نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۴

نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ۹۴

برای دریافت کارنامه اینجا کلیک کنید

دفترچه انتخاب رشته از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد

داوطلبان مجاز می توانند از روز دوشنبه ۲۸ تا پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ برای انتخاب رشته اقدام کنند

اطلاعیه سازمان سنجش درباره اعلام نتایج و نحوه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۹۴

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: نتایج اولیه آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۴ به صورت کارنامه تنظیم شده است و کارنامه کلیه داوطلبان از ساعت ۲۰ سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۴ بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می شود.

وی افزود: از تعاددا ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب حاضر در آزمون تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند به عبارت دیگر ۶۵.۵۳ درصد حاضرین مجاز شدند. از تعداد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته تعداد ۲۱۳ هزار و ۹۸۲ نفر زن و ۲۱۵ هزار و ۷۰۶ نفر مرد هستند. ۴۹.۸۰ درصد مجازین زن و ۵۰.۲۰ درصد مجازین مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: از تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته ۱۴۲ هزار و ۶۷۶ داوطلب برای دوره های روزانه و سایر دوره ها تعداد ۲۸۷ هزار و ۱۲ داوطلب منحصرا به انتخاب رشته های تحصیلی سایر دوره ها (به جز دوره روزانه) مجاز هستند.

وی گفت: تعداد ۳۰ هزار و ۸۴۶ داوطلب در دو کد رشته مجاز به انتخاب رشته شدند. از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۶۱ داوطلب زن و ۱۶ هزار و ۶۸۵ داوطلب مرد هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: دفترچه انتخاب رشته از ساعت ۱۸ روز چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده خواهد شد.

توکلی اظهار داشت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می شوند ضرورت دارد بر اساس برنامه از روز چهارشنبه پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته های تحصیلی و اطلاعیه های سازمان سنجش نسبت به انتخاب حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل از کدرشته های امتحانی مجاز اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند از روز دوشنبه ۲۸ تا پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه به سایت سنجش مراجعه کنند و فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل کنند. پس از تایید کد رشته های انتخابی کد ۱۵ رقمی در به داوطلب داده می شود و در غیر اینصورت انتخاب رشته تکمیل نخواهد بود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: فهرست اسامی قبول شدگان نهایی در دهه اول شهریورماه اعلام می شود و ظرفیت پذیرش جمعا ۱۲۳ هزار و ۴۵۲ نفر خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا