مدیرکل تنقیح قوانین قوه قضاییه آخرین وضعیت لوایح قضایی را تشریح کرد

مدیرکل تنقیح قوانین قوه قضاییه آخرین وضعیت لوایح قضایی را تشریح کرد

جواد طهماسبی مدیرکل تنقیح قوانین قوه قضاییه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان در خصوص آخرین وضعیت لوایح قضایی اظهار کرد: در حال حاضر دو لایحه شورای حل اختلاف و لایحه اصلاح آیین دادرسی کیفری را در دستور کار داریم که لایحه شورای حل اختلاف هفته گذشته در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصویب شد و بعد از جمع‌بندی در کمیسیون به صحن علنی ارسال می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت لایحه اصلاح آیین دادرسی کیفری گفت: چندین نکته مهم از لایحه آیین دادرسی کیفری در دست اصلاح است، در کمیسیون حقوقی و قضایی بررسی شده و باید اجازه اصل ۸۵‌ آن را بگیرند و به شورای نگهبان ارسال شود و نیازی به طرح در صحن علنی مجلس ندارد.

طهماسبی ادامه داد: یکسری لوایح از جمله لایحه بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، لایحه اصلاح قانون امور حسبی و لایحه اجرای احکام در معاونت حقوقی قوه قضاییه در دست بررسی است.

مدیرکل تنقیح قوانین قوه قضاییه تصریح کرد: چند لایحه نیز در معاونت حقوقی قوه قضاییه تهیه و به ریاست قوه قضاییه تقدیم شده است که از جمله آن می‌توان به لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم اشاره کرد که در دست بررسی است.

وی در خصوص آخرین وضعیت لایحه پیشگیری از وقوع جرم نیز گفت: این لایحه حدود ۱۲ سال پیش در قوه قضاییه تهیه و تدوین شد، به دولت رفت و هیات دولت آن را به مجلس تقدیم می‌کند و به تصویب مجلس می‌رسد و از آنجا که یک لایحه اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان بود و به مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌رود و در حال حاضر در مجمع در دست بررسی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

دکمه بازگشت به بالا