گزارش جلسۀ بررسی سؤال یکی از نمایندگان مجلس دربارۀ ظرفیت پذیرش آزمون وکالت

گزارش جلسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص بررسی ظرفیت پذیرش آزمون وکالت

به قلم نایب رییس کانون وکلای مرکز

پایگاه خبری اختبار- نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، گزارش جلسه ۹۶/۱/۲۷ کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس را در خصوص بررسی سؤال و پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس در خصوص حذف ظرفیت پذیرش کارآموزان وکالت منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری اختبار به نقل از سایت کانون وکلای دادگستری مرکز، متن این گزارش به شرح زیر است:

با توجه به طرح سؤال آقای حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر اصفهان از وزیر دادگستری در خصوص علت وجود و تعیین ظرفیت برای پذیرش کارآموزان وکالت و در اجرای ماده ۲۰۹ آئین نامه داخلی مجلس، سؤال به کمیسیون مربوطه (قضایی و حقوقی) ارجاع گردید.

در تاریخ ۲۷/۰۱/۹۶ کمیسیون قضایی با دعوت از وزیر دادگستری به عنوان مقام مسئول و پاسخگو در این خصوص و دعوت از کانون وکلای مرکز جهت حضور در جلسه و ارائه استدلال و ادای توضیح تشکیل جلسه داد.

 جناب آقایان دکتر حسین آبادی و اسماعیل مصباح ریاست و نایب رئیس محترم کانون و اینجانب در جلسه شرکت نمودیم.

خلاصه و اهم استدلال های طراح سؤال این بود که:  با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان حقوق و با توجه به مبانی مندرج در مقررات مرتبط با اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی و با توجه به اینکه بودجه ای به دولت تحمیل نمی شود تعیین ظرفیت پذیرش باید منتفی گردد.

خلاصه و اهم استدلال وزیر دادگستری با توجه به اطلاعات و توضیحات مکتوبی که قبلاً از طرف کانون دریافت کرده بود و همچنین توضیحات تکمیلی جناب آقای دکتر حسین آبادی ریاست محترم کانون مرکز این بود که ضمن احترام به هدف توسعه استفاده از خدمات مشاوره حقوقی؛

اولاً: مقررات مرتبط با اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در باب ضرورت اجرای اشتغال کلی و مربوط به تسهیل و تسریع در سرمایه گذاری است و ناقض مقررات خاص مندرج در قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت نیست.

ثانیاً: امکانات کانون ها و دادگستری در جهت انجام شرایط کارآموزی سالیانه در حد جزئی قابل افزایش هست ولی امکان عملی پذیرش کل داوطلبان با توجه به تعداد بسیار زیاد فارغ التحصیلان وجود ندارد.

ثالثاً: با توجه به تعداد پرونده هایی که عملاً نیاز به دخالت وکیل در آنها وجود دارد و تعداد مراجع قضایی افزایش بی رویه تعداد وکلا در کوتاه مدت منجر به رقابت ناسالم و غیر عرفی می گردد.

رابعاً: بهترین راه حل توسعه خدمات حقوقی و وکالتی، تصویب مقررات الزامی شدن استفاده از وکیل در دادگاه ها است.

با توجه به مفاد ماده ۲۰۹ آئین نامه داخلی مجلس با اعلام قانع نشدن طراح سؤال از مفاد جواب و استدلال های مطروحه، مراتب مجدداً در نوبت بعدی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

و اما نکته مرتبط با این جلسه که حاکی از عدم توجه به اخلاق حرفه ای توسط طراح سؤال بود، این که ایشان ذهن خود را فارغ از استماع هرگونه استدلال نموده و قبل از شنیدن توضیحات و ادله استدلالی و جوابیه، با اعلام اینکه من قانع نمی شوم کمیسیون را ترک نمودند.

رفتار طراح سؤال و ترک جلسه کمیسیون بعد از طرح سؤال و اعلام عدم قناعت  قبل از استماع جوابیه و توضیحات نمایندگان کانون که به احترام کمیسیون در جلسه شرکت نموده بودند موجب اعلام تاسف و تعذر اداره کننده محترم جلسه نیز گردید.

امیدواریم با درایت نمایندگان محترم خصوصا نمایندگان حقوقدان مجلس شورای اسلامی این موضوع که فاقد هرگونه پشتوانه قانونی، منطقی و عرفی می باشد و به دور از هیاهو و جنجال رسانه ای که بهره برداری تبلیغاتی از آن توسط نماینده محترم سؤال کننده استنباط می گردد در صحن علنی مجلس در رسیدگی بعدی، حل و فصل گردد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۳۵ دیدگاه ها

  1. بانوی محترم مونا زنده دل و خوانندگان وبسایت اختبار
    با سلام و عرض ادب و احترام
    چندی بود بابت مشغله فرصت دیدار سایت وزین اختبار دست نمیداد؛ اکنون که وبسایت را بیش از پیش صاحب اعتبار و پاکی میبینم شادکامم. از روزهای پیش از آزمون وکالت ۹۵ تا ایام مربوط به اعلام نتایج مرا و بیقین دیگران را مدد دادید.
    اما فارغ از جنجال مربوط به کمپین و حواشی آن- بابت ارتباطی که حقیر با کمپین داشتم و با برخی ایادی آن صحبت و مراوده، در نتیجه ماهیت آنرا می شناسم و بر آن خرده فراوان دارم؛ طرفداران آن را از ادامه حمایت و جانبداری مغرضانه برحذر می دارم. فعلی را مرتکب نشوید که در آتیه آرزوی خلاف آنرا داشته باشید و بر خود سرزنش و …. روا نمایید. آگاه باشید و خرد را مکتب خود قرار دهید. دنبال کننده برخی اشخاص که برای سیر کردن شکم اهداف سیاسی و اجتماعی کوتاه مدت خود دست به عوام فریبی و هیاهو می زنند نباشید.
    با تقدیم شایسته ترین احترامات
    دانا معبدی
    (رتبه ۵ آزمون وکالت ۱۳۹۵ کانون البرز و رتبه ۴۹ آزمون قضاوت ۱۳۹۵-عضو بنیاد نخبگان و کارشناس ارشد حقوق خصوصی-lawful.mabaudi@gmail.com)

    1. سلام دوست عزیز ، کاش لطف میفرمودید چند تا از اهداف و اغراض سیاسی و اجتماعی ایادی کمپین رو هم بیان میکردید. دوست عزیز به نظر بنده حقیر تنها اشخاصی که حق اعتراض به کمپین رو دارند شما و اشخاصی که از سال ۹۰ به بعد در آزمون پذیرفته شدند هستید . الباقی واقعاً شرم آوره اگه اعتراض کنن . کاش میشد ترتیبی داد کسانی که قبل از سال ۹۰ قبول شدند دوباره آزمون میدادند تا شاهد رسوایی آقایان دلواپس می بودید . موفق باشید.

  2. سلام .
    ۱. گویا عده ای نمی خواهند بفهمند که کسی به دنبال حذف آزمون وکالت نیست .
    ۲. قرار نیست همه ی لیسانسه های حقوق و فقه و حقوق و غیره وکیل بشوند . آقا اینو بفهم .
    ۳. باید ظرفیت حذف بشود یعنی برای قبولی حد نساب گذاشته بشود ، مثلا هرکس با میانگین ۶۰ قبول بشود و دیگر تعداد معین نشود که فقط ۱۰۰۰ نفر درتهران قبول بشوند .
    ۴. هو الرزاق .
    ۵. واقعاً کسانی که الان وکیل هستند میترسند که جوانان تازه کار و نا بلد ، نان وکلای با سابقه و مجرب را آجر کنند ؟ واقعاً؟؟؟؟؟
    فهمیدن موارد فوق سخت است؟ آیا شما وکیل هستید؟

    1. افرین برشما. من نمیفهمم چرا باید دوست من درسال ۹۲ بامیانگین ۵۹ قبول بشه. ومن سال ۹۵ بامیانگین ۶۰ به دلیل کاهش ظرفیت قبول نشم. یعنی دوست من ازمن باسوادتر بوده؟ نه. فقط شانس باهاش یار بوده واین خوردن حق ماهاییست که به دلیل کاهش ظرفیت موندیم پشت در. متاسفم. متاسف برای تمام اقایانی که فکر امثال مارو نمیکنن.

    2. دوست عزیز اگر فرض کنیم که اعضا اسکودا نمیخواهند وکیل بیشتری جذب شود (که در رفتار بعضی کانونها واقعا نمود دارد)
      باز هم تفاوتی بین کسب حد نصاب با تعیین ظرفیت وجود ندارد.
      فقط کافی بود در ازمون ۹۵ در مجموع ۱۰ سوال مدنی و تجارت و ادم را سوالات سخت و مفهومی قرار میدادند تا میانگین همه براحتی ۱۰ درصد نزول کند و اگر این اتفاق می افتاد دیگه اینقدر داوطلبان اصراری بر حدنصاب نداشتند و احتمالا فقط اعتراض بر سختی سوالات میشد ،بنابراین در ان صورت اعتراض شما و امثال شما فرق میکرد و من اسکودا را در طرح سوالات مقصر میدانم که چرا مثلا هنوز که هنوز است سوالات ادم باید نص محور باشد که اگر مثل سوالات ارشد و حتی قضاوت ۹۵ بود هم میانگین ها پایین تر میامد و هم کسانی که فقط با خواندن قانون پاسخگوی سوالات میشدند خود را دیگه با سواد نمیدانستند که با کسب ۶۰ درصد محق در قبولی بدانند.مثلا در ازمون قضاوت ۹۵ نفر دوم و سوم کشوری ادم را ظاهرا ۵۵ و ۶۱ درصد پاسخ داده اند درحالی که ادم ازمون وکالت رااکثرا خوب پاسخ داده اند و یا سوالات تجارت وکالت واقعا اسان بود و سوال ۵۰ ان که در حد پیش دبستانی.من سیاست اسکودا را در این مورد دلیل اعتراض هایی مثل شما میدانم و قطعا اگر سوالات حداقل ادم و تجارت و یا مدنی ۹۵ ازمون وکالت نسبت به سال های قبل اسانتر نبود شما و امثال شما نمیتوانستید ۶۰ درصد را کسب کنید و حالا معترض باشید.
      سعی کنید بفهمید که اگر پذیرش هم با حدنصاب باشد براحتی با سخت کردن سوالات میتوانند اجازه دهند که امثال شما براحتی قبول نشوید و بهتره نگاهی به سوالات دکتری امسال کنید که با پاسخگویی میانگین ۴۰ درصد و نمره خام معقول عمومی امکان پذیرفته شدن در دوره روزانه دانشگاههای خوب وجود دارد .
      پیشنهاد میکنم سری به فروم های مهندسی عمران هم بزنید و گلایه های داوطلبان ازمون نظام مهندسی را ببینید که چطور انها هم مثل شما معترض به وجود حدنصاب هستند و معتقدند نظام مهندسی با طرح سوالات سخت اجازه نمیدهد بقیه وارد سیستم شوند و نان مهندسهای قدیمی را اجر کنند!!!!! این مثال را برای کمک به شما جهت افزایش فهم و درک شما از موضوع مطرح کردم
      به هر حال من هم به عنوان داوطلب ازمون شیوه کنونی را نزدیکتر به عدالت میدانم

      1. سلام دوست عزیز. بله حرف شما کاملا صحیح ومنطقیه و ممکنه شرایط پذیرش سخت تر بشه . اگر حد نصاب گذاشته بشه و سوالات همونجوری که میفرمایید سخت تر بشه ، قبولی در آزمون از سال ۹۵ هم سخت تر میشه . اما این نکته رو هم بگم که کانون واقعا غرور بیش از حد داره . کانون توانایی طرح سوال سخت نداره . کاش راجع به سوالات جزای وکالت ۹۵ هم میفرمودین که کانون افتضاح کرد . به هر حال اعتراض به کاهش ظرفیت و سوالات باید از یک جایی شروع بشه . من واقعا براای کانون متاسفم . بخدا اگه ظرفیت سال ۹۴ رو برای سال ۹۵ تصویب میکردن ، احدی اعتراض نمیکرد . اینکه کانون تصمیمات غلط میگیره کاملا واضحه .از سال ۸۹ به بعد هر سال سوالات مشکل داشته. کانون اینقدر فشار الکی و غیر منطقی آوررد که الان دیگه دیگران باید براش تصمیم بگیرن. واقعا ظرفیت همدان و زنجان سال ۹۵ نگاه کن شما . والسلام.

    3. امیر داوطلب شما میگید منی که میانگین ۶۰ کسب کردم سواد انچنانی ندارم؟ من میانگینم ۶۴ بوده وانقدر سوال اشتباه پاسخ دادم نزول کرد ۶۰. که امسال قراره سوالی را که شک کردم نزنم وتجربه شد برام. چرا باید ازمون وکالت مانند دکتری وارشد باشد؟؟؟ برای وکالت نص محور بودن کافیست. شما به امثال ما درک نمیخواد یاد بدید. سوالات امسال اسون بود؟؟؟؟| به هیچ وجه اسان نبود این نظر شخصی شماست که اسان بوده. واین نسبی است. چهار یاپنج سال پیش سوالا نص صریح ماده بود. اما سالهای اخیرمطلقا اینگونه نبوده.

      1. دوست ناشناس عزیز ناراحت نباش ، این آقای امیر و کسانی که میان اینجا با اسم داوطلب و مخالف کمپین کامنت میدارم ، تقریبا. ۹۹ درصدشون وکیل هستند یا از بچه های همین سایت هستن که اکثر کامنتا رو سانسور میکنن و اخبار کمپین رو پوشش نمیدن . واقعا باید برای برخی از وکلا و کسانی که حرف از آزادی بیان میزنن تاسف خورد . روزی دست خداست . خدا کریمِ و انشاالله حق به حق دار میرسه.

    4. درود بر شما
      خود شما نیز وقتی وکالت قبول شوید نیز مخالف حذف آزمون خواهید شد وکیل بیکار داشتن بدتر از فارغ التحصیل بیکار داشتن است
      من هم چند سال است تلاش میکنم که پذیرفته بشوم ولی صدرصد مخالف حذف آزمون هستم چرا که من تلاش میکنم شغل بدست بیاورم نه اینکه پروانه وکالتم را بگذارم لب کوزه آب بخورم

  3. حرف‌های پوپولیستی و بی‌پایه‌زدن ظاهرا در کشور ما طرفداران بیشتری داره نسبت به سخنان کارشناسی و مستدل…،آزمون وکالت حتما و قطعا بایستی که برگزار بشه…چرا باید کسانی که با بدیهیات و اصول و مبانی و مقدمات علم حقوق آشنایی حداقلی هم ندارند و صرفا مدرکی بهشون دادند! شغل و حرفه‌ی مهم و تخصصی و پرمسئولیتی مثل وکالت دادگستری را عهده‌دار شوند؟!

  4. (خدا سایه سیاستهای پوپولیستی را از سر این مردم بردارد)
    من داوطلب ازمون امسال هستم و نظرات دوستان برای من جالب بود.یک زمانی قبولی رشته حقوق ارزو و رویا خیلی ها بود و مثل الان نبود که دانشگاهها (از جنس پولی)با پیامک و التماس دعوت به حقوق خواندن نمایند و واضح است که این چنین حقوق خوانهایی احتمالا در گذراندن دروس هم با سختی زیادی مواجه نخواهند شد و جالبه که خیلی از این عزیزان حالا هم برای اسکودا تعیین تکلیف میکنند و تقاضای کار!
    به نظر من حتما حتما ازمونی باید وجود داشته باشه تا حداقل برای یکبار هم یک فارغ التحصیل حقوق دروس را عمیق و خوب مطالعه کند و باز هم به نظرم همین شیوه کنونی مناسبتر است چون اگر با حدنصاب باشد براحتی با طرح چند سوال مشکل در هردرس میانگین داوطلبان به زیر ۵۰ خواهد رفت و دیگه مثل امسال با طرح سوالهایی مثل سوال ۵۰ تجارت دیگه این همه افراد خود را محق قبولی نخواخند دانست و اسکودا هم به امثال این نماینده میگه که به کسی که کمتر از ۵۰ درصد پاسخگویی داشته باشه نمیتونم پروانه بدم ،پس پیشنهاد میکنم به جای این حواشی برید مثل خیلی های دیگه دروس را خوب بخوانید و ان شالله حتما پذیرفته میشویم.
    واقعا کسب ۶۵ درصد نمره در ازمون وکالت که به واسطه ان قبولی حتمی شود خیلی مشکل نیست.

  5. خیلی جالبه ! هم اینجا و هم در مسئله ی مربوطه همه به دو دسته ی طرفداران کانون وکلا و جبهه ی طرفداران حقوقدانان بیکار تقسیم شده اند !!!
    کاراموزان محترم حالا که خَر محترمتان از پل گذشت دیگر بیخیال رفقا؟!!! بیخیال ! کمی انصاف داشته باشید. می ترسید ما بیکاران نانتان را آجر کنیم؟! بیخیال…
    باید برای لیسانس های بیکار حقوق فکری بشود. بقیه ی ماجرا افسانه است و افسون . اگر ظرفیت ها هم افزایش نیابد و کیسه ی وکلا سوراخ نشود باید موقعیت شغلی برای ارتزاق و استقلال مالی این همه جوان کارشناس محترم حقوق ایجاد شود.همین و تمام . این مسئله ی بزرگ دیگر نیاز به استدلال یا لغت بازی ندارد! والسلام

    1. دوست عزیز مگه برای بیکاران سایر رشته ها فکری شده که برای حقوقی ها بایدی وجود داشته باشه.بعد هم قرار نیست همه ۲۵۰۰۰ هزار فارغ التحصیل حقوق کار حقوقی بکنند با هر سطح سوادی.

      1. ا وقتی این تفکر ( تفکر شما ) وجود داشته باشه کاسه و آش همین است و همین است ! سایر رشته ها به خودشان بستگی دارد . توجه داشته باشید تا همین جا هم که یک نماینده مجلس مسئله را دنبال کرده به خاطر پیگیری و خواستن عده ای کثیر از فارغ التحصیلان حقوق است. اگر هم قرار است بایدی وجود نداشته باشد برویم و فکری به حال پیر شدن تدریجی مان کنیم !

  6. دوستان چرا تنبلی و کم کاری خودمون رو قبول نمیکنیم؟؟اگه ما تو آزمون قبول میشدیم باز هم از این آقا حمایت میکردیم؟ اونی که صلاحیت علمی داره از پس این آزمون برمیاد چون شق القمر نیست.چرا گیر دادن به آزمون وکالت چرا راجع به سردفتری چیزی نمیگن؟ مگه اون واسه دولت بار مالی داره؟مگه فارغ التحصیلهای حقوق نباید کار کنن؟ چرا ی دیپلمه بخاطر اینکه فلان سردفتر فامیلشه باید بتونه امتیاز اونو بگیره اما ماها چون آَشنا نداریم باید سالها تو حسرت امتحان بمونیم؟؟؟؟تو رو خدا نذاریم ازمون استفاده ابزاری کنن.اگه واقعا درد این آقا اشتغال حقوقی هاست پس باید آزمون سردفتری هم هر سال برگزار بشه.ما به ظرفیت کمش هم قانعیم‌.

  7. سلام کانون وکلا فقط به فکر حفظ انحصار است این که کسانی که صلاحیت حرفه ای و علمی رو داشته باشند را شغل وکالت به بهانه اشباح بازار دور کنیم بسیار کار زشت و غیر اخلاقی است دوستان در کسور ما حتی تعداد وکلا از تعداد پزشک ها هم کمتره درود بر این نماینده شجاع و مردمی

    1. دوست عزیز یکی از بهترین راههای تشخیص صلاحیت حرفه ای و علمی شما همین ازمون است.شما چطور به این نتیجه رسیدید که صلاحیت علمی و حرفه ای دارید و نسبت به بقیه شرکت کنندگان بیشتر؟؟؟؟؟!!!!!

  8. درود بر این نماینده شجاع و دلیر نه به انحصار کانون وکلا که باعث درآمدهای مدیاردی برای وکلای فعلی به قیمت بیکار نگه داستن جوانان این مملکت صلاحیت علمی و حرفه ای باید جایگزین انحصار شود

  9. اختبار نظر من مطابق میلت نبود که انتشارش ندادی ؟مهم نیست که انتشار ندادی ولی مهم اینه که هزاران نفر مثل من که قربانی کاهش ظرفیت بی رویه پذیرش کانون وکلا شدیم دستبوس و قدردان نماینده شاهین شهر هستیم که به فکر این بی عدالتی هست . تو که نظر امثال منو انتشار نمیدی پس لطف کن نظر مخالفین را هم انتشار نده چون موافقین خیلی بیشتر هستن

  10. سلام
    نویسنده احتمالا آقای دکتر آذربایجانب عزیز استاد دانشگاه بنده هستند.
    طبعا حقیر احترام زیادی برای ایشان قائل هستم ولی یک قاعده کلی وجود داره که می گه اگه زیاد بری عقب از اون طرف بام می افتی. آقای دکتر اگر کانون انقدر خودشو مخصوصا توی سال های اخیر صاحب قدرت مطلق نشون نمی داد سر و کله افراد زیادی با انگیزه های مختلف پیدا نمی شد که بیان وسط معرکه. شما استاد بنده یک سوال دارم الان آمدیم و ایشون با هوچی گری و لابی سازی این آزمون را برداشتند که احتمال زیاد داره بردارن چون بسیاری از نمایندگان از جاماندگان و یا فامیل آنانند. و قوه قانون گذار کشور و بهترین تبلیغ برای پایان دوره. شما هم که نفوذی در مجلس ندارید. خوب چرا انقدر سفت گرفتید کار را که دانشیار دانشگاه تهران دو دور باید پشت کنکور شما بماند و آقای {…} که در دانشگاه ما خصوصی قبول شده نفر اول کانون {…} بشه که به فرمایش یکی از هم دانشگاهیاش درسش در طول لیسانس با عرض پوزش افتضاح بوده. خوب دنیا همینه دست اون آقا آنقدر بالای دست شماست که اصلا حرف شما را گوش نمی ده. بلکه یادتون بیفته که حرف چقدر آدم را گوش نمی دادید که هیچ آدمشان نمی پنداشتید. شما که برای کل تهران شاید ۳۰۰ نفر می خواستید حالا شاید هر سال ۳۰۰۰۰ نفر وکیل همه جوره داشته باشید.
    از ماست که بر ماست متاسفانه امانت کانون را با غرور بیهوده به باد دادید که همان استقلال کانون بود.
    یاد مطلب برشت می افتم که می گفت هر کس را هیتلر می گرفت می گفتم من از آنان نیستم تا اینکه نوبت بازداشت خودم شد. دیدم کسی نمانده که از او کمک بخواهم. حالا واقعا یک آدم با سواد آکادمیک هست که پشت شما در بیاید و در دفاع از شما مطلبی بگوید؟ اصلا کسی گذاشتید بماند؟ آخر این دعوا هم از همین الان معلوم است. مجلسی که برای آموزش و پرورشیان که بار مالی دارند قوانینی خاص استخدامی می نویسد و عضو سابق هیئت رئیسه آن( موسی قربانی) در جلسه هئیت عمومی دیوان می گوید که تقریبا تمام این استخدام های آموزش و پرورش به صورت موردی و در مواقع مشخص و برای فامیل و آشنایان خود ما مجلسیان بوده. انتظار دارید در این مورد که هیچ هزینه ای برای دولت ندارد و دولت دنبال ایجاد اشتغال در سال اشتغال از شما حمایت کند؟

    1. اقای ایمانی خداروشکر حقوق و رشته های نظری دیگر این حسن را دارند که با وجود اراده به مطالعه و خواستن،فارغ از اینکه فرد از چه دانشگاه و به چه طریقی حقوق خوانده باشه میتواند در هر ازمونی بهترین شود و شاهد موضوع هم قبولی خیلی از دانشگاه ازادی ها و پیام نوری ها.بنابراین حتما هر دانشیار دانشگاه تهرانی لزوما نباید قبول شود و اگر کسی هم در دوره لیسانس درسش افتضاح بوده نمیشود انتظار نداشت که درس بخواند و تلاش کند و قبول نشود.
      بعد شما چطور به حرف یک هم دانشگاهی او انقدر بها میدهید ولی کمی فکر نمیکنید که ان بنده خدا با تلاش توانسته از دانشگاه شما (که احتمالا خیلی هم سطح قابل قبولی نداره)رتبه برتر شود؟؟؟؟؟!!!!!

      1. امیر جان کاش متن بنده را کامل می خواندید. شما البته با این سطح استدلال و بیات که پیداست باید از سردمداران این جنبش حذف آزمون شوید. سطح آن جایی که من درس خوندم خیلی هم پایین نیست. به حدی هست که از افتخارات معاون کانون مرکز این است که بعد از بازنشستگی هم در آنجا تدریس کند. ولی من بیشتر به فکر کسانی هستم که به خاطر برخورد سلیقه ای و به دور از انصاف کانون مسیر زندگیشون عوض میشه. من خدا رو شکر تو دانشگاه تهران هیچ کیو ندیدم که مخالف این حرکت باشه. اما در مورد شما که فکر می کنید کسی فکر نمی کنه حتی کمی! یه بار به یکی از دوستان گفتم این برگه ای رو که به من دادی به کس دیگه ای هم دادی؟ وقتی طرف فهمید که منظور من این بوده که به دیگران کمک نکن یه جمله بهم گفت که هنوز یادمه: تو هیچی نمی شی!!! حالا من دوست ندارم به شما اینو عرض کنم. ولی خودم به نقل از معاون کانون مرکز شنیدم که از این خبرا نیست پس مشغولیم خودمون هم ولی شما این راه رو ادامه بده. از مسئول سایت هم که با عدم نشر نام اون بنده خدا باعث حفظ آبروش شد متشکرم.

  11. اره سعی کنید شماهم فقط نظراتی که مخالفه حذف ظرفیت هستن وبزارید. تک چین کنید.

  12. متاسفانه طراح سوال از سواد و تجربه کافی در این مورد بی خبر هستند
    و در جریان نیستن که چه فاجعه ای رخ خواهد داد که هر لیسانسه ای بخاد وارد دادگاه بشه و بعنوان وکیل مدافع دفاع کنه
    اون موقع هست که کلا شغل وکالت مضمحل خواهد شد و هرج و مرج همه جا را فرا خواهد گرفت

  13. جواب هایی که وزیر دادگستری دادن همون بهتر که صحنه ترک بشه. مگه وزیر دادگستری نمیگن ماهرسال نمیتونیم بیشتر ازیک حدی افزایش بدیم؟؟؟؟ خب الان که دارین به جای افزایش هرسال کاهش میدین. شما اقای وزیر دادگستری افزایش نده اما کاهش هم نده. امسال مرکز*( سال ۹۵))) تهران ۴۰۰ کاهش داشته اون شما !!!!!!! همه خودشونو زدن به اونراه. خصوصا اکثر وکلا. چون از پل رد شدن. فکر جوونای دیگه نیستن. لطفا مطلب منو بزارید.

  14. اگر هم قراره حد نصاب جذب برداشته بشه بهترین راه حل اینه که حد نصاب علمی بذارن.

    مثلا کسب حداقل تراز و یا حداقل میانگین درصد.

    مگه میشه هر کسی صرفا به خاطر اخذ لیسانس حقوق وکیل شه؟

    اصن مگه همه صلاحیتشو دارن؟

    بعد چرا فقط گیر دادین به وکالت؟

    سردفتری چی؟ چرا آزمونش برگزار نمیشه؟ چرا کسی صداش درنمیاد؟

    شما چجوری میخواین فردا جواب خدا رو بدین؟

  15. با سلام خدمت مدیران محترم سایت اختبار
    واقعا برای این نماینده مجلس متاسفم که اسم خودشون رو هم نماینده ملت گذاشتن…

    چرا اون زمانی که این همه دانشگاه بی کیفیت تو این مملکت تاسیس شد و خواستن همه رو به زور بفرستن به دانشگاه به فکر اشتغال حقوق خوانده ها نبودین؟؟؟؟؟
    من خودم دوستانی دارم که تو بسیاری از دانشگاه های سطح پایین تحصیل کردن و سوادی هم ندارن. مگه شغل وکالت شوخیه که جان و مال و ناموس مردم به دست هر کسی سپرده بشه؟ به هر کسی با کمترین سطح سواد علمی؟

    آقای محترم نماینده مجلس شما راه حلت برای حل مشکل بیکاری بقیه تحصیل کرده های این مملکت چیه؟؟؟ جوابی نداری نه؟

    1. مگه این نماینده میگه ازمون نگیرن وهمه لیسانس ها بیان؟؟؟؟؟ نخیر. چرا خودتونو به اونراه میزنین. این عده منظورشون اینکه ازمون برگزار بشه اما فلان معدل که طرف کسب کرد وارد وکالت بشه. ببینید من خودم سال ۹۵ میانگینم ۶۰ شده اما با اختلاف کم به دلیل کاهش ظرفیت رد شدم دوستانی دارم امسال وسالهای پیش با میانگین ۵۹ قبول شدن؟؟؟؟ یعنی وکالت باید بشه شانسی!!!!! نه مشکل ریشه ای ترازاین حرفاست. صحبتهای دوستان وگذاشتین حرفهای منو هم بزارید. !!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا