد تا اقدامات قضایی درباره این پرونده تکمیل شود.

قاضی حیدری درباره اتهام این فرد افزود: در حال حاضر اتهام مدیر بازداشت شده، کلاهبرداری از طریق فروش غیرقانونی سهام به ارزش ۶۵۰ میلیارد ریال است اما هنوز تحقیقات در این باره تکمیل نشده است و بررسی ها برای کشف زوایای پنهان این پرونده همچنان ادامه دارد.

وی گفت: در صورتی که قرار باشد اطلاعات دیگری از نتیجه تحقیقات به مردم اعلام شود، این اطلاع رسانی از سوی مقامات قضایی صورت می گیرد.

قاضی شعبه ۲۰۹ دادسرای مشهد در عین حال به شهروندان توصیه کرد: مردم از خرید و فروش سهام های غیرقانونی خودداری کنند و فریب تبلیغات واهی برخی شرکت های سرمایه گذاری سهامی خاص را نخورند چرا که در آینده با مشکلات خاصی  رو به رو خواهند شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا