آخرین وضعیت پدیده شاندیز

استاندار خراسان رضوی تشریح کرد :

آخرین وضعیت پدیده شاندیز

پایگاه خبری اختبار – استاندار خراسان رضوی در نشست خبری روز گذشته درباره آخرین وضع شرکت پدیده شاندیز و اقدامات انجام شده برای احقاق حقوق سهامداران این شرکت، با اشاره به آن چه طی چند ماه اخیر در این باره اتفاق افتاد، اظهار کرد: شهریور ماه شرکت پدیده اعلام کرد که سه سرمایه گذار آماده سرمایه گذاری هستند که اگر مشکلات قانونی این شرکت و پروژه ها حل شود، کار انجام می گیرد و در اولین گام، ۵۰۰ میلیارد تومان پول واریز می شود اما ما معتقد بودیم که این موضوع واقعیت ندارد و واقعیت هم نداشت.

به گزارش «خراسان رضوی» استاندار خراسان رضوی افزود: پس از اغماض و انعطاف های بسیار دستگاه های اجرایی درباره پدیده و ابلاغ بندهای ۱۶ گانه به مدیران پدیده، احساس شد مدیریت این شرکت اراده ای برای انجام تعهدات خود درباره سهامداران، پروژه و دستگاه های اجرایی و قضایی ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به این که آن سه سرمایه گذار، سرمایه گذار واقعی نبودند، وارد مذاکره با بانک ها، سازمان های سرمایه گذاری، کنسرسیومی از بانک ها و سرمایه گذاری خارجی شدیم، این در حالی است که این کار وظیفه ما نبود.

رشیدیان با بیان این که بر اساس قانون تجارت، دوران هیئت مدیره فعلی پدیده به پایان رسیده گفت : حسابرسی پدیده در تهران و کیش به پایان رسیده و ۸۰ درصد حسابرسی مربوط به مشهد نیز انجام شده است.

وی افزود : در این بررسی ها مشخص شد این که مدعی شدند فقط ۲۲ درصد سهام این شرکت متعلق به مردم و بقیه متعلق به مدیران این شرکت است، صحت ندارد و رقم های دیگری وجود دارد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد : به همین دلیل تلاش برای تشکیل هیئت مدیره جدید بر اساس حق السهم های واقعی و نمایندگانی از سهامداران مردمی و سازمان های سرمایه دار همچون بانک صادرات که به دلیل متکفل شدن امور موسسه منحل شده میزان، هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در پدیده سرمایه دارد، در دستورکار قرار گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد با انتخاب هیئت مدیره و مدیر عامل جدید برای مجموعه پدیده و مشخص شدن نتیجه حسابرسی ها، زمینه حل مشکلات سهامداران و ورود آن به بورس فراهم شود.

رشیدیان گفت : حدود ۶۰ درصد سهامداران به تعداد ۳۰ هزار نفر مبلغ زیر ۲۰ میلیون تومان و در مجموع ۲۶۰ میلیارد تومان، ۲۰ درصد آنان به عدد ۱۰ هزار نفر بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان و در کل ۳۰۰ میلیارد تومان از این شرکت طلبکار هستند و مجموع کل بدهی ها و هزینه های پدیده هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که از این رقم، پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق سهامداران است. همچنین مبلغ دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای اتمام پروژه های پدیده نیاز است. وی افزود: این پروژه دارای ۹۰۰ هزار متر مربع فضای هتل، اداری و تجاری است.

استاندار با اشاره به این که هم اکنون ۲۲ نفر از سازمان حسابرسی مشغول حسابرسی پدیده هستند، ادامه داد : پدیده بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ حساب در سراسر کشور دارد.

وی در پاسخ به سوال خراسان درباره انتقادات مطرح شده از شیوه برخورد مدیریت استان با موضوع پدیده که موجب نیامدن سرمایه گذار به مشهد و استان شده است، گفت: باید بررسی کرد که چه شد پدیده به این جا رسید.

رشیدیان افزود: شاید همه آن چه در ذهن یک مدیر و فردی که پیگیر مسائل اجرایی است وجود دارد، در عالم واقع محقق نشود. درست در زمانی که در حال مذاکره با سرمایه گذار هستید، فراخوانی می دهند و معترضانی جلوی استانداری می آیند. بعد چطور سرمایه گذار اطمینان کند؟

وی با اشاره به این که هیئت مدیره جدیدی برای پدیده تعیین می شود، تصریح کرد: این کار بر اساس قانون تجارت انجام می شود و به هیچ وجه مسئولیت آقای پهلوان، مدیرعامل فعلی پدیده و اعضای هیئت مدیره این شرکت منتفی نمی شود. آقای پهلوان و هیئت مدیره این شرکت باید همچنان به سهامداران، پیمانکاران و دستگاه های قانونی پاسخ گو باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا